فهرست اولیه جایزه مایلز فرانکلین استرالیا منتشر شد

اسامی چهره‌های راه‌یافته به فهرست اولیه جایزه ادبی مایلز فرانکلین استرالیا در سال ۲۰۲۰ اعلام شد.

فهرست اولیه جایزه مایلز فرانکلین استرالیا منتشر شد

به گزارش خبر فوری به نقل از سایت پرپچوئال، بنیاد پرپچوئال که متولی اهدای مهم‌ترین جایزه ادبی استرالیا یعنی جایزه ادبی مایلز فرانکلین است، اسامی ۱۰ نویسنده‌ای که توانسته‌اند به فهرست اولیه دریافت جایزه سال ۲۰۲۰ راه پیدا کنند را منتشر کرده است.

جایزه ادبی مایلز فرانکلین توسط استلا ماریا مایلز فرانکلین نویسنده پرکار و کهنه‌کار که حالا بیشتر از همه به خاطر نخستین رمانش یعنی «مسیر فوق‌العاده من» شناخته می‌شود راه‌اندازی و نخستین بار در سال ۱۹۵۷ اهدا شد.

هدف جایزه مایلز فرانکلین تجلیل از رمان‌هایی با بالاترین کیفیت ادبی است که به روایت داستان‌هایی از زندگی در استرالیا می‌پردازند. نویسنده برنده این رقابت یک جایزه ۶۰ هزار دلاری دریافت می‌کند. این جایزه سال‌هاست که به عنوان مطرح‌ترین افتخار ادبی استرالیا شناخته می‌شود.

تونی برچ با رمان «دختر سفیدپوست» موفق به راه یافتن به لیست اولیه دریافت جایزه سال ۲۰۲۰ شده است. ملانی چنگ با «اتاقی برای یک غریبه»، پگی فرو با «جزیره‌ها»، جان هیوز با «هیچ کس»، آنا کرین با «عمل بخشندگی»، جرالد مورین با «فصلی روی زمین»، فیلیپ سالورن با «بازگشت‌ها»، کری تیفانی با «منظره منفجرشده»، تارا جون وینچ با «بازده» و شارلوت وود با «آخر هفته» دیگر افرادی هستند که به لیست راه پیدا کردند.

ریچارد نویل مدیر کتابخانه ایالتی ان‌اس‌دبلیو میچل گفت: «لیست بلند نامزدهای امسال جایزه مایلز فرانکلین ترکیبی از نویسنده‌های جاافتاده و جدیدتر استرالیایی است. رمان‌ها به مجموعه‌ای گوناگون از شخصیت‌ها توجه کرده‌اند که جایگاه‌شان در حاشیه‌هاست، چه از نظر جغرافیایی و چه خانوادگی یا اجتماعی. آن‌ها به اکتشاف در پیامدهای رخدادهای هولناک در دوران کودکی، قدرت تسلی‌بخش دوستی و حضور ناگزیر گذشته می‌پردازند.»

نویل یکی از اعضای هیات داوران جوایز امسال است و همکارش موری والدرن مسئولیت هدایت این هیات را بر عهده دارد. از دیگر اعضای هیات داوران می‌توان از دکتر ملیندا هاروی خبرنگار، نویسنده و منتقد کتاب، لیندی جونز کتاب‌فروش اهل سیدنی و همچنین دکتر برنادت برنان منتقد ادبی و نویسنده نام برد.

کاتریونا فی مدیر کل پرپچوئال به نویسندگان لیست بلند تبریک گفت و اضافه کرد: «حالا بیش از همیشه ما کمک‌های این نویسندگان به زندگی فرهنگی استرالیا و اهمیت حمایت از آن‌ها در بیان داستان‌های‌شان را به رسمیت می‌شناسیم.»

سال گذشته جایزه ادبی مایلز فرانکلین به ملیسا لوکاشنکو به خاطر رمان «بیش از حد تفسیری» نوشته سال ۲۰۱۹ رسید.

فینالیست‌های راه یافته به لیست نهایی جایزه امسال روز هفدهم ژوئن (۲۸ خرداد) معرفی می‌شوند و برنده شانزدهم جولای (۲۶ تیر) شناخته می‌شود.

منبع: مهر

72

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها