مانع‌تراشی پنتاگون در روند شهروند شدن سربازان غیرشهروند

شش سرباز غیر شهروند آمریکا در شکایتی مدعی شده اند که پنتاگون مانع استفاده این افراد از روند سریع اخذ تابعیت در این کشور شده است.

مانع‌تراشی پنتاگون در روند شهروند شدن سربازان غیرشهروند

در این شکایت که توسط "اتحادیه آزادی‌های شهروندی آمریکا" از طرف شش سرباز غیر شهروند آمریکا به ثبت رسیده، ادعا می کند که یکی از سیاست های پنتاگون که در سال ۲۰۱۷ وضع شده، " به طور غیرقانونی در توانایی هزاران نیروی مسلح برای دریافت شهروندی آمریکا ایجاد مانع کرده و آنان را در برزخی شخصی و حرفه ای قرار می دهد.

افراد غیرشهروند آمریکا که در ارتش این کشور خدمت می کنند طبق "قانون مهاجرت و ملیت" سال ۱۹۵۲ واجد شرایط دریافت شهروندی سریع هستند.
سربازان برای آنکه بتوانند این روند سریع شهروندی را طی کنند باید ار پنتاگون گواهی خدمت افتخارآمیز دریافت کنند.
به گزارش پایگاه خبری هیل، سربازان یک روز پس از آغار خدمت قادر به دریافت این گواهی بودند اما در سال ۲۰۱۷ پنتاگون این روند را تغییر و محدودیت هایی از جمله بررسی سوابق و مدت فعالیت در ارتش را برای ارائه این گواهی قرار داد و دلیل این اقدامات را نگرانی‌های امنیت ملی عنوان کرد.
این شکایت اما مدعی است که این سیاست "بهره‌مندی نیروهای مسلح از شهروندی سریع را اگر غیرممکن نکند، دشوار می کند.
در این شکایت آمده است، روند فعلی پنتاگون برای ارائه شهروندی سریع به گونه‌ای است که طی روند عادی شهروندی از آن ساده‌تر شده است. این سند همچنین می افزاید که آمار خدمات شهروندی و مهاجرت آمریکا نشانگر کاهش ۷۲ درصدی درخواست شهروندی در ارتش در سال ۲۰۱۸ است.
پیش از این نیز دو شکایت دیگر علیه این سیاست پنتاگون صورت گرفته است.
این شکایت خاطرنشان می کند، "این سیاست دولت برای نیروهای مسلح مهاجر ایجاد آسیب جدی می کند. وعده شهروندی که کنگره به نیروهای مسلح غیرشهروند داده تنها ابزاری برای استخدام آنان نیست بلکه یک ضرورت اخلاقی است که در تاریخ، ارزش‌ها و قوانین ما جای دارد. اگر تمایل به قربانی شدن برای آمریکا دارید، باید یک آمریکایی تلقی شوید.

منبع: ایسنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها