نیویورک تایمز: آیت الله خمینی جهان را شوکه کرد

زمانی که روح الله خمینی موسس انقلاب ایران در سال 1989 به خاک سپرده شد، مردم بسیاری در مراسم ترحیم وی شرکت کرده و همچنان بعد از گذشت چندین سال از روز فوت وی در ایران مورد توجه مردم کشور است.

نیویورک تایمز: آیت الله خمینی جهان را شوکه کرد

روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز در گزارشی در آستانه 13 خرداد به آیت الله خمینی رهبر پیشین انقلاب ایران پرداخت و در گزارشی با عنوان "روح الله خمینی جهان را شوکه کرد" نوشت: زمانی که روح الله خمینی موسس انقلاب ایران در سال 1989 به خاک سپرده شد، مردم بسیاری در مراسم ترحیم وی شرکت کرده و همچنان بعد از گذشت چندین سال از روز فوتش؛ روز فوت او در ایران مورد توجه مردم کشورش می باشد.

نیویورک تایمز در ادامه نوشت: میلیون ها نفر در زمان به خاک سپاری وی در این مراسم شرکت کردند و مراسم به خاک سپاری وی با مشکلات بسیاری نیز همراه شد. اهمیت وی برای مردم ایران و کشورش و بسیاری از رهبران جهان و مردم کشورهای جهان بسیار زیاد بود. زندگی وی نیز با حواشی زیادی مانند مبارزه با شاه ایران و همچنین تبعید و جنگ عراق همراه بود.

این روزنامه افزود: زمانی که وی از تبعید به تهران بازگشت مردی با عمامه سیاه و ریش سفید بود و چشمانی کاملا مشکی بود و مشخص بود که وی برنامه جدی را برای سرزمین کهن خود دارد. آیت الله خمینی ماموریت مقدس خود را درک کرده بود و بر این باور بود که باید کشور ایران را از فسادهای غربی نجات دهد و کشور را به حکومت اسلامی تبدیل کند.


مقاله نویس روزنامه نیویورک تایمز در ادامه نوشت: در ایران او را به نام امام خمینی می شناسند و در جای جای ایران مردم ایران برای وی تقدس زیادی قائل هستند و همراهان وی بعد از فوتش بر این باور بودند که باید مقبره ای بزرگ و مهم برای او ایجاد کنند. اکنون 27 سال بعد از فوتش وی مقبره وحرمی بسیاری مجلل داشته و در جهان یکی از بزرگ ترین مناطق مذهبی بحساب می آید و هر ساله مراسم بزرگی در روز فوت وی در این حرم برگزار می شود.

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها