دادگاه اتحادیه اروپا درخواست رهبر محبوس کاتالونیا را رد کرد

دادگاهی در اتحادیه اروپا اعلام کرد، یکی از رهبران محبوس و جدایی‌طلب کاتالونیا که در زمان حبس به عنوان عضو پارلمان اروپایی انتخاب شد، نمی‌تواند قانونگذار اتحادیه اروپا باشد یا از مصونیت آن استفاده کند.

دادگاه اتحادیه اروپا درخواست رهبر محبوس کاتالونیا را رد کرد

اوریول خونکراس سال ۲۰۱۹ برای عضویت در پارلمان اروپایی انتخاب شد و این در حالی بود که او از سال ۲۰۱۷ بابت ایفای نقش در رفراندوم استقلال "غیر قانونی" در کاتالونیا زندانی شده بود.

این مقام پیشین کاتالونیا از دادگاه خواسته بود تا بتواند از حقوقش به عنوان یک قانونگذار اتحادیه اروپا استفاده کند، تا زمانی که حکم نهایی دادگاه صادر شود.

با این حال "دیوان عمومی" که دومین نهاد قضایی عالی‌رتبه در اتحادیه اروپاست، سه‌شنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد: معاون دیوان عمومی با درخواست آقای خونکراس برای استفاده از تدابیر موقت مخالفت کرد.

از سوی دیگر خونکراس از دیوان عدالت اروپایی هم خواسته است تا درباره حقوق او به عنوان قانونگذار اتحادیه اروپا و استفاده از مصونیت رای صادر کند. انتظار می‌رود حکم این دادگاه به زودی صادر شود.

رفراندوم اکتبر ۲۰۱۷ که از سوی دادگاه‌های اسپانیا امری "غیرقانونی" شناخته شد اما اعلام استقلال موقت کاتالونیا را به همراه داشت، اسپانیا را وارد بزرگترین بحران سیاسی طی چندین دهه گذشته کرد.

پارلمان اروپایی درخواست خونکراس برای استفاده از تدابیر ویژه به منظور حفاظت از مصونیتش را رد کرده است. پارلمان اروپایی همچنین کرسی او را خالی اعلام کرده است.

منبع: ایسنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها