جدال لیست ها در انتخابات شورای شهر پایتخت / کدام لیست پرستاره تر است؟

لیست خدمت اصولگرایان یا لیست امید اصلاح طلبان؛ کدامیک برای انتخابات شورای شهر پرستاره تر است؟

جدال لیست ها در انتخابات شورای شهر پایتخت / کدام لیست پرستاره تر است؟

به گزارش خبر فوری ، با انتشار رسمی دو لیست سیاسی انتخابات پارلمان شهری در پایتخت، حالا نوبت به شهروندان تهران ی رسیده تا ببینند برای انتخابات می خواهند به کدام لیست رای دهند.

به نظر می رسد با توجه به همزمانی دو انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای شهر، احتمال اینکه مردم تهران در انتخابات شوراها از میان نامزدهای موجود به لیست های سیاسی رای بدهند بیشتر است.

رونمایی از لیست خدمت

امروز اصولگرایان از لیست خدمت رونمایی کردند. لیستی که از 21 عضو آن، 12 نفر یعنی بیش از نیمی از آنها سابقه عضویت در شورای شهر کنونی تهران را دارند.

در این لیست مهدی چمران در صدر قرار گرفته و پس از آن نام هایی چون پرویز سروری، محسن پیرهادی، جلال ملکی، حبیب کاشانی، علیرضا دبیر، مرتضی طلایی، غلامرضا قاسمیان، سید علی ریاض، مجتبی شاکری، اقبال شاکری، رضا تقی پور، بابک نگاهداری، عبدالمقیم ناصحی، الهه راستگو، زهره سادات لاجوردی، ابوالفضل قناعتی، مهدی اقراریان، هادی ذاکری، حمزه شکیب و سوده نجفی به چشم می خورد.

لیست اصلاح طلبان و غیبت چهره های کلیدی

در میان اصلاح طلبان اما فهرست منتشر شده باعث حیرت برخی تحلیلگران شد. در این فهرست نام چهره هایی چون محسن مهرعلیزاده، معاون رئیس دولت اصلاحات و نیز مرتضی الویری شهردار اسبق پایتخت به چشم نمی خورد.

محمدجواد حق‌شناس، محمد سالاری، معروف صمدی، سید محمود میرلوحی، افشین حبیب‌زاده، زهرا نژادبهرام، علی اعطا، محسن هاشمی، محمد علیخانی، زهرا صدراعظم نوری، آرش میلانی،ابراهیم امینی، الهام فخاری، خلیل آبادی، شهربانو امانی، احمد مسجدجامعی، بهاره آروین، ناهید خداکرمی، مجید فراهانی، حسن رسولی و حجت نظری، 21 نامزد اصلاح طلبان برای انتخابات شورای شهر هستند که تعداد معدودی از انها سابقه عضویت در شورای شهر را دارند.

بازی مستقل ها در شطرنج شوراها

اما در کنار این دو لیست سیاسی، از لیست های دیگری نیز یاد می شود که ترکیبی سیاسی ندارند. مجامع صنفی، ائتلاف های تخصصی، لیست های ترکیبی مانند «سلام، تهران» و فهرست های دیگری نیز در پایتخت حضور دارند که معلوم نیست چقدر بتوانند بر انتخابات اثر بگذارند.

با توجه به غیبت برخی چهره های سرشناس در لیست های سیاسی مانند مهرعلیزاده، الویری، عبدالله مومنی و چهره هایی از این دست، می توان پیش بینی کرد که برخی کاندیداها نیز به طور مستقل شانس خود برای رقابت در میدان انتخابات پارلمان شهری تهران را بیازمایند.

17

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها