انواع دکوراسیون داخلی منزل، 10 سبک از بهترین ها

در ادامه با 10 سبک معماری داخلی آشنا شوید و بهترین گزینه را متناسب با روحیات خود الگوی چیدمان منزل تان قرار دهید.

انواع دکوراسیون داخلی منزل، 10 سبک از بهترین ها

همانطور که می دانید دکوراسیون داخلی با مفهوم زیبایی رابطه ی مستقیم دارد و طراحان از اصول و قواعدی مثل رنگ شناسی استفاده می کنند تا بتوانند، این رابطه را عمیق تر کنند. گرچه مفهوم زیبایی نسبت به جغرافیای زمانی و مکانی، تغییر می کند و همین امر باعث به وجود آمدن نمونه های زیادی دکور با ویژگی های منحصر به فرد می شود که به عنوان سبک معماری از آن نام می بریم؛ اما رایج ترین این سبک ها کدامند؟ در ادامه با 10 سبک معماری داخلی آشنا شوید و بهترین گزینه را متناسب با روحیات خود الگوی چیدمان منزل تان قرار دهید.

بافت نو
NESHIMAN | مبلمان نشیمن
مبل کارول

دکوراسیون منزل به سبک مدرن

سبک مدرن از قرن 20 در معماری جای گرفت و تا امروز به طور چشمگیری خواهان دارد؛ ویژگی بارز آن استفاده ی حداقل از رنگ ها با احجام ساده و کشیده در فضا است. شاید در خانه هایی به این سبک بیش تر رنگ های سفید، طوسی و خنثی را دیده باشید و سادگی بیش از اندازه وسایل توجهتان را جلب کرده باشد. مبلمان، اکسسوری، لوستر و چراغ آویز و به طور کلی هر آن چه که در یک دکوراسیون مدرن به کار می رود با حداقل تزیینات و تجملات انتخاب می شود.

بافت نو
دکوراسیون داخلی مهشید رئیسی
معین صالحی
هادی درخشان
گروه معماری آرتیما

سبک کلاسیک در دکوراسیون داخلی منزل

در سبک کلاسیک رنگ های ملایم و طرح و نقش ظریف بر روی سطوح، حرف اول را می زنند؛ اگر به مبلمان تا تزیینات این سبک توجه کنید با پیچ و خمی ظریف اشکال طراحی شده را می بینید. البته گاهی اوقات این سبک بدلیل تزیینات پرکاری که دارد به یک فضای بزرگ برای خودنمایی نیاز پیدا می کند بنابراین ممکن است برای خانه های کوچک مناسب نباشد.

سبک مدیترانه

گروه معماری بالینکو - اشکان اذانی * دکوراسیون داخلی ، بازسازی
گروه معماری بالینکو - اشکان اذانی * دکوراسیون داخلی ، بازسازی

سبک مدیترانه ای در دکوراسیون داخلی منزل

سبک مدیترانه ای در دکوراسیون داخلی یکی از سبک های معماری است که تداعی کننده ی از فضای باز علی الخصوص دریا و نور خورشید است؛ طراحان برای ایجاد این تداعی از رنگ های شاد و یا از نور و هوای فضای بیرون استفاده می کنند.



سبک ساحلی

امیر صادقی
مبل روستیک

سبک ساحلی در دیزاین داخلی منزل

در این سبک اغلب از عناصر ساحلی و رنگ های خنک استفاده می شود؛ سبک ساحلی یک گزینه ی خوب برای دکوراسیون فصل تابستان خواهد بود و دلیل آن ترکیب رنگ های آن است. شناخت این سبک اصلا کار سختی نیست چرا که شما به راحتی با قرار گرفتن در فضا و در نگاه اول متوجه حس و حال ساحلی و سبک آن می شوید. به رنگ ها و هر المانی که نگاهی بیندازید، ناخودآگاه شما را به یاد دریا، موج و همینطور هوای خنک آن می اندازد. برای داشتن چنین دیزاین ساحلی می توانید به راحتی از المان هایی مانند صدف، وسایل حصیری، چوب و .... استفاده نمایید.

امیر صادقی
استودیو پر
مبلمان خانگی چوب و هنر

دکوراسیون به سبک معاصر

همانطور که مشخص است معاصر به زمان حال اشاره دارد؛ بنابراین سبک معاصر از هیچ قانونی پیروی نمی کند مگر مد های روز! پس قانون شکنی سبک ها را در آن ممکن است ببنید. قانون شکنی به این معنا که ممکن است المان هیچ مشخصه خاصی در آن دکوراسیون مشاهده نکنید اما به خوبی ببینید که چطور همه چیز از مدرن تا قدیمی در کنار یکدیگر قرار گرفته اند.

دکوراسیون داخلی طوفان
لیلا عجم
استودیو پر

سبک روستیک در دکوراسیون داخلی منزل

ویژگی سبک روستیک استفاده از اشکال و بافت ارگانیک طبیعت در دکوراسیون داخلی است؛ در واقع بافت های طبیعی مانند چوب، نی و حصیر از مصالح غالب این سبک است. زمانی که شما وارد فضایی با سبک روستیک می شوید، حال و هوای خانه و زندگی ساده روستایی برای شما تداعی می شود. در این مدل دکوراسیون بیش تر وسایل چوبی و وینتیج را می بینید که در کنار هم یک کل منسجمی خلق می کنند.

سبک صنعتی

عرفان شریف نژاد
افرانوس

دکوراسیون داخلی به سبک صنعتی

با صنعتی شدن زمانه، هنرمندان بیکار ننشسته اند و توانسته اند خلاقانه در تمامی هنرها به خصوص معماری بکار بگیرند صنعت را بکار بگیرند و به سبک صنعتی آن را بشناسند؛ در این سبک استفاده جسورانه از آهن آلات و صنعت در گوشه و کنار دکوراسیون به چشم می خورد، البته برخی افراد این سبک را با سبک هایتک یکی می دانند، که در اصل سبک هایتک تلفیق تکنولوژی پیشرفته با صنعت است.

امیر صادقی
استودیو پر
امیر صادقی

سبک تلفیقی در دکوراسیون داخلی منزل

در سبک تلفیقی هر آنچه را که از سبک های دیگر پسندیده ای بکار بگیرید اما اصولی! تنها توجه تان به انتخاب صحیح رنگ، بافت و جنس که زیاد از هم دور نباشد؛ علاوه بر آن ریتم و تکرار در این چیدمان دیده می شود. شما می توانید در هر گوشه ای از فضا، سبک های مدرن، کلاسیک، روستایی و ... را ببینید در حالی که یک کل منسجمی را نیز به وجود آورده اند.

انواع دکوراسیون داخلی منزل، 10 سبک از بهترین ها

معین صالحی
امیر صادقی
عرفان شریف نژاد

دکوراسیون داخلی منزل به سبک انتقالی

در این سبک گویی گذر زمان را می بینید و از اِلمان های سنتی تا مدرن را به سبک و سیاق متفاوت درگوشه و کنار دکوراسیون خواهید دید. ممکن است این سبک را با سبک معاصر و تلفیقی یکی بدانید که می توان این دو سبک را زیر مجموعه ی سبک انتقالی دانست؛ اما تفاوت بارز آن در ایجاد توازن و تعادل کامل تر بین دو سبک مدرن و سنتی است.

امیر صادقی
معین صالحی
حسین گلیار
گیوه دوز

سبک ایرانی و اسلامی در دکوراسیون داخلی منزل

سبک و سیاق ایرانی را با نقوش آن می شناسید؛ اما اشتباه نکنید و برای داشتن یک دکوراسیون کاملا ایرانی حواستان به تمامی اِلمان ها باشد؛ البته با توجه به سبک های معرفی شده شما می توانید یک سبک ایرانی اما مدرن هم داشته باشید. استفاده از المان ها یا رنگ های سنتی می توانند در این راه کمک زیادی به شما بکنند.

10 سبک معماری برای دکوراسیون داخلی معرفی شد؛ اما کدام سبک بهترین گزینه است؟ برای انتخاب سبک موثرترین عوامل مانند، آب و هوا، موقعیت جغرافیایی (نور شمالی و جنوبی)، ابعاد و اندازه (مساحت فضا و ارتفاع دیوار)، روابط فضاها و در نهایت سلیقه و روحیات فردی تان توجه کنید.

منبع: چیدانه

38

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 4
  • امیر
    0

    سلام خدمتتون بگم این عکسهایی می‌فرستید حداقل متراژمنازل بالای 120 متر هست کسیکه120 متر منزل داره دغدغه دیزاین نداره دیزایناتون تو متراژهای 50 تا 100متر ارائه بدید تمامی این دیزایناهم خارجی هست آشپزخانه به این بزرگی دیزاین کردن راحتتره جانان ن ن ن ن

  • محسن کریمی
    0

    بسیار بی نظیر و عالی بود.‌لطفا پیج اینستاگرام مربوط به طراحی هم برامون بزارین

  • علی رجبی موُید
    0

    کارهای گذاشته شده دراین فایل در صورتی که کپی نباشد بسیار زیبا هست . ضمناً بعضی ازمدلهای استفاده شده مثل پنجرهای ارسی غیر قابل اجتناب هست چونکه از مدل های قدیمی کپی برداری شده ولی دستتون درد نکنه نظرات بنده بعنوان یک همکار هست.

  • بی خیال
    0

    از کرونا چه خبر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها