۱۴۶۱ روز با شما در خبرفوری

چهار سال گذشت. چهار سال از روزی که رسانه‌ای جدید در ایران متولد شد. رسانه‌ای که مانند بسیاری از رسانه ها دستش در جیب مردم نبود، پول از نهادهای حاکمیتی نمی‌گرفت و وظیفه خود نمی‌دید که خبرها و گزارش‌هایی فرمایشی منتشر کند.

۱۴۶۱ روز با شما در خبرفوری

خبر فوری حاصل یک ایده جدید بود. ایده‌ای جوان، برای آینده رسانه ای ایران. ایده ای که یک نفر آن را طرح کرد و برای اجرایش، زندگی اش را گذاشت: ایده خلق رسانه در پیام رسان‌ها؛ و حالا ده‌ها رسانه در یک بستر جدید بی آنکه دغدغه پول کاغذ و دیده نشدن در کیوسک‌های مطبوعاتی را داشته باشند، از این ایده برای ارتباط با مردم استفاده می‌کنند.

در دورانی که هنوز تب استارتاپ‌ها داغ نبود، خبر فوری بنیان یک کارآفرینی رسانه‌ای را گذاشت. مانند بسیاری دیگر از کارآفرینان، تلاش کرد ارزش‌آفرین باشد و برای مردم، رسانه‌ای بیافریند که روی پای خودش بایستد، بی‌منت هیچ صاحب قدرت و ثروتی.

رسانه‌ای که برای مردم بنیان گذاشته شد، نه فقط نشان داد که می‌شود مردمی بود و ماند، بلکه امیدی برای خلق رسانه‌ای خصوصی در ایران شد و به جوانان کشور این نوید را داد که می توانند بدون وابستگی به چپ یا راست، رسانه ای موثر داشته باشند.

گواه این استقلال و در عین حال تأثیرگذاری، کمپین‌هایی بود که در خبر فوری به اجرا گذاشته شد. یک بار از مسئولان پرسیدیم «فرزندت کجاست»؛ سؤالی که جوابش برای ما روشن بود اما پیامی در خود داشت که امروز با برگزاری دادگاه مفاسد اقتصادی این پیام رساتر از قبل شنیده می شود.

یک بار دیگر با کمپین «سقوط دلار»، حربه روانی گران کردن دلار را بی تأثیر کردیم.

بار دیگر با کمپین «استعفای شجاعانه»، از بازنشستگان مانده در قدرت خواستیم که عرصه را به جوان‌ترها بسپارند و در «ایران بدون ربا»، به نقد سیاست های بانکی پرداختیم.

«سیل مهربانی» دعوتی شد برای کمک به هموطنان سیل‌زده که برای این پویش رسانه برتر کشور در پوشش اخبار این حادثه شناخته شدیم و البته چندین کمپین دیگر را هم پیش بردیم که هرکدام واکنشی بود به یک مطالبه عمومی که سعی کردیم وظیفه‌مان را در قبال آن انجام دهیم.

این روزها هم کمپین «شفافیت آرا» را به اجرا گذاشته‌ایم تا شاید میان بهارستانی‌ها و مردم پیوندی مستحکم‌تر به وجود آوریم و در کنارش پویش «حق‌الناس» را دنبال می‌کنیم که مبادا مبارزه با فساد فراموش شود و حقی به ناحق پایمال گردد.

این نقدها البته بی هزینه نبود. اصحاب قدرت که از نقدهای خبر فوری دلخور شده بودند، ما را نواختند. تهمت زدند و خبرسازی کردند. خبرهایی که خودشان بهتر از دیگران می‌دانستند دروغ است. چهره های برجسته، رفقای آمریکانشینشان را اجیر کردند تا به صف تهمت زنندگان بپیوندند. اما همه این دروغ ها و شایعات در نظر مخاطبان وفادار خبرفوری ارزشی نداشت و خبرفوری بی آنکه فضای رسانه ای را تحت تأثیر عقده گشایی‌های برخی رسانه‌های بی مخاطب ملتهب کند، همه دروغ پراکنان را به خدا واگذار کرد و از مسیرهای قانونی رسیدگی به جرایم شان را پی گرفت.

اعتماد مخاطبان به خبرفوری در این چهار سال چنان بود که برخی را به این وسوسه انداخت از این نام به سود خود بهره ببرند، بی آنکه دریابند آنچه ندارند، همان سرمایه اصلی خبرفوری است: اعتماد مخاطب.

تاکنون ۵۸ کانال، پیج و اکانت فیک به نام خبرفوری شناسایی شده که در غفلت نهادهای تصمیم گیرنده، از نام رسانه خبرفوری که دارای مجوزهای قانونی لازم است، سوءاستفاده می کنند. ما امیدواریم که نهادهای مسئول مانع از این سوءاستفاده ها شوند، اما نگران وجود این هم نام‌های سوءاستفاده گر نیستیم چراکه مطمئنیم مردم، تفاوت رسانه اصلی و رسانه تقلبی را بهتر از هرکس دیگری متوجه خواهند شد.

در تمام این سالها مخاطبان خبرفوری نشان داده اند که به خوبی می‌دانند که رسانه اصلی کدام است و خبرهای موثق را کجا و چطور می‌توانند در تلگرام، توییتر، اینستاگرام، وبسایت، یوتیوب، فیسبوک و دیگر بسترهای خبرفوری دنبال کنند.

در چهار سال گذشته که یک تیم جوان حرفه ای با برخورداری از تخصص های متنوع اداره بخش های مختلف مجموعه رسانه ای خبرفوری را برعهده داشته است، دغدغه ما این بوده که دسترسی شما به خبرها را به آسان ترین روش فراهم کنیم. ما همیشه و همه جا در دست شما هستیم و هر روز بیش از سه هزار نفرساعت وقت و انرژی می گذاریم تا جذاب ترین محتوا را در اختیارتان بگذاریم.
برای همین است که به‌ازای هر استانی که در آن زندگی می‌کنید، ما یک رسانه منحصر به فرد داریم و در بسیاری از این استانها خبرنگارانی، بی واسطه خبرها را برای ما ارسال می‌کنند. هر سلیقه‌ای در ورزش، هنر و موسیقی هم داشته باشید، ما رسانه‌ای برای تولید محتوا براساس آن سلیقه داریم. برای همین، با بیش از یکصد نشان رسانه‌ای مستقل، برای شما و درباره دغدغه‌های شما خبر، گزارش، گفتگو و برنامه تولید می‌کنیم.

خبرفوری همواره از رونق فضای رسانه ای در شبکه های اجتماعی حمایت کرده و ورود بخش خصوصی به این عرصه را به فال نیک می گیرد. معتقدیم که باید دست رسانه‌ها از جیب مردم درآمده و رسانه‌های خصوصی بدون هزینه های گزاف حاکمیتی، محتوای مردم پسند و نه سفارشی تولید کنند.

این آرزوی ماست، به عنوان یک عضو کوچک جامعه رسانه ای ایران بزرگ. ما آمده‌ایم تا انقلابی در رسانه ایجاد کنیم. انقلابی به لطف تکنولوژِی های روز. آمده ایم تا رسانه شما مردم باشیم در میانه انبوه صداهایی که به نام مردم ولی به کام دولت ها تولید می شود.

اول مهر، روز تولد ماست. روز تولد رسانه های نوین است، رسانه های کوچک و در دسترس که گام های بزرگی برای شفافیت برداشته اند. تولد خبرفوری، تولد شماست. شمایی که با ارسال پیام و محتواهای متنوع خود، تبدیل به یک رسانه شده اید و دیگر نیازی به دیگرانی که برایتان خبر بسازند ندارید. رسانه، شمایید، پس این تولد بر ما و بر شما مبارک.

مدیر مسئول خبرفوری؛ فاطمه محمدزاده

24

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 6
  • h a
    0

    سالروز تولد گروه خبر فوری رو تبریک میگم.آرزوی موفقیت براتون دارم. برنامه به روز شده خیلی بهتر کار میکنه انشاءالله که بهترم میشه. دمتون گرم

    نظرات شما -
    • کاربر ناشناس
      0

      سالروز تولد رسانه ی خبر فوری مبارک باشد

  • داودی
    0

    رسانه خوب و مردمی تولدت مبارک بهترینها را برای شما ارزو میکنم

  • محسن
    0

    سلام ببخشید ... دروغ نگویید تا اعتمادی جلب شود ... توی همین 4سال خبرهایتان را مرور بفرمایید !!!! گزینش و چینش اخبارتان 100 که نه 1000درصد با خبرگزاری های وابسته مانند فارس و ایرنا و ... عین هم بوده و در جهت منافع دولت و حکومت ....چرا می نویسید فرمایشی نبوده ....

  • حمید
    1

    خخخخ سبك كار شما شبیه bbc هست كه اخبار جهت دار و حتی دروغ رو در لابلای اخبار واقعی به خورد مردم میدید

  • عبدالصالح اریونفرد
    0

    سلام چهارسال تلاش شماراتبریک میگویم و امیدوارم حق خواهی وحق گویی و راستی را دنبال نمایید تقاضایی دارم گوشه چشمی هم به مظلومان مال باخته دردام افتاده پروژه نگین غرب داشته باشید و خبری انتشار دهید بازنشسته ارتش

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها