نامزدهای انجمن نویسندگان برای جایزه «لیندگرن»

انجمن نویسندگان کودک و نوجوان نامزدهای خود را برای جایزه «آسترید لیندگرن» معرفی کرد.

نامزدهای انجمن نویسندگان برای جایزه «لیندگرن»

محمود برآبادی - نایب‌رئیس انجمن نویسندگان کودک و نوجوان - در نشستی که امروز (دوشنبه، ۱۱ شهریورماه) در محل انجمن برگزار شد، محمدرضا شمس را به عنوان نویسنده ادبیات کودک و نوجوان و مهدی حجوانی را در بخش ترویج کتابخوانی به عنوان نامزدهای این نهاد برای جایزه «آسترید لیندگرن» معرفی کرد.

در حال حاضر در ایران شورای کتاب کودک، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، مؤسسه پژوهشی تاریخ ادبیات کودکان و انجمن نویسندگان کودک و نوجوان نامزدهای‌شان را به جایزه «آسترید لیندگرن» معرفی می‌کنند.

سال گذشته انجمن نویسندگان کودک و نوجوان در زمینه ترویج کتاب‌خوانی علی‌اصغر سیدآبادی، و در زمینه نویسندگی جمشید خانیان را به عنوان نامزدهای این نهاد برای جایزه یادشده معرفی کرده بود.

جایزه یادبود آسترید لیندگرن به مناسبت بزرگداشت نویسنده محبوب سوئدی و یکی از پرطرفدارترین نویسندگان جهان از سال ۲۰۰۲ توسط دولت سوئد بنیان نهاده است. جایزه نقدی آلما (۵ میلیون کرون سوئد) به عنوان بزرگ‌ترین و گران‌ترین جایزه ادبیات کودکان و نوجوانان و دومین جایزه بزرگ ادبیات در جهان مطرح است. جایزه آلما یک جایزه ادبی است که نه تنها به نویسندگان و تصویرگران داده می‌شود، بلکه قصه‌گویان، مروجان و نهادهای حوزه ادبیات کودکان و ترویج کتاب‌خوانی نیز می‌توانند به آن دست یابند. این جایزه سالانه به یک یا بیش از یک هنرمند یا مروج و ... صرف نظر از زبان و ملیت آن‌ها اعطا می‌شود. آثار این هنرمندان باید دارای کیفیت بالای هنری و ارزش‌های انسانی‌ای باشد که آسترید لیندگرن به آن‌ها باور داشت.

منبع: ایسنا

24

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها