نیروهای ارتش صربستان نزدیک مرز کرواسی مستقر شدند

صربستان نیروهای ارتش خود را برای حضور در یک شهر مرزی با کرواسی مستقر کرده که محل استقرار مهاجرانی است که به امید ورود به اتحادیه اروپا به این منطقه وارد شده‌اند.

نیروهای ارتش صربستان نزدیک مرز کرواسی مستقر شدند

به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، وزارت دفاع صربستان امروز (شنبه) اعلام کرد، الکساندر ووجیچ، رئیس جمهوری دستور داده تا برای حفظ امنیت در سه اردوگاه مهاجران در شهر "سید" واقع در غرب کشور نیروها مستقر شوند. این اردوگاه‌ها محل اسکان ۱۵۰۰ تن مهاجر هستند که بیشتر از افغانستان، سوریه و پاکستان هستند.

رئیس جمهوری صربستان همچنین گفته که دستور داده تا نیروها برای حفاظت از جمعیت محلی در مقابل آزار و اذیت و سرقت‌های انجام شده از سوی مهاجران مستقر شوند.

وی به شبکه تلویزیونی Prva گفت، پس از لغو وضعیت اضطراری برای مقابله با کرونا ویروس در صربستان که اوایل ماه جاری میلادی صورت گرفت، مهاجران از اردوگاه‌ها خارج شده و جرایمی را مرتکب شدند و ورود غیرقانونی به منازل ساکنان محلی داشته‌اند.

رئیس جمهوری صربستان افزود:‌ به این دلیل است که ساکنان محلی احساس ناامنی می‌کنند.

یک احساس نارضایتی عمومی در میان مردم صربستان بابت مهاجران ایجاد شده و اعتراضاتی از سوی گروه‌های راست افراطی نیز در مقابل این اردوگاه‌ها به راه افتاده است.

تخمین زده می‌شود که ۴۰۰۰ مهاجر در صربستان هستند که یکی از راه‌های ارتباطی بالکان برای افرادی است از فقر و جنگ می‌گریزند و به دنبال ورود به اتحادیه اروپا هستند.

منبع: ایسنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها