نقوی‎حسینی در گفت و گو با خبرفوری: نمی‌شود در برابر جدایی کردستان سکوت کرد

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: با توجه به گستردگی موضوع جدایی اقلیم کردستان نمی‎شود در برابر این موضوع سکوت و از آن گذر کرد.

نقوی‎حسینی در گفت و گو با خبرفوری: نمی‌شود در برابر جدایی کردستان سکوت کرد

حسین نقوی حسینی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس در گفت وگو با خبرنگار سیاسی سایت خبر فوری درباره موضوع جدایی کردستان عراق از حاکمیت این کشور اظهارکرد: روندی که امروز در کردستان عراق در جهت جدایی این منطقه از حاکمیت این کشور ردر حال شکل‎گیری است بدون شک عواقب ناگواری را برای مردم این منطقه دربرخواهد داشت.

وی افزود: کشور عراق در شرایط فعلی و پس از خروج آمریکا از این کشور و مقابله با گروه‎های تروریستی در حال رسیدن به یک ثبات و آرامش نسبی است از این رو جدایی اقلیم کردستان در این مقطع از این کشور لطمات جبران‎ناپذیری را به امنیت و ثبات ملی این کشور وارد خواهد کرد.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس درباره حساسیت کشورمان نسبت به موضوع جدایی کردستان عراق تاکید کرد: بدون شک ما باتوجه به ابعاد بین‎المللی این موضوع نمی‎توانیم درباره این موضوع سکوت اختیار کنیم.

نقوی حسینی خاطرنشان کرد: در این مقطع بدون شک لازم و ضروری است که ما از طریق مجامع بین‎المللی و گفت وگو با مقامات عراقی پیگیر این ماجرا باشیم.

وی تاکید کرد: آنچه امروز در کردستان عراق در حال شکل‌گیری است بدون شک دسیسه و نقشه کشورهایی است که ثبات عراق برای آنها اهمیتی ندارد و به دنبال این هستند که این کشور را در مسیر جدیدی از تنش قرار دهند.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس اظهارکرد: امیدواریم با اتخاذ یک رویکرد و راهبرد منسجم از سوی مقامات عراقی و رایزنی‎های آنها با رهبران اقلیم کردستان همکاری‎های لازم برای حل مشکل موجود حل شود.

نقوی حسینی اظهارکرد: بدون شک همراهی کشورهای همسایه از جمله ایران نیز می‏‌تواند در جهت حل مسئله جدایی کردستان عراق از این کشور مثمرثمر باشد.

28

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها