دومین جشنواره فیلم ایرانی توکیو 2019

دومین جشنواره فیلم ایرانی توکیو 2019

از سوی رایزنی فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران در ژاپن، "دومین جشنواره فیلم ایران در ژاپن" با همکاری و مساعدت سفارت ایران در ژاپن، شهرداری میناتوی توکیو و حمایت اداره کل همکاری های فرهنگی و امور ایرانیان خارج از کشور سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، روزهای سه شنبه 14 مرداد مصادف با 5 آگوست الی 16مرداد ماه مصادف با 7 آگوست در شهر توکیوی ژاپن برگزار می شود.

در این دوره از برنامه، فیلم های سینمایی تنگه ابوقریب، بادیگارد، طعم شیرین خیال، حوض نقاشی، رخ دیوانه، خیلی دور خیلی نزدیک و مستند شام آخر به نمایش در خواهد آمد.

تمام فیلم هایی که در این حشنواره به نمایش در می‌آید، با صدای اصلی و زیرنویس ژاپنی می‌باشند. اضافه می‌نماید که مراسم افتتاحیه نیز در روز 14مرداد ماه مصادف با 5 آگوست از ساعت 15 در محل برگزاری برنامه به اجرا در خواهد امد.
برای مشاهده فیلم و یا شرکت در مراسم افتتاحیه نیازی به تهیه بلیط وجود ندارد و مراسم برای عموم علاقه‌مندان، ایرانیان مقیم، دانشجویان ایرانی و مخاطبان ژاپنی آزاد است.
آدرس محل برگزاری نمایش فیلم ها و افتتاحیه :

Akasaka Civic Center Civic Hall 3F
〒107-0052 Tokyo - to, Minato-ku, Akasaka 4-18-13

اطلاعات مربوط به فیلم ها در ادامه تقدیم می‌گردد.

تنگه ابوقریب

محصول 2018، 93 دقیقه
کارگردان: بهرام توکلی

این فیلم روایتی است از دفاع گردان عمار یاسر لشکر ۲۷ محمد رسول‌الله در برابر لشکرکشی رژیم بعث برای عبور از تنگهٔ استراتژیک ابوقُرَیب و حمله به فَکّه و شرهانی. در روزهای پایانیِ جنگ. عراقی‌ها باید از سد یک پایگاه که شکل تنگه است عبور کنند که با مقاومت شدید نیروهای ایرانی روبه‌رو می‌شوند.

بادیگارد


محصول 2016، مدت زمان 105 دقیقه
کارگردان: ابراهیم حاتمی کیا

بادیگارد» درباره محافظی شخصی است که از جان یکی از شخصیت‌های مهم نظام محافظت می‌کند اما در جایی و بر اساس حوادثی متوجه می‌شود که او بیش از آن که به فکر نظام باشد به فکر منافع شخصی است. محافظ شخصی دچار تشکیک می‌شود و همین امر باعث می‌شود که محافظت از آن فرد را کنار بگذارد. اما به دلیل خدمات و خلوصی که در وی وجود دارد او را به محافظت از فرد دیگری می‌گمارند که یکی از فعالان هسته‌ای کشور است.

طعم شیرین خیال


محصول 2014، مدت زمان 94 دقیقه
کارگردان: سید کمال تبریزی

شیرین، ماجرای آشنایی خود و خانواده ‌اش با کسی را که قرار است به خواستگاری او بیاید روایت می‌‌کند. طعم شیرین خیال، فیلمیست که حدیث عشق را با آن زبانی که تا حالا نشنیده‌اید بیان می کند.

رخ دیوانه


محصول 2015، مدت زمان 110 دقیقه
کارگردان: ابولحسن داوودی

فیلم داستان چند جوان است که در یک قرار اینترنتی با یکدیگر آشنا شده و به دنبال یک شوخی و شرط‌بندی در مسیری پیچیده و دلهره‌آور می‌افتند، مسیری که درک جدیدی از زندگی و اجتماع را برای هرکدامشان رقم می‌زند.

حوض نقاشی


محصول 2013، مدت زمان 92 دقیقه
کارگردان: مازیار میری

مریم و رضا با آدم‌های دیگر فرق دارند، آن هم نه یک فرق ساده، بلکه بسیار بزرگ و آن‌ها باید تلاش کنند تا به دیگران ثابت کنند این تفاوت بزرگ را با معجزه عشق حل کرده‌‌اند.

خیلی دور خیلی نزدیک

محصول 2005، مدت زمان 121 دقیقه
کارگردان: رضا میرکریمی

دکتر عالم متخصص برجسته‌ی مغز و اعصاب که غرق در روابط کاری و اجتماعی است، فرزندش سامان را فراموش کرده. آسمان بی انتهای کویر، انبوهی از ستارگان را در آغوش خود جای داده و سامان در دل کویر به رصد کردن ستاره‌ها مشغول است. بر اثر حادثه‌ای دکتر موقعیت‌های حرفه‌ای خود را رها می کند و از میان کویر می‌گذرد تا به فرزندش نزدیک شود.

مستند شام آخر


محصول 2017، مدت زمان 70 دقیقه

کارگردان: محمد قانع فرد

مستند «شام آخر» فیلمی است درباره مسیحیان سوریه؛ اقلیتی در سوریه که حضورشان قدمت چند هزار ساله دارد و با ورود اسلام سالیان سال همزیستی مسالمت‌آمیزی هم داشته‌اند اما حالا دستخوش وحشیانه‌ترین رفتارها از جانب عده‌ای شده‌اند که آنها نیز خود را مسلمان می‌خوانند.

24

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها