بیانیه جمعی هنرمندان در واکنش به نا آرامی‌های اخیر

شب گذشته تعدادی از سینماگران ایرانی، نسبت به ناآرامی‌های اخیر واکنش نشان داده و بیانیه زیر را منتشر کردند.

بیانیه جمعی هنرمندان در واکنش به نا آرامی‌های اخیر

به گزارش خبر فوری ، متن بیانیه به شرح زیر است:

"صدای آبان۹۸

در این روزهای تلخ که از پسِ آبان ۹۸ گذشته‌است، لحظه‌ای چهره‌ی جوانانِ جان‌باخته، مردمان زخم‌خورده، مادران داغدار و پدران بی‌تاب از برابر چشم دور نمی‌شود.

جوانانی که خونِ پاک آن‌ها با بی‌تدبیری بر خاک ریخته شد و با انتساب‌شان به بیگانگان سعی بر نادیده گرفتن‌شان شده‌است. مردمانی که امروز از پسِ غبارِ غلیظِ بی‌خبری و بی‌ارتباطی، نام و نشانِ یکان یکان‌شان آشکار می‌شود، به کدام گناه کشته شده‌اند؟ آن‌ها فقط به‌جان‌آمدگانی بودند که چون هیچ گوش شنوایی نیافتند، ناکارآمدی‌ها را در کوی و برزن فریاد زدند.

با مردم چه می‌کنید؟ کدام روزن را برای شنیدن صدای مردم باز گذاشته‌اید؟ کدام تجمع اعتراضیِ مردم را تاب آورده‌اید؟ کدام حزب و تشکیلاتی که بتواند بیانگر خواست‌های مردم باشد را باقی گذاشته‌اید؟ هم‌چنان برآنید تا با خشونت، مردم را از ابتدایی‌ترین حقوق انسانی و بدیهی‌ترین نیازهای شهروندی‌شان محروم کنید؟

بدانید که فریاد فرو خُفته در گلوی مردم این سرزمین در تاریخ ماندگار خواهد شد.

نخستین امضاکنندگان:

رخشان بنی‌اعتماد، اصغر فرهادی، فرهاد توحیدی، مجتبا میرتهماسب، حسین علیزاده، کیهان کلهُر، لی‌لی گلستان، بهمن فرمان‌آرا، داریوش مهرجویی، رضا دُرمیشیان، جعفر پناهی، مصطفا آل‌احمد، محمد رسول‌اف، حسین سناپور، ارشد طهماسبی، امیر اثباتی، فاطمه معتمدآریا، نغمه ثمینی، محسن امیریوسفی، مجید برزگر، منیژه حکمت، نگار اسکندرفر، امیرشهاب رضویان، جابر قاسمعلی، کتایون شهابی، تهمینه میلانی، محمد رضایی‌راد، باران کوثری، پگاه آهنگرانی، مصطفا خرقه‌پوش، مهتاب نصیرپور، محمد رحمانیان، فیروزه صابر، حبیب رضایی، محمدرضا موئینی، میثم موئینی، جمال رحمتی."

از جمله دیگر هنرمندانی که به بازنشر متن فوق پرداختند می‌توان به "تینا پاکروان، شبنم مقدمی، الهام کردا، مهدی پاکدل، سحر دولتشاهی، پوریا شکیبایی، مهراب قاسم‌خانی، پیمان معادی، صابر ابر، نرگس آبیار، ترلان پروانه، رخشان بنی‌اعتماد" اشاره کرد.

72

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 9
  • ناشناس
    0

    خاک توسراین فتنه گران منافق به اصطلاح هنرمند.

    نظرات شما -
    • سالار
      0

      یک مشت سلبریقو که مشخص کیاهستند مزدورهای اجاره ای بی وطن بادستمزدهای میلیاردی، خودشون رابه ملت میچسبونند باریگربیسوادی که فقط پول ومیشناسه وبرای پول ازکشف حجاب ناموسش هم کوتاهی نمیکنه توبی وطن ومزدوری بیش نیستی ضمنا نقشه باقتدارکشورسیاه وبه رنگ پرچشم دوستان وبستگان داعشی تون نیست، چون نقشه ایران به سه رنگ سبزوسفیدوسرخ مزین شده اینباراقامت کدوم کشورومیخواید زالوهابرای همین میگم شماسلبریقو بی وطن ومزدوراجاره ای هستید باپول ملت ایران ازکارتون خوابی نجات پیداکردیدوشدیدمرفع بی درد بعدازدردمردم حرف میزنید، مطالبه ی جدیدما#تحریم تصویرزالوهایی مثل شماآفتاب پرستان نون به نرخ روزخور ازرسانه ملی وصداوسیماست، پویشی درموردتحریم وبیزاری از این مزدوران فرهنگی درشبکه های مجازی منتشرشده، بهترین مطالبه تحریم چهره ی این زالوهای مزدوروضدوطن ازسینماورسانه ملی ایست

  • ناشناس
    0

    فتنه هاباعث میشه یکی یکی منافقان رسوا بشوند،البته ازاین عناصرنخودمغزبیش ازاین انتظارنمی رفت ،اینهاهمه ازقماش مهنازافشارندکه سنگ مردم روبه سینه میزنندوباال سعودمی رقصند،چنگ زدن به هیمنه ی پوشالی غرب یکی ازشاخصه های این عناصرخودفروخته است که دربرابرافتاب حقیقت چون خفاشانی هستندکه به دنبال تاریکی هستند،عناصرمتفکروروشنفکرجامعه ی غرب روزبه روزبه اسلام وحقیقت گرایش پیدامی کنندواین عناصرخودفروخته ازمسلمانی خودشرمنده اند،هرچندکه مسلمان شناسنامه ای هستند.ان شاءالله این فتنه های اخرالزمان این عناصرپلیدراغربال می کندوبه اعماق تاریخ می فرستد

  • خفه
    0

    درود برشما هنرمندان عزیز... واقعا خفه شدیم خفه مان کردن پدرمان را در آوردن روز به روزهم تهدید به افزایش قیمت فلان چیز یا کالا رو برمردم تحمیل میکنن همش فشار روحی همش گرسنگی و فقر و خجالت پیش زن و بچه و خانواده... بر ذات و پدر و مادر انسانهای بی تدبیری که ما را نا امید کردن لعنت...خاک برسرشان به گور مرده شان استغفرالله ازدست این دکترهای قلابی بی سواد نه مرده در امان است و نه زنده...درود بر نظام شاهنشاهی..

  • جوکر
    0

    یکی از بهترین جواب ها رو به این دلقک ها کارن همایونفر داد. مخصوصا اونجا که میگه : سیاه خود ماییم، سیاه‌کار خود ماییم که در زندگی روزمره در رفتار اجتماعی، در حفظ حق شهروندی دیگران یک لحظه هم با خودمان روراست نیستیم. این اعتراضات و بیانیه‌های ظاهری و عوام‌فریب لیاقت خودمان است.

  • بنده خدا
    0

    هنرنما وقتی امنیت را درک نمیکنه ، وقتی هزینه امنیت را درک نمیکنه ، وقتی ژست هنری میگیره ولی هیچ درک و شعوری از فرهنگ وهنر نداره و دو تا جمله با محتوا بلد نیست بگه ، پس توقع بصیرت هم از اونها نداشته باشید.

  • آرمین
    0

    فقط غلط کاری!!!! تا کی به عشق غربگرایی گند میزنید به این مملکت. خودتون رو هم بکشید نمیتونید اینجا رو لس آنجلس کنید.

  • احسان یزدانی
    0

    قطعا این به اصطلاح هنرمندان دراندازه و جایگاهی نبودندونیستندکه درامورات مهم کشورومردم مسلمان وغیوروشرافتمندوکل ایرانیان نظریه یابیانیه ای صادرکنندبیانیه ای که به وضوح ساده لوحی امظا کنندگان آن یامرعوب شدن ودلباختگی آنان نسبت به سیاست وفرهنگ مبتنی برفسادحکومتهای استکباری واستعماری غربی یا آمریکایی و اروپایی بویژه بخش سینمایی آن مثال هالیوودازآن استخراج میشودسیاست و فرهنگ غربی که دستاوردآن حکوتهای دیکتاتوری نظیرآل سعودوپرورش اشرارخونخواری نظیرشاهان پهلوی وصدام ورؤسای جمهورآمریکاوگروه های تروریستی و تکفیری نظیرداعش،کشتارانسانهای بیگناه،بویژه درفلسطین،افغانستان،ایران،عراق،سوریه،لبنان،نسل کشی دریمن،قتل عام نوزادان ،کودکان وزنان بی دفاع وقتل عام وحشتناک چندصدهزارنفرژاپنی دریک لحظه بابه کارگیری بمب اتم،وبساری ازجنایتهاوشرارتهای کم نظیردیگروگسترش صهیونیزم بین الملل وخدمت همه جانبه به آن بوده است.

  • افشین پویان
    0

    اولا اگر بگویم که نیمی از گناهان خونه‌ای ریخته شده به عهده شماست اغراق نکردم دوم اینکه آنهایی که با آتش و سلاح سرد به مردم حمله ور شدند آدمهای کثیف و قدرت طلبی بودند مثل شما با این فرق که آنها فیزیکی به جان و مال و ناموس مردم حمله کردند و شما با رسانه به فکر و اندیشه های مردم حمله کردید بماند که تا همین حالا هم تمام تلاش تون رو برای ضربه زدن به مردم ونظام برای رسیدن به اهداف خود انجام دادید و سوم اینکه هم این مردم به این نظام اعتماد دارند و هم این نظام گوش شنوا دارد و کارآمد است به شرطی که شما ساکت بشینید و آنقدر خون مردم را در شیشه نکنید. ازطرف یک ایرانی به خونخواران مدافع حقوق بشر(چهره های رسانه ای صاحب بیانیه)

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها