ادعای ملی‌پوش اسکی: فدراسیون با دو میلیارد بدهی مدیریت لاکچری دارد

ملی‌پوش سابق اسکی می‌گوید با رئیس فدراسون برای حل اختلافاتشان صحبت کرده است اما عدم پیگیری رئیس فدراسیون باعث شد تا این اختلافات همچنان پابرجا بماند.

ادعای ملی‌پوش اسکی: فدراسیون با دو میلیارد بدهی مدیریت لاکچری دارد

چند روزی است که اتفاقات سال گذشته اسکی در مورد نحوه برگزاری مسابقات انتخابی تیم ملی برای قهرمانی جهان، وضعیت حضور اسکی بازان در اردوی تیم ملی و اختلافاتی که پس از آن بین برخی از اسکی بازان و فدراسیون به وجود آمد، حواشی زیادی را برای این رشته ایجاد کرده است. اوایل هفته بود که حسین ساوه شمشکی در اعتراض به عدم تمدید کد فیز و استفاده رایگان از پیست اسکی توچال از فدراسیون انتقاد کرد.

ساوه شمشکی در مورد شروع اختلاف خود با فدراسیون به ایسنا گفت: سال گذشته از ناحیه مچ پا مصدوم شدم و امکان تمرین با سایر اسکی‌بازان را نداشتم. حتی پزشک من در مورد شرایطم برای فدراسیون نامه نوشت اما فدراسیون گفت که فقط نظر کمیته پزشکی خود را قبول دارد به همین دلیل از رئیس کمیته پزشکی فدراسیون نامه‌ای گرفتم مبنی بر اینکه ۴ تا ۶ هفته امکان تمرین ندارم اما پنج روز بعد از این موضوع کمیته فنی تصمیم گرفت مسابقه انتخابی قهرمانی جهان را برگزار کند و به من هم گفتند باید شرکت کنم. همان موقع به آقای افتخاری، رئیس فدراسیون نامه زدم و در حضور دبیر و نایب رئیس فدراسیون با او صحبت کردم تا این مشکل را پیگیری کند اما ترتیب اثر نداد و من هم موضوع را با رسانه‌ها مطرح کردم.

او در مورد اینکه فدراسیون به درخواست او برای بیمه و حضور پزشک در اردوی تیم ملی انتقاد کرده است، گفت: در تاریخ ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۷ فدراسیون جلسه‌ای را با حضور آقای افتخاری، من به همراه پنج اسکی باز تیم ملی، نایب رئیس فدراسیون و سرپرست کمیته فنی تشکیل داد. ما گفتیم که یک ورزشکار اسنوبرد در قله توچال فوت شده است و باید یک پزشک را همراه تیم بفرستید تا در زمان حضورمان در اردوهای این چنینی کنارمان باشد. علاوه بر این خواستیم تا نامه دعوت به اردو بدهند چون با پیامک ما را به اردو دعوت می‌کردند در این شرایط و در صورت بروز اتفاق کسی گردن نمی‌گرفت. در همان جلسه آقای افتخاری گفت " مشکلات مالی‌مان حل شده است و به شما حق می‌دهیم، این مسائل را هم حل می‌کنیم" اما بعد از آن نه تنها مشکلات حل نشد بله شروع به کارشکنی و انگ چسباندن کردند. همچنین گفت روند دعوت به تیم ملی همین است و اگر قبول نکنید به فدراسیون و تیم ملی بی احترامی کرده‌اید. کدام فدراسیونی ورزشکارانش را با پیامک به اردو دعوت می‌کند؟

ساوه شمشکی در ادامه گفت: این مساله تا بعد از قهرمانی جهان مسکوت ماند اما رئیس فدراسیون از انتقادهای من ناراحت شد و به رئیس هیات اسکی تهران فشار آورد تا من را از کمیته استعدادیابی کنار بگذارد. وقتی هم که شنیدم فدراسیون کد فیز ورزشکاران را تمدید نمی‌کند، ۳۵۰ هزار تومان به حساب فدراسیون واریز و مدارکم را کامل کردم اما الان فقط کد فیز من را تمدید نکرده اند، بعد از آن هم تماس گرفتند که در توچال نمی‌توانم رایگان تمرین کنم.

این اسکی‌باز ادعا کرد: آقای افتخاری می‌گوید فدراسیون دو میلیارد تومان بدهی دارد و برخی ورزشکاران مثل من برای آنها تعیین تکلیف می‌کنند و حقوق و بیمه می‌خواهند. اگر فدراسیون بدهی دارد پس چرا در جلسه ی سال گذشته گفت مشکل مالی نداریم و وعده حل مطالباتمان را داد؟ در همین شرایطی که می‌گویند مشکل مالی داریم یک ماشین بورگوارد ۸۵۰ میلیون تومانی را خریدند که بیمه بدنه آن ۳۰ میلیون تومان و به اندازه پول ورزشکاران پایه تا بالاتر است، یک راننده هم استخدام کردند اما به ورزشکار می‌گویند بدهی داریم و زیاده خواهی می‌کنید. ۱۵ سال در تیم ملی بودم و برای پرچم کشورم زحمت کشیدم اما وقتی رئیس فدراسیون ماشین آنچنانی سوار می‌شود و به ورزشکارانی مثل من فشار می‌آورد، پس به دنبال از بین بردن روحیه مطالبه گری است.

ساوه شمشکی ادعای عبدی افتخاری مبنی بر اینکه این ورزشکار با فدراسیون صحبتی نداشته را رد کرد و گفت: صحت ندارد، من سال گذشته بعد از مشکلاتی که پیش آمد با آقای افتخاری در پیست اسکی دربندسر صحبت کردم. حتی حسن شمشکی(مدیرعامل پیست)، حسین کلهر (قربانعلی) و رستم کلهر هم بودند. از آقای افتخاری خواستم هر موقع که صلاح دانست جلسه تشکیل بدهد و صحبت کنیم اما پیگیری نکرد. نظر او این است که در مورد فدراسیون صحبت نکنیم تا هرکاری که دلش خواست انجام بدهد.

با دو میلیارد بدهی مدیریت لاکچری می‌کنند

او با اشاره به اینکه تنها هشت ماه به پاپان ریاست افتخاری زمان باقی مانده است، بیان کرد: اگر دوست ندارند مسابقه بدهیم در این مدت ۸ ماه هم مسابقه نمی‌دهم تا با رئیس بعدی رو راست صحبت کنم، هرچند نیازی به این کار نیست. من ورزشکار هستم و افتخار می‌کنم که مجانی زیر پرچم کشورم اسکی کنم اما وقتی برای رسیدن به مطالباتمان فدراسیون می گوید دو میلیارد بدهکار است و در مقابل مدیریت لاکچری آنها را می‌بینم، واکنش نشان می‌دهم.

این اسکی باز ادامه داد: هر بخشی از صحبت‌هایم اشتباه باشد دو دستم را بالا برده و همه را گردن می‌گیرم. اگر آقای افتخاری به دنبال شفاف سازی است بیاید رو در رو و با حضور ۱۰ نفر صحبت کنیم. دروغ را کسی می‌گوید که منفعتی داشته باشد. من تلفنی، مکتوب و حضوری با رئیس صحبت کردم اما ترتیب اثر نداد. اکنون می‌گوید علیه فدراسیون جو سازی می‌کنم در حالی که این رئیس فدراسیون است که چوب لای چرخم می‌گذارد. فدراسیون خانه من است و آنها اکنون آنجا نشسته‌اند، چرا من باید در خانه خودم مشکل درست کنم؟

تیم ملی را به ملک شخصی تبدیل کردند

ساوه شمشکی در پاسخ به اینکه با باقر کلهر، سرمربی تیم ملی مشکلی ندارید؟ بیان کرد: از سال ۱۳۸۳ با آقای کلهر هم تیمی بودم و با هم مشکلی نداریم. قبل از مسابقات ساپورو ژاپن مصدوم شدم و ۴۵ روز هر بار با هزینه ۱۰۰ هزار تومان فیزیوتراپی کردم و اگر با همان مبلغ بلیت توچال می‌خریدم، کمتر می‌شد. با این حال حتی ۱۰۰ هزار تومان از هزینه درمان را پرداخت نکردند. علاوه بر این حقوق مصوب کمیته ملی المپیک برای حضور در بازی‌های آسیایی را هم ندادند.

او در این مورد افزود: ورزشکاران به صورت شخصی هزینه می‌کنند. همه می‌دانند یک ورزشکار هزینه‌هایی چون مکمل و لوازم میلیونی اسکی دارد، از کجا آنها تامین کنم؟ من ساکن منطقه یک تهران و مولتی میلیاردر نیستم، پدرم کارمند است، از کجا پول خرید اسکی ۱۶ میلیون تومانی را جور کنم؟ تیم ملی را به ملک شخصی تبدیل کردند و من هم اصلا نمی‌خواهم به اردوی ملی دعوت شوم، فقط اجازه بدهند که به صورت شخصی تمرین کنم و دست از سر من بردارند.

منبع: ایسنا

2034

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها