اماکن متبرکه حرم مطهر حضرت امام رضا (ع) به طور مداوم ضدعفونی می‌شود

مدیر امور خدمه آستان قدس رضوی گفت: به منظور حفظ سلامت زائران، اماکن متبرکه حرم مطهر رضوی شامل رواق‌ها و صحن‌ها و تمام مکان‌هایی که زائران در آن رفت و آمد دارند بطور مداوم توسط خدمه ضدعفونی ‌می‌شود.

اماکن متبرکه حرم مطهر حضرت امام رضا (ع) به طور مداوم ضدعفونی می‌شود

محمد توکلی اظهار کرد: پیرو نشستی که روز جمعه هفته گذشته با مسوولان مرکز بهداشت استان و شهرستان مشهد و بنیاد سلامت آستان قدس رضوی برگزار شد، رعایت موارد بهداشتی و حفظ سلامت زائران و مجاوران مورد تاکید قرار گرفت.

وی ادامه داد: در این راستا شست‌و‌شوی کف رواق‌ها و صحن‌ها با مواد ضدعفونی کننده و ضدعفونی کردن جاکتابی‌ها و جامهری‌ها در طول روز به دفعات مختلف انجام می‌گیرد و برای ضدعفونی کردن هوا نیز روزانه چندین مرتبه اسپند سوزانده می‌شود.

وی گفت: تشدید اقدامات انجام شده پیرامون ضدعفونی کردن اماکن متبرکه حرم مطهر رضوی توسط خدمه آستان قدس رضوی به نحوی انجام می‌گیرد که باعث تشویش زائران و برهم زدن آرامش آنان نشود.

مدیر امور خدمه آستان قدس رضوی بیان کرد: خدمه آستان قدس رضوی در بخش پذیرایی از زائران و مهمانسرا یا چایخانه از دستکش و ماسک استفاده می‌کنند و ملزم به رعایت موارد بهداشتی هستند.

توکلی ادامه داد: در مبادی ورودی حرم مطهر رضوی نیز موارد بهداشتی برای پیشگیری از ابتلا به کرونا در قالب بروشور به طور کامل اطلاع‌رسانی شده و در بین نمازها نیز توصیه‌های لازم به زائران داده می‌شود.

وی عنوان کرد: به زائران توصیه می‌شود هنگام تشرف به حرم مطهر رضوی از بوسیدن یا دست زدن به درها، شیشه‌ها و دستگیره‌های اماکن متبرکه خودداری کنند و زائرانی که علایم خاص مبنی بر احتمال ابتلا به بیماری کرونا را دارند، تشرف خود را به زمان دیگری موکول کنند.

مدیر امور خدمه آستان قدس رضوی متذکر شد: در صورت مشاهده زائری که دارای علایم سرماخوردگی است از سوی خدمه ماسک به وی داده می‌شود.

منبع: ایرنا

2222

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها