۲۹ کشته و هزاران آواره در سیلاب‌های کنیا

آژانس سازمان ملل متحد اعلام کرد که وقوع سیلاب‌های شدید از اوایل ماه جاری در کنیا علاوه بر ویرانی‌های بسیاری که بر جای گذاشته، تاکنون منجر به کشته شدن ۲۹ نفر نیز شده است.

۲۹ کشته و هزاران آواره در سیلاب‌های کنیا

بارندگی‌های شدیدی که از اوایل ماه اکتبر در کنیا آغاز شده، هزاران نفر را آواره کرده و مردم را با تهدید شیوع موجی از بیماری‌های قابل انتقال مانند وبا، حصبه و مالاریا مواجه کرده است.

آژانس بشردوستانه سازمان ملل با استناد به آمار و ارقام جمعیت صلیب سرخ کنیا اعلام کرده که طغیان رودخانه‌ها، سیلاب‌ها، گِل‌رودها و رانش‌های متعدد زمین ناشی از این بارندگی‌ها در مناطق مختلف این کشور حادثه آفریده و در میان این مناطق، شهر "واجیر" در شمال شرقی کنیا بیشترین آسیب‌ را متحمل شده است.

با توجه به دریافت و تأیید اطلاعات بیشتر از مناطق آسیب دیده طی روزهای آینده، انتظار می‌رود شمار تلفات این سیلاب‌ها از ۲۹ نفرِ اعلام شده فراتر رود.

به گفته مقامات کنیا زیرساخت‌های این کشور از جمله جاده‌ها و پل‌ها، مدارس و مراکز درمانی در اثر سیلاب‌ها تخریب شده و دسترسی مردم به مواد غذایی، آموزش و مراقبت‌های بهداشتی مختل شده است.

این بارندگی‌های شدید به دنبال یک دوره خشکسالی طولانی و شدید صورت گرفته که شمار افرادی که در بحران غذایی قرار داشتند را در این کشور به ۳/۱ میلیون نفر رسانده بود.

طبق اعلام انجمن صلیب سرخ کنیا (KRCS) بیش از ۱۰۱ هزار نفر به طور عمده در مناطق شمال شرقی، مرکزی و ساحلی کنیا تحت تاثیر این بارندگی‌ها و سیلاب‌ها قرار گرفته‌اند. هم‌چنین تاکنون دست‌کم ۱۴ هزار نفر که در مناطق کم‌ارتفاع و حاشیه رودخانه‌ها سکونت داشته‌اند، آواره شده‌اند.

به گفته مقامات هم‌چنین تاکنون دست‌کم ۹۸۳ هکتار از اراضی زراعی این کشور از بین رفته و ۲۱ هزار و ۷۱۰ دام تلف شده‌اند. این امر تأثیرات زیادی بر معیشت مردم به ویژه در مناطقی که به دلیل خشکسالی با چالش‌هایی روبرو هستند، داشته است.

طی یک ماه گذشته کنیا و کشورهای همسایه آن از جمله سودان جنوبی و سومالی شاهد بارندگی‌های بیش از حدی بوده‌اند که با جاری شدن سیلاب‌ها همراه شده است.

با توجه به مسدود شدن راه‌های ارتباطی بین شهرها و شهرک‌های مختلف در سطح کنیا توزیع کالاهای اساسی مواد غذایی و دارو برای مراکز بهداشتی با اختلال مواجه شده و برخی گزارش‌ها حاکی از آن است که قیمت مواد غذایی در مناطق سیل‌زده این کشور با افزایش سرسام‌آوری روبرو شده است.

منبع: ایسنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها