آیت الله فاضل لنکرانی: هر حادثه ای ولو عجیب و سهمگین را نمی توان از علائم ظهور دانست

آیت الله محمد جواد فاضل لنکرانی در خصوص مسائل و اتفاقات پیش آمده بیماری و علایم ظهور امام زمان(عج) که در فضای مجازی بیان می شود، پاسخ داد.

آیت الله فاضل لنکرانی: هر حادثه ای ولو عجیب و سهمگین را نمی توان از علائم ظهور دانست

متن پرسش و پاسخ به شرح زیر است:

ضمن سلام و عرض ادب محضر حضرت آیت الله فاضل لنکرانی (مدظله)

باتوجه به اینکه الان باب شایعات در فضای مجازی علی الخصوص بر مسائل دینی و اعتقادی گشوده شده و از انجا که حضرتعالی تبحر کافی در مسائل مهدویت داشته اید نظرتان در رابطه با تطبیق مسائل پیش افتاده در رابطه با بیماری، با اخرالزمان و شمردن این اتفاق ، از علائم ظهور که بر زبان ها جاریست، چیست؟

بسمه تعالی

سلام علیکم

علائم ظهور از امور توقیتی است و باید به آنچه که در منابع معتبر آمده اکتفا شود و بر حسب متون دینی حوادث این زمان از علایم ظهور شمرده نشده بنابراین اضافه نمودن از مصادیق قول بغیر علم و بلکه از موارد تحریف دین است.

چنین حوادث و بلاها و امراضی در طول تاریخ مکررا با شدت و ضعف محقق شده است و به هیچوجه نمیتوان آن را به عنوان یکی از علائم ظهور و یا قریب الوقوع بودن آن دانست. از علائم انتظار واقعی آن است که از تحریف دین جلوگیری شود و ذهن جامعه و جوانان را بدون دلیل متوجه امور غیر واقعی ننماییم و هر حادثه ای ولو عجیب و سهمگین را نمیتوان از علائم ظهور دانست.

محمدجواد فاضل لنکرانی
۱۵ فروردین ۹۹

منبع: شفقنا

70

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 3
  • کاظم
    0

    تو یکمی از بقیه همکارات عاقل تری

  • داد خواه
    0

    شما متولیان تبلیغ و آموزش دین با این که از وجوهات شرعی و از بیت المال برای کار خود امرار معاش می کنید ولی خود را در برجهای عاجی خویش از مردم جدا ساخته صدها میلیون بنده ی نا آگاه را در اعتقاد سازی برای دین و مذهب بجای خدا با من در آوردی سازی و خرافه گستری بدون هیچ اقدام فراگیر آگاه سازی علمی سازمان یافته ی روز مره به حال خود رها کرده اید تا دین و مذهب را با ساخته و پرداخته های ذهن ناقص خود همیشه آلوده وبد نام و منفور سازند. شما میان مردم نمی آیید و هیچگونه تلاش چشم گیر مؤثر پیوسته در این زمینه برای نجات دین و مذهب مردم از تباهی از خود نشان نمی دهید. شما خود را با کتمان حقایق حد و مرزهای قرآنی و عقلی دین داری و مذهب داری همیشه مشمول نفرین خدا و نفرین بندگان خدا می سازید.

  • ناشناس
    0

    بزرگ نما سازان چه سود کلانی می برند؟؟؟!!! --- مهدی موعود حق است ، ولی شخصیت خدا سانی که قرنها است دین فروشان از خدا بی خبر برای سرکیسه کردن صدها میلیون از مردم خدا پرست نا آگاه برای او ساخته اند و پیوسته با اغراقهای بی پایه این بنده ی خدا را حتی از شخصیت قرآنی پیامبر اسلام بسیار بزرگ تر و فرا طبیعی و معجزه آفرین تر نشان می دهند حتی شیر خواران قنداغه دار را انگشت به لب می کند و به فکر می افتند چه سود کلانی در پس این اغراقها برای صاحبانشان می تواند وجود داشته باشد که با اغراق و دروغ و با سکوت و یا حتی با تشویق اکثریت قشر دین شناس ، پیامبر و اهل بیت مظلوم آن حضرت را پیوسته بد نام می کنند و آزار می دهند و در محضر خداوند از هر چه شیعه افراطی است که همیشه بعلت خاموشی یا مدارای دین شناسان در اکثریت بوده اند بیزار می سازند ؟؟؟!!! متاسفانه حتی در سایه حکومت نظام مقدس اسلامی که وظیفه نخست دینی آن دفاع از حقایق قرآنی و عقلی دین و مذهب در مقابل هتاکی دین فروشان و مذهب فروشان از خدا بی خبر است هیچ دلسوز با شهامتی نیست که به رسم وفاداری به دین خدا و مذهب قرآنی اهل بیت مظلوم پیامبر به رسوا سازی دین فروشان و مذهب فروشان مروج من در آوردیها و خرافات محض رضای خدا قد علم کند و با دفاع عالمانه ی خود از حقایق قرانی و عقلی دین و مذهب از جان و مال و زرق و برق دنیای چند روزه ی فانی دست بشوید و تنها رضای خدا را در نظر بگیرد. حال همه فکر کنند اصرار بر چه چیز خشم خدا را بر می انگیزد و موجبات فراگیر شدن بلایای خانمان بر افکن جهان سوز می شود؟؟؟!!!

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها