انتخابات پارلمانی سریلانکا تحت‌الشعاع کرونا

کمیسیون انتخابات و مقام‌های دولتی سریلانکا امروز (دوشنبه) درباره راه‌های پیشگیری از وقوع بحران احتمالی قانون اساسی، در صورت عدم برگزاری به موقع انتخابات پارلمانی، رایزنی می‌کنند.

انتخابات پارلمانی سریلانکا تحت‌الشعاع کرونا

کمیسیون انتخابات و مقام‌های دولتی سریلانکا امروز (دوشنبه) درباره راه‌های پیشگیری از وقوع بحران احتمالی قانون اساسی، در صورت عدم برگزاری به موقع انتخابات پارلمانی پیش از ضرب‌الاجل تعیین‌شده دوم ژوئن بر اثر شیوع کروناویروس، رایزنی می‌کنند.

این کمیسیون باید تصمیم بگیرد که آیا این انتخابات را که می‌تواند میزان شیوع ویروس مرگبار کرونا در میان مردم را افزایش دهد، برگزار کنند یا اینکه این کشور درگیر دومین بحران قانون اساسی در کمتر از دو سال شود.

سریلانکا امروز ۲۴ مورد جدید ابتلا به کرونا گزارش کرد که بیشترین میزان طی یک روز در این کشور به شمار می‌رود. در مجموع شمار موارد تایید شده به ۲۹۵ تن رسیده است و هفت تن جان باخته و ۹۶ تن بهبود یافته‌اند.

یکی از سه کمیسیونر انتخابات سریلانکا گفت: ما مسائل حقوقی و اینکه آیا این‌ کار امن است، رایزنی می‌کنیم. گمان نکنم این حق را داشته باشیم که از مردم بخواهیم بیرون بروند و بدون نظر کارشناسی، خودشان را در معرض این ویروس قرار دهند.

همچنین روز دوشنبه دولت سریلانکا منع آمد و شد روزانه در بسیاری از مناطق این کشور را برداشت که این شامل مناطق پر خطر نمی‌شد و هدف از آن آغاز دوباره فعالیت‌های اقتصادی است.

منبع: ایسنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها