مددجویان قزوین به زندان بر می گردند

رئیس کل دادگستری قزوین گفت: بازگشت مددجویان به زندان طی چند مرحله انجام می‌شود.

مددجویان قزوین به زندان بر می گردند

پنجمین نشست شورای مدیران قضائی استان با حضور رئیس کل دادگستری و مسئولان قضائی استان قزوین برگزار شد.

حجت الاسلام نورالله قدرتی در این جلسه خصوص موارد عفو، مرخصی و نهادهای ارفاقی مددجویان گفت: این کار با جدیت تمام از سوی همکاران مورد پیگیری و حدود ۶۰۰ پرونده کسانی که استحقاق بهره مندی از نهادهای ارفاقی را داشتند مورد بررسی قرار گرفت.

مقام ارشد قضائی استان افزود: طی بررسی‌های انجام شده برای ۲۲ نفر از مددجویان آزادی مشروط، ۶ نفر تعلیق اجرای مجازات، ۲۳ نفر مرخصی منتهی به آزادی، ۶۴ نفر عفو و ۱ نفر پابند الکترونیک پیشنهاد شد.

وی در رابطه با چگونگی تمدید مرخصی و بازگشت مددجویان به زندان بیان کرد: از ۱۶ اردیبهشت ماه بازگشت مددجویان به زندان بر اساس حداکثر ظرفیت بندهای قرنطینه زندان مرکزی و اردوگاه آراسنج استان طی چند مرحله انجام می‌شود.

رئیس کل دادگستری استان قزوین گفت: طی مرحله اول ۳۵۰ نفر با اولویت جرایم خشن پذیرش می‌شوند. این افراد ۱۴ روز در بندهای قرنطینه می‌مانند و در طی این مدت هیچ زندانی دیگری پذیرش نمی‌شود و عملاً در این مدت مرخصی سایر زندانیان تمدید می‌شود.

بعد از این ۱۴ روز بر اساس ظرفیت بندهای قرنطینه پذیرش گروه دوم را خواهیم داشت. به این ترتیب حدود ۱۳۰۰ زندانی که در کل استان در مرخصی هستند، ظرف مدت ۲ ماه دوباره به زندان منتقل می‌شوند.

حجت الاسلام قدرتی در پایان متذکر شد: با برنامه ریزی و همت مضاعف به روز رسانی و اتمام پرونده‌های معوقه در همین ابتدای سال امکان پذیر است شعبی که موجودی پرونده‌های معوقشان بالای ۲۰۰ فقره است می‌بایست با یک برنامه ریزی دقیق و استفاده از راهکارهای مناسب مانند تعیین وقت برای بعدازظهر، این آمار منفی را کاهش دهند و با یک تلاش جهادی برای جلب رضایت مردم حرکت کنند.

منبع: مهر

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها