تاکید فرانسه و اردن بر راهکار "دو کشوری" به عنوان کلید صلح در منطقه

همزمان با صدور بیانیه رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا در خصوص تصمیم رژیم صهیونیستی مبنی بر الحاق بخش‌های گسترده‌ای از کرانه باختری به اراضی اشغالی، وزیر خارجه فرانسه بیانیه مشابهی را در این خصوص صادر کرد.

تاکید فرانسه و اردن بر راهکار "دو کشوری" به عنوان کلید صلح در منطقه

به نوشته روزنامه فرامنطقه‌ای القدس العربی، ژان ایو لودریان، وزیر خارجه فرانسه در بیانیه‌ای اعلام کرد: فرانسه مجددا بر پایبندی به راهکار عادلانه و همیشگی برای درگیری میان اسرائیلی‌ها و فلسطینیان تاکید می کند؛ لذا با توجه به این موضوع از مقامات اسرائیل می‌خواهیم از هرگونه اقدام یک‌جانبه که که منجر به الحاق بخش‌هایی از کرانه باختری به اراضی اشغالی شود، ممانعت کنند.

لودریان همچنین خاطرنشان کرد: چنین تصمیمی نقض قوانین بین‌المللی به شمار می‌آید و راهکار "دو کشوری" را در معرض خطر قرار می‌دهد و این اقدام پیامدهایی را برای روابط میان اتحادیه اروپا و اسرائیل دارد.

وزیر خارجه فرانسه تصریح کرد: پاریس برای حمایت از هرگونه تلاشی جهت از سر گیری مذاکرات میان دو طرف به عنوان تنها راه برقراری صلح، امنیت و ثبات منطقه‌ای کاملا آمادگی دارد.

پیشتر، جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در بیانیه‌ای نسبت به هرگونه تلاش برای الحاق بخش‌هایی از کرانه باختری به اراضی اشغالی هشدار داد و تاکید کرد که تصمیم الحاق با قوانین بین‌المللی مغایرت دارد.

از سوی دیگر، ایمن الصفدی، وزیر خارجه اردن در جریان تماسی تلفنی با نیکولای ملادینوف، هماهنگ‌کننده سازمان ملل در روند صلح خاورمیانه تاکید کرد، راهکار "دو کشوری" بر اساس قوانین بین‌المللی تنها راه برای تحقق صلح فراگیر و همیشگی در منطقه است.
وزیر خارجه اردن همچنین تصریح کرد: تصمیم اسرائیل برای الحاق بخش‌هایی از کرانه باختری به اراضی اشغالی نقض قوانین بین‌المللی و نابودی راهکار دو کشوری است.

ایمن الصفدی و نیکولای ملادینوف در جریان این گفت‌وگوی تلفنی در خصوص تلاش‌های صورت گرفته جهت هماهنگی مواضع بین‌المللی برای ممانعت از اجرای تصمیم الحاق بخش‌هایی از کرانه باختری به اراضی اشغالی به بحث و تبادل‌نظر پرداختند.

الصفدی تاکید کرد که در صورت اجرایی شدن این تصمیم، تمامی فرصت‌های تحقق صلح فراگیر که ضرورتی منطقه‌ای و بین‌المللی است، از بین خواهد رفت.

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها