استاندار گیلان:

واحدهای مسکن مهر با کمک خیران تکمیل شود

استاندار گیلان با تأکید بر تکمیل واحدهای نیمه‌تمام مسکن مهر این استان تا فصل پاییز گفت: بهره‌گیری از ظرفیت خیران و نیکوکاران برای تکمیل واحدهای نیمه‌تمام مسکن مهر ضروری است.

واحدهای مسکن مهر با کمک خیران تکمیل شود

ارسلان زارع پیش از ظهر امروز در جلسه کارگروه زیربنایی توسعه روستایی، عشایری، شهری و آمایش سرزمین در سالن غدیر استانداری گیلان با اشاره به شرایط اقتصادی مردم به‌سبب تحریم‌های ظالمانه اظهار داشت: یکی از تبعات این تحریم‌ها نابسامانی‌های بازار مسکن و تورم است که برای تمام اقشار جامعه به‌ویژه متقاضیان مسکن مهر مشکل ایجاد کرده است.

استاندار گیلان با تاکید بر استفاده از ظرفیت‌های قانونی جهت تکمیل واحدهای مسکن مهر باقیمانده در سال 99 و تحویل آن به متقاضیان بیان کرد: باید کوشش کنیم که تکمیل این واحدها تا فصل پاییز محقق شود و برای این کار تمامی دستگاه‌های مربوطه باید با استفاده از تمام ظرفیت‌های قانونی و اعطلای تسهیلات اقدام کنند.

وی با بیان اینکه طبق گزارشات ارائه شده در این جلسه جزو استان‌های خوب کشور در اجرای طرح اقدام ملی مسکن هستیم گفت: واحدهای نیمه‌تمام مسکن مهر رشت باید تا خردادماه تعیین تکلیف و وضعیت آنها پیگیری شود و بخشی از مناطق که نیاز به تامین زمین دارند نیز توسط مسئولان مربوطه تعیین تکلیف شوند.

نماینده عالی دولت در استان گیلان با اشاره به وضعیت پیشرفت پروژه مسکن مهر آستارا تصریح کرد: راهی جز اینکه دادگستری استان برای تسریع در صدور رای جهت تعیین تکلیف این موضوع ورود کند نیست همچنین باید شرایط برای تکمیل 300 واحد باقیمانده در آستارا نیز فراهم شود.

استاندار گیلان با بیان اینکه از 252 واحد مسکن مهر در آستانه‌اشرفیه، تکمیل و تحویل 96 واحد باقی‌مانده است افزود: عمده مشکل در شهرستان تالش این است که حساب مربوط به مسکن مهر مسدود است و تعیین تکلیف این موضوع در اسرع وقت بسیار اهمیت دارد.

زارع مشکلات مسکن مهر رشت از جمله نقدینگی و تنخواه و امور مربوط به تاسیسات زیربنایی مانند آب و فاضلاب را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: جلسه‌ای به این موصوع اختصاص یابد که از بند ب تبصره 8 این کاستی‌ها جبران شود و وضعیت گاز و برق این مساکن نیز باید پیگیری شود.

نماینده عالی دولت در گیلان با اشاره به اینکه باید برای تکمیل واحدهای مسکن مهر در شهرستان شفت از کمک نهادها، خیران و تسهیلات بهسازی مسکن روستایی استفاده شود تصریح کرد: موارد توافق شده در این جلسه باید در زمان تعیین شده به سرانجام برسد زیرا در این پروژه‌ها زمان اهمیت بالایی دارد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گیلان نیز در این جلسه با بیان اینکه از 153 قطعه زمین مربوط به شهرک‌های صنعتی استان گیلان، تنها 40 قطعه فعال است اظهار داشت: تکمیل قطعه‌های مذکور باقیمانده سهم به‌سزایی در رفع معصل بیکاری در استان دارد.

علی اوسط اکبری مقدم آزادسازی حساب‌های مربوط به مسکن مهر شهرستان آستارا توسط دادگستری را مورد تاکید قرار داد و عنوان کرد: تعداد واحدهای مسکن مهر تکمیل شده در شهرستان تالش نیز به‌علت عملکرد نامطلوب شرکت مربوطه تنها 260 واحد است.

وی مشکلات مربوط به فاز دوم مسکن مهر رشت را مورد اشاره قرار داد و خاطرنشان کرد: 2 هزار و 540 واحد مسکن مهر در فاز دوم مسکن مهر رشت وجود دارد که به‌دلیل وجود برخی مشکلات مانند مشکلات فاضلابی تکمیل و افتتاح آن به تأخیر افتاده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان گیلان نیز در این جلسه از مسئولان خواست تا زمین‌های قابل واگداری خود را به این اداره‌کل بسپارند و بیان کرد: اکثر واحدهای نیمه‌تمام مسکن مهر در شهرستان رشت پیشرفت فیزیکی بالای 70 درصد دارند که تکمیل آنها نیازمند آورده‌های مالی است.

ماکان پدرام به راه‌های تامین اعتبار جهت تکمیل مسکن مهر نیمه‌تمام در استان گیلان اشاره کرد و ابراز داشت: دریافت اعتبار از وزارت خانه به صورت تنخواه و بهره‌گیری از ظرفیت خیران و نیکوکاران می‌تواند در تکمیل واحدهای نیمه‌تمام مسکن مهر استان نقش به‌سزایی داشته باشد.

حسین نحوی‌نژاد مدیرکل بهزیستی استان گیلان نیز در این جلسه گفت: انعقاد تفاهم‌نامه و اختصاص اعتبار جداگانه برای ساخت مسکن توسط کمیته امداد و سازمان بهزیستی در گیلان منحر به آن شد که عملکرد ما در این حوزه از ساخت سالی 8 مسکن به حدود 400 مسکن برسد.

600 واحد مسکن مهر در رشت باقی‌مانده است که عموم پروژه‌ها بالای 70 درصد هستند و عدم مدیریت صحیح این تعاونی‌ها و عدم تکمیل آورده توسط متقاضیان از علل دیرکرد آن برشمرده می‌شود.

منبع: تسنیم

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها