استان مرکزی تا چهارشنبه ۸۰ تا ۱۰۰ میلیمتر دیگر بارش دریافت می کند

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مرکزی گفت: طبق پیش‌بینی هواشناسی ۱۲۰ تا ۱۵۰ میلیمتر بارش در استان خواهیم داشت که تا ظهر امروز ۵۰ میلیمتر آن دریافت شد و تا چهارشنبه ۸۰ تا ۱۰۰ میلیمتر دیگر بارش دریافت خواهیم کرد.

استان مرکزی تا چهارشنبه ۸۰ تا ۱۰۰ میلیمتر دیگر بارش دریافت می کند

مهدی زندیه وکیلی سه شنبه ششم اسفندماه در جمع خبرنگاران بیان کرد: از روز دوشنبه جلسه مدیریت بحران به ریاست استاندار مرکزی برگزار شده و شرایط آمادگی کامل برای دستگاه های عضو شورای مدیریت بحران استان و خدمات رسان در نظر گرفته شد.

وی با اشاره به آغاز بارش ها از بامداد سه شنبه در استان گفت: تا ظهر امروز میزان بارندگی در استان به 50 میلیمتر رسید. البته پیش بینی هواشناسی استان بارش 120 تا 150 میلیمتری است و کماکان با ادامه بارندگی ها تا چهارشنبه، بارش 80 تا 100 میلیمتر دیگر نیز انتظار می رود.

زندیه وکیلی تصریح کرد: تمامی شهرداری ها آمادگی لازم جهت آبگرفتگی معابر و مسیل های شهری را دارند، دهیاری ها فعال شده اند و فرمانداران شورای مدیریت بحران شهرستان ها را تشکیل داده اند؛ همچنین به جهت سهولت تردد در جاده ها راهداری استان تجهیزات و امکانات خود را به کار گرفته است تا اگر در برخی نقاط بارش برف رخ دهد برفروبی و بازگشایی به سرعت انجام شود که البته تاکنون بارش برف گزارش نشده است و تمامی مسیرها باز و تردد در جریان است.

وی با بیان اینکه پیش بینی سیلاب انجام شده است، افزود: به هرحال بارش 100 تا 120 میلیمتر بارش در 24 ساعت و وقوع سیلاب دور از ذهن نیست و درخواست داریم روستاییان و افراد نزدیک به رودخانه ها در نقاط شهری از عبور یا توقف در این نقاط اجتناب کنند، همچنین اگر سدها و بندهای روستایی دچار مشکل شدند به سرعت اطلاع رسانی صورت گیرد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مرکزی با بیان اینکه بیشتر بارش در غرب و جنوب استان پیش بینی شده است و باقی شهرستان ها نیز بارش خواهند داشت، گفت: در بارندگی فروردین ماه سیلاب تجربه شد و درخواست شد که تعدادی از ساکنان که در حریم رودخانه ساخت و ساز کرده اند منازل خود را تخلیه کنند، شهرداری با همکاری شرکت آب منطقه ای موظف بود اقدامات و تمهیدات لازم جهت جابجایی دائم را انجام دهند ولی در این مقطع زمانی لازم است که منازل تخلیه شود تا شاهد خسارت جانی و مالی نباشیم. در منطقه ضامنجان نیز برخی منازل در معرض خطر هستند البته مسیل ها نسبت به فروردین ماه 98 بیشتر لایروبی شده و تمهیدات بیشتری اندیشیده شده و انتظار می رود خساراتی در حد فرورین ماه هم نداشته باشیم.

منبع: ایسنا

24

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها