ترکی الفیصل: امکان عربستان سعودی درباره ایران

رئیس پیشین سازمان اطلاعات عربستان ضمن مطرح کردن برخی ادعاها علیه کشورمان درباره حمله علیه آرامکو، گفت که امکان مذاکره میان دو کشور وجود دارد.

ترکی الفیصل: امکان عربستان سعودی درباره ایران

ترکی الفیصل، رئیس پیشین سازمان اطلاعات عربستان سعودی در گفت‌وگو با شبکه سی.ان.ان درباره اعزام گروه جدیدی از نیروهای آمریکایی از سوی پنتاگون به عربستان با طرح ادعایی علیه ایران گفت: این اعزام در شرایط جنگی صورت نمی‌گیرد و ادامه مشارکت راهبردی میان آمریکا و عربستان سعودی به منظور ایستادگی در کنار یکدیگر در مواقع لازم و به وضوح، پس از حمله انجام شده به مجموعه پالایگشاهی آرامکو "توسط ایران" است.

الفیصل در توضیح این که چگونه افزایش نیروهای نظامی در عربستان سعودی می‌تواند با پیام ریاض مبنی بر کاهش تنش با ایران همخوانی دارد، گفت: ایرانی‌ها باید قضاوت بهتری در این باره داشته باشند. اگر به دنبال دردسر هستند، عربستان سعودی و متحدانش آماده آن هستند. اگر می‌خواهند جلو آمده و شریکی سازنده در زمینه دستیابی به صلح و امنیت نه تنها در خلیج فارس بلکه در مناطق اطراف ما باشند، جای مذاکره وجود دارد.

وی در ادامه در پاسخ به این سوال که آیا ریاض مذاکراتی غیرعلنی با ایران دارد و یا این که آیا ریاض در این مقطع باید در راستای میانجیگری روابطش با ایران فعالیت کند، تشریح کرد: من درباره تعامل‌های غیرعلنی با ایران اطلاعی ندارم. از دیدگاه ما، حسن نیتمان پیداست اما هیچ نشانه حسن نیتی از سوی ایران وجود ندارد.

منبع: ایسنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • خدامراد رحیمی
    0

    سلام ما باید با عربستان صلح کنیم تا بتوانیم با هم مشتی بر دهن این چهار کشور اروپا و امریکا یعنی جنایتی که این کشورها در دنیا انجام داده اند هیچ احدی انجام نداده

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها

      نظرسنجی
      به نظر شما "مهمترین افشاگری سال" کدام افشاگری بود؟