رواسی: وزنه‌برداری معلولان در قزاقستان عملکرد ضعیف‌تری نسبت به جاکارتا داشت

سرمربی پیشین تیم ملی وزنه‌برداری معلولان درباره عملکرد تیم ملی وزنه‌برداری در مسابقات جهانی نورسلطان قزاقستان گفت: هرچند تیم قهرمان جهان شد، اما از نظر رکوردی ضعیف‌تر از جارکاتا بود.

رواسی: وزنه‌برداری معلولان در قزاقستان عملکرد ضعیف‌تری نسبت به جاکارتا داشت

علی‌اصغر رواسی در ارزیابی از عملکرد تیم ملی وزنه‌برداری معلولان در مسابقات جهانی نورسلطان قزاقستان اظهار کرد: شاید تیم قهرمان جهان شد اما وقتی رکورد وزنه‌برداران را نسبت به بازیهای پاراآسیایی جاکارتا مورد ارزیابی قرار می‌دهیم می‌بینیم که از نظر رکوردی بسیار ضعیف‌تر عمل کردند و چیزی حدود ۳۰ تا ۳۵ کیلوگرم کمتر وزنه زدند.

وی گفت: زمانی که سرمربی تیم بودم تلاش کردم هر وزنه‌بردار را حداکثر در دو وزن آماده کنم تا تخصصی‌تر کار کند و دست مربی برای ارنج تیم راحت‌تر باشد. در مسابقات جهانی قزاقستان ۲ نفر از وزنه‌برداران به یک وزن بالاتر رفته بودند و باید میزان رکوردها افزایش پیدا می‌کرد در حالی که با کاهش رکورد مواجه بودیم. باید مسوولین این افت رکوردها را مورد بررسی قرار دهند که چرا چنین اتفاقی رخ داده است.

سرمربی پیشین تیم ملی وزنه‌برداری معلولان خاطرنشان کرد: وقتی رکورد یوسف یوسفی را در جهانی قزاقستان نسبت به جاکارتا مورد بررسی قرار می‌دهیم می‌بینیم وی در جاکارتا چیزی حدود ۱۸۰ کیلوگرم وزنه زده بود اما در قزاقستان رکورد وی ۱۷۰کیلوگرم بود، در حقیقت ۱۲ تا ۱۳کیلوگرم افت رکورد داشت. همچنین امیر جعفری با وجود این که در قزاقستان در یک وزن بالاتر شرکت کرده بود، اما عملکرد موفقی نداشت و همان وزنه قبلی خود را تکرار کرد.

رواسی همچنین در خصوص عملکرد سیامند رحمان و این که چرا وزنه سنگینی را در قزاقستان به ثبت نرساند، اظهار کرد: سیامند رحمان به خاطر عمل جراحی که قبل از جهانی قزاقستان داشت تصور می‌کنم با آمادگی بالایی در این مسابقه شرکت نکرده بود اما وی وزنه‌بردار استثنایی و باتجربه‌ است و اگر می‌خواست وزنه سنگین‌تری را نیز به ثبت می‌رساند اما خودش وزنه نزده است.

وی با اشاره به افت رکورد سامان رضی و علی اکبر غریب شی در دسته ۱۰۷ کیلوگرم اضافه کرد: سامان رضی در بازیهای پاراآسیایی جاکارتا رکوردش ۲۳۵ کیلوگرم بود در حالی که در قزاقستان رکوردش چیزی حدود ۱۰ تا ۱۲ کیلوگرم کمتر بود. همچنین غریب شی در جاکارتا ۲۴۷ کیلوگرم رکورد زده بود اما در قزاقستان با ۵ کیلوگرم کاهش رکورد مواجه بود.

سرمربی پیشین تیم ملی وزنه‌برداری معلولان تصریح کرد: اگر وضعیت رکوردی ۹ وزنه‌بردار حاضر در مسابقات جهانی قزاقستان را نسبت به جاکارتا مورد مقایسه قرار دهیم می‌بینید که عملکرد ضعیف‌تری داشتند و در بیشتر وزن‌ها با افت رکورد مواجه بودیم. به هر صورت مسوولین باید علت این افت را مورد بررسی قرار دهند تا در تورنمنت آینده با افت رکوردهای بیشتری مواجه نشویم.

رواسی در پایان پیرامون این پرسش که با این وضعیت شرایط تیم وزنه‌برداری معلولان را در پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو چگونه ارزیابی می‌کنید، افزود: از الان نمی‌توان در خصوص پارالمپیک ۲۰۲۰ نظر قطعی داد. شاید در اثر تمرینات شرایط بهتری پیدا کنند. فدراسیون برای این تیم زحمات زیادی کشیده و قطعا بدون نتیجه نخواهد ماند. البته معتقدم اگر همین روند ادامه داشته باشد تیم متزلزل می‌شود و شاید به جای قهرمان جزو ۳ تیم برتر دنیا شود.

منبع: ایسنا

2034

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها