اگر دیابت دارید معاینه دوره‌ای چشم را فراموش نکنید

دیابت به صورت خاموش می‌تواند موجب تخریب تدریجی و در نهایت کاهش یا نابینایی برگشت‌ناپدیر شود. این بیماری در ابتدا می‌تواند هیچ نشانه خاصی نداشته باشد اما با رسیدن به مراحل پیشرفته علائم شروع به ظهور می‌کند.

اگر دیابت دارید معاینه دوره‌ای چشم را فراموش نکنید

مشکل بینایی در دیابتی ها از شایع ترین مشکلات است که نیاز به معاینه منظم دارد. اگر مبتلا به دیابت هستید به این معنا است که سطح قند خون بسیار بالا است. با گذشت زمان، این می تواند به چشم صدمه بزند. شایع ترین مشکل رتینوپاتی دیابتی است که منجر به کوری در بالغین می‌شود.

شبکیه چشم به نور در پشت چشم حساس است. باید شبکیه چشم سالم باشد. رتینوپاتی دیابتی به عروق خونی کوچک در داخل شبکیه چشم آسیب می رساند.

اگر دیابت دارید، ویزیت های منظم به متخصص چشم پزشک برای معاینات چشم به منظور جلوگیری از بروز مشکلات چشمی ضروری است.

بالا بودن قند خون (گلوکز) خطر مشکلات چشمی ناشی از دیابت را بالا می برد. دراقع، دیابت دلیل اصلی کوری در بزرگسالان 20 تا 74 سال به شمار می رود.

اگر دچار دیابت و مشکلات چشم هستید، لازم نیست به محض اینکه متوجه شدید دیدتان تار شده است، یک عینک جدید بگیرید. این اتفاق ممکن است یک مشکل موقتی باشد که سریع با دیابت پیشرفت کرده و با بالا بودن قندخون ایجاد می شود.

بالا بودن قندخون در دیابت موجب متورم شدن عدسی چشم می شود که بر توانایی دید شما اثر می گذارد. برای اصلاح مشکلات چشم باید قندخونتان را در حد نرمال نگه دارید.

دیابتی ها معاینه چشم منظم انجام دهند

بیماران مبتلا به دیابت که بیش از 5 سال از بیماری آنها می گذرد، حتما باید هر 6 ماه توسط یک اپتومتریست معاینه شوند.

انجام منظم معاینه چشم به پیشگیری از مشکلات چشمی کمک میکند

معمولاً در افراد مبتلا به دیابت به علت خونریزی و پارگی شبکیه ضرورت دارد چکاب چشمی پیوسته انجام شود، زیرا سهل انگاری در بیماران دیابتی می تواند موجب بروز نابینایی شود.

باتوجه به افزایش چاقی وکم تحرکی در کشور زمینه بروز دیابت روز به روز افزایش می یابد که این رویه تهدیدی برای سلامتی بینایی جامعه است.

24

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها