برداشت گندم از مزارع کرمانشاه آغاز شد

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه از آغاز برداشت گندم از مزارع مناطق گرمسیر استان خبر داد.

برداشت گندم از مزارع کرمانشاه آغاز شد

نوربخش حاتمی با بیان اینکه برداشت گندم از مزارع مناطق گرمسیری استان در شهرستان قصرشیرین از امروز شروع شده، گفت: انتظار داریم برداشت گندم در استان تا اواخر تیرماه ادامه پیدا کند.

حاتمی با بیان اینکه 301 هزار هکتار گندم دیم و بیش از 91 هزار هکتار گندم آبی در استان کرمانشاه کشت شده، گفت: پیش بینی می شود با وجود خسارات رخ داده در اثر بارندگیهای شدید و تگرگ، شاهد تولید 870 هزار تنی گندم در مزارع استان کرمانشاه باشیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه ادامه داد: برآورد می‌شود امسال خرید گندم مازاد بر نیاز کشاورزان در استان کرمانشاه به ۶۷۰ هزار تن برسد.

حاتمی با اشاره به آمادگی کامل استان برای خرید تضمینی گندم، گفت: اقدامات لازم جهت استاندارد سازی باسکول‌ها انجام گرفته و تلاش می‌شود تا حین خرید گندم هیچ حقی از کشاورزان ضایع نشود.

آغاز خرید تضمینی گندم در استان

ماشالله ارویسی مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان کرمانشاه نیز با اشاره به آغاز خرید تضمینی گندم در شهرستان قصرشیرین از امروز و همزمان با آغاز برداشت گندم، گفت: خرید تضمینی گندم در سه مرکز خرید شهرستان قصرشیرین شروع شده است.

ارویسی اضافه کرد: تعداد مراکز خرید تضمینی گندم در استان کرمانشاه در زمان اوج برداشت به 66 مرکز افزایش پیدا خواهد کرد و هیچ مشکلی برای خرید گندم مازاد بر نیاز کشاورزان استان نخواهیم داشت.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان کرمانشاه ادامه داد: با توجه به شرایط کنونی از حیث شیوع بیماری کرونا، تمامی مراکز خرید تضمینی محصولات کشاورزی ملزم به ضد عفونی سیلوهای ذخیره سازی و رعایت تمامی پروتکل های بهداشتی شده‌اند.

ارویسی با بیان اینکه امسال قیمت خرید تضمینی گندم به ازای هر کیلو گرم گندم معمولی 25 هزار ریال و برای گندم دروم 26 هزار ریال است، افزود: در تلاشیم تا مطالبات کشاورزان همچون سال گذشته در کمترین زمان ممکن از طریق بانک‌های عامل به حساب آنها واریز شود.

منبع: ایسنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها