رایزنی تلفنی رهبران مصر و آلمان درباره معامله قرن

رئیس‌جمهوری مصر در جریان تماس تلفنی با صدر اعظم آلمان بر اهمیت از سرگیری مذاکرات فلسطینیان و اسرائیلی‌ها تحت نظارت آمریکا تاکید کرد.

رایزنی تلفنی رهبران مصر و آلمان درباره معامله قرن

بسام راضی، سخنگوی ریاست جمهوری مصر با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد، آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان با عبدالفتاح سیسی، رئیس جمهوری مصر تماس تلفنی برقرار کرد و دو طرف در جریان این تماس به بررسی آخرین تحولات مسأله فلسطین و روند صلح خاورمیانه پس از رونمایی معامله قرن پرداختند.

در بیانیه مذکور همچنین آمده است، سیسی و مرکل در جریان این گفت وگوی تلفنی بر اهمیت گشایش کانال‌های گفت‌وگو برای از سرگیری مذاکرات میان اسرائیلی‌ها و فلسطینیان تحت نظارت آمریکا به خاطر دستیابی به توافقی جهت تحقق صلح فراگیر و عادلانه بر اساس قطعنامه‌های سازمان ملل و بازگرداندن حقوق مشروع و کامل ملت فلسطین و حمایت از ثبات و امنیت خارومیانه تاکید کردند.

ترامپ روز سه شنبه با حضور بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی طرح معامله قرن را اعلام کرد، طرحی که به گفته نتانیاهو پنج مورد از مطالبات اصلی این رژیم را یعنی به رسمیت شناخته شدن اسرائیل به عنوان کشور یهود توسط فلسطینیان،‌ کنترل امنیتی بر رود اردن و ترسیم مرزها، خلع سلاح غزه و توقف عملیات حماس، حل مشکلات آوارگان خارج از اراضی اشغالی، ابقای حاکمیت رژیم صهیونیستی بر قدس اشغالی و تضمین گشودن اماکن مذهبی به روی همگان محقق می‌کند.

منبع: ایسنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • کاربر ناشناس
    0

    بزرگ ترین مشکل کشورهای عربی مسلمان. حاکمان وابسته و خروجی سازمان های جاسوسی غربی صهیونیستی است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها