آب پاکی دبیر انجمن واردکنندگان خودرو روی دست مصرف کنندگان

واردات خودروهای دسته دوم خواب و خیال است

دبیر انجمن واردکنندگان خودرو می‌گوید: واردات خودروهای دست دوم به کشور واقعیت ندارد و مطرح شدن این موضوع مثل یک خواب و خیال است.

واردات خودروهای دسته دوم خواب و خیال است

دبیر انجمن واردکنندگان خودرو در پاسخ به این پرسش که آیا ممکن است از این پس واردات خودروهای دست دوم جایگزین خودروهای خارجی نو شود؟ گفت: واردات خودروهای دست دوم به کشور واقعیت ندارد و مطرح شدن این موضوع مثل یک خواب و خیال است. البته چنانچه دولت برنامه‌ای در زمینه واردات خودروهای خارجی دسته دوم داشته باشد باید مراحل اداری را برای اخذ مجوز واردات این نوع خودروها از مجلس و دیگر دستگاه‌های اجرایی کشور طی کند. در صورتی که چنین قاعده یا دستور عملی در بدنه دولت نوشته نشده است.

مهدی دادفر در ادامه افزود: با وضعیت مالی کشور و آنچه که رئیس کل بانک مرکزی، معاون اول ریاست جمهوری و ریاست جمهوری درباره وضعیت اقتصادی کشور ترسیم کرده‌اند، به طور کلی بحث واردات خودروهای خارجی به کشور ممنوع و منتفی است.

مطالعه بیشتر: واردات خودروهای خارجی دست‌دوم چقدر جدی است؟
او با اشاره به واردات خودروهای معطل مانده در گمرک اظهار کرد: هدف ما نسبت به مطرح کردن واردات خودروهای معطل مانده در گمرک نیز دستیابی مردم به حقوقشان است. اینکه مردم به اموال خود دست یابند و پرونده‌های قضایی که ناشی از وضع قوانین و مقررات یک شبه است، بسته شود.

دادفر گفت: برخی مسئولان دلیل عدم ثبت سفارش خودروهای خارجی را خروج ارز می‌دانند در حالی که ما راهکارهای لازم را به افراد ارائه دادیم.

منبع: تجارت نیوز

17

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها