وزیر پیشنهادی وزارت کشور کیست؟

چه کس بر مسند وزارتخانه کشور می‎نشیند؟ وزیر پیشنهادی حسن روحانی برای این وزارتخانه کیست؟

وزیر پیشنهادی وزارت کشور کیست؟

به گزارش سایت خبر فوری در حالی امروز مراسم تحلیف حسن روحانی برگزار می‎شود که موضوع معرفی وزرای پیشنهادی کابینه دولت دوازدهم یکی از مهم‎ترین چالش‎ها و مباحث روز کشور محسوب می‎شود و جریانات سیاسی و صاحبان نظر همگی منتظر هستند تا ببیند که رئیس‎جمهور منتخب چه کسانی را در وزارتخانه بعدی خود به کار می‎گیرد.

وزارت کشور که یکی از ارکان و بدنه مهم نظام جمهوری اسلامی ایران محسوب می‎شود از اهمیت و جایگاه ویژه‎ای برخودار است از این رو اینکه چه چهره و فردی برمسند این وزارتخانه قرار بگیرد نکته مهمی است.

شواهد و قرائن نشان از این دارد که حسن روحانی در دولت دوازدهم نیز بنا دارد تا باردیگر رحمانی فضلی در سکانداری وزارت کشور ابقا کند هرچند برخی از جریانات سیاسی از جمله اصلاح‎طلبان براین باورند که روحانی با فشار علی لاریجانی مجددا مجبور به انتخاب رحمانی فضلی شده است تا روند رای اعتماد به وزرا در مجلس به خوبی پیش رود.

رحمانی فضلی متولد 1338 در شهر شیروان است و پیش از حضور در وزارت کشور دولت یازدهم در دیوان محاسبات مشغول به فعالیت بود.

وی همچنین نماینده دوره چهارم مجلس از شیروان و قائم‌مقام دبیر شورای عالی امنیت ملی و همچنین معاون اجتماعی، فرهنگی رسانه‌ای در دوره ریاست علی لاریجانی در سازمان صدا و سیما بوده است.

رحمانی‌فضلی در دوران حضور در دیوان محاسبات مکررا نسبت به تخلفات مالی احمدی‎نژاد واکنش نشان می‎داد و خواستار رسیدگی به این موضوع بود.

در دوران حضور وی در دولت یازدهم در وزارت کشور موضوعات مهمی چون لغو سخنرانی‎ها و کنسرت‎ها به دلایل مختلف مطرح شد.

رحمانی‎فضلی همچنین در دوران وزارت نسبت به طرح حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر انتقاد کرد.

28

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها