تکذیب کشته شدن «دی آندریا»

هرچند آمریکا تاکنون در مورد تعداد سرنشینان این هواپیما و هویت آن‌ها سکوت کرده، یک مقام ناشناس آمریکایی در گفت‌وگو با رسانه‌ها کشته شدن دی‌ آندریا در این حادثه را تکذیب کرده است.

تکذیب کشته شدن «دی آندریا»

از روز سه‌شنبه همزمان با سقوط یک فروند هواپیمای اطلاعاتی-نظامی آمریکا در افغانستان، گزارش‌هایی مبنی بر مرگ یکی از مقام‌های ارشد آژانس مرکزی اطلاعات آمریکا (سیا) در برخی از رسانه‌ها منتشر شده است.

به ادعای این گزارش‌ها، «مایکل دی آندریا» که گفته می‌شود مسئول پرونده ایران در سیا است، یکی از سرنشینان هواپیمای «E11-A» در ولایت «غزنی» افغانستان بوده و در جریان این سقوط کشته شده است.

هرچند آمریکا تاکنون در مورد تعداد سرنشینان این هواپیما و هویت آن‌ها سکوت کرده، یک مقام ناشناس آمریکایی در گفت‌وگو با رسانه‌ها کشته شدن دی‌ آندریا در این حادثه را تکذیب کرده است.

این مقام آمریکایی که خواسته نامش فاش نشود، در گفت‌وگو با شبکه «وی‌او‌اِی» مدعی شده است که این گزارش‌ها «بازتولید پروپاگاندای طالبان» است.

هواپیمای آمریکا صبح سه‌شنبه در افغانستان سقوط کرد و ساعاتی بعد طالبان مسئولیت ساقط کردن آن را بر عهده گرفت. با این وجود، واشنگتن مدعی شده است که نشانه‌ای از هدف قرار گرفتن این هواپیما وجود ندارد.

بر اساس گزارش وی‌او‌اِی، تیمی از ارتش آمریکا بعد از یک درگیری مختصر با نیروهای طالبان در محل سقوط این هواپیما حضور یافته و توانسته جعبه سیاه هواپیما و اجساد دو نفر از سرنشینان را با خود ببرد. تیم آمریکایی سپس لاشه هواپیما را از بین برده است.

هرچند مقام آمریکایی در گفت‌وگو با این شبکه مدعی شده که این هواپیما تنها دو سرنشین داشته، اما پیش از این گزارش‌هایی در مورد حضور تعداد بیشتری در این هواپیما منتشر شده بود. خبرگزاری «رویترز» دیروز به نقل از پلیس منطقه غزنی گزارش داد که این هواپیما دستکم ۶ سرنشین داشته که دو نفر از آن‌ها زنده مانده و اکنون مفقود شده‌اند.

منبع: فارس

70

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 7
  • ناشناس
    0

    پس چی میگفتید انتقام سخت را گرفتیم؟ اینم یه دروغ دیگه از مسئولین مملکت ما. بخدا دیگه اگه از اینا راست بشنویم باید تعجب کرد.

    نظرات شما -
    • مریم
      0

      چه ربطی داره ه ه ه ه؟؟؟؟ گفتند که عین الاسد یک سیلی بود. حالا خالاها نیروی مقاومت با آمریکایی ها در منطقه کار داره. منتظر باشند.

    • میترا
      0

      ربطش به اینه که برخی مسیولین مملکت گفتند با کشتن دی اندریا انتقام سخت گرفته شد.

    • شهاب
      0

      ربطی نداره همون اولشم گفتن سیلی سخت. انتقام نگفتن. بعد چه فرقی میکنی. میترا دنبال چی میگردی!

  • مریم
    0

    اگه راست میگن آندریا زنده ست. یه تصویر زنده ی جدید ازش تو تلویزیون نشون بدن. به درک واصل شده ان شاءالله. آمریکایی های دروغگوی کثیف.

    نظرات شما -
    • سعید
      0

      دی اندریا افسر اطلاعاتی ,افسر اطلاعاتی رو که تو تلوزیون نشون نمیدن!

    • شهاب
      0

      احتمالا تو برفا سقوط کرده باعث شده دی آندرا سرمابخوره. خوب بابا به درک واصل شده. اتفاقا اگه زنده باشه حتما تو تلویزیون نشونش میدادن.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها