نمایش آیینی «تنهاتر از مسیح» به اجرا درآمد

نمایش آیینی و میدانی «تنهاتر از مسیح» شب گذشته، هجدهم مهر ماه با حضور تعدادی از هنرمندان در بوستان ولایت به اجرا درآمد و تا ششم آبان ماه اینده هرشب اجرا دارد.

نمایش آیینی «تنهاتر از مسیح» به اجرا درآمد

نمایش «تنهاتر از مسیح » به کارگردانی حسن بزرا و تهیه کنندگی علی اسماعیلی ساخته شده است.

مهدی چمران، رئیس سابق شورای اسلامی شهر تهران و عضو شورای مرکزی جبهه مردمی نیروهای انقلاب، رحیم احمدی روشن پدر شهید احمدی روشن و برخی از مسئولان ارتش جمهوری اسلامی ایران در نخستین شب اجرا حضور داشتند.

رحیم احمدی روشن در مراسم افتتاحیه این نمایش گفت: بهتر این بود که نمایش در منطقه ای از خاک عراق بین نجف و کربلا هر سال برگزار شود، اما به دلیل مشکلات مالی این کار انجام نشد و به چند اجرا در تهران و بوستان ولایت ختم شده است.

وی ابراز امیدواری کرد: برپایی اینگونه مجالس بتواند زمینه‌ساز ظهور امام زمان(عج) شود و یادآوری کرد: نخستین سوگواره ها برای امام حسین(ع) ابتدا در دوره آل بویه و بعد زمان صفاریان، زندیان و سپس قاجاریان برگزار شد و در زمان پهلوی ها سوگواری در حال کمرنگ شدن بود به طوریکه مردم در بیقوله ها عزاداری می کردند.

پدر شهید احمدی روشن گفت: نظام جمهوری اسلامی ایران، امروز برای بازگویی مظلومیت آقا اباعبدالله و رشادت های ایشان از مرزهای ایران فراتر برده است و یک زمان ما از سوی آمریکا و اتحادیه اروپا تحت فشار بودیم، اما اکنون شرایط تغییر کرده و اربعین حسینی نیز از مرزهای ایران و عراق فراتر رفته است.

سپس نوبت نخست مراسم افتتاحیه نمایش با حضور مردم در بوستان ولایت اجرا شد.

این نمایش با مشارکت بیش از ۱۵۰ نفر هنرور و بازیگر تئاتر فعال به اجرا درآمد و قرار است هر شب در ساعت‌های ۱۹ و ۲۱ در دو نوبت پذیرای هزاران نفر از تماشاگران در بوستان ولایت تهران باشد.

سایر عوامل اصلی نمایش عبارتند از: طراح صحنه و دکور: آنه محمد ایری، طراح نور: عباس رحمانی‌پور، طراح جلوه‌های ویژه میدانی: رضا ترکمان، مدیر تولید: نادر قنبری، مجری صدا: علی بیرنگ، مدیر اجرایی: امیرحسین طهرانی.

این نمایش با مشارکت؛ ارتش جمهوری اسلامی، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و شهرداری تهران تا ۶ آبان ماه هر شب در بوستان ولایت شهر تهران اجرا می‌شود.

منبع: ایرنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها