ایلام باید از طرح صرفه‌جویی در هزینه‌ها مستثنی شود

رئیس کل دیوان محاسبات کشور گفت: استان ایلام بایستی از طرح صرفه‌جویی در هزینه‌های کشور مستثنی شود تا منجر به توسعه یافتگی شود.

ایلام باید از طرح صرفه‌جویی در هزینه‌ها مستثنی شود

عادل آذر، رئیس کل دیوان محاسبات کشور صبح امروز در نشست ستاد اقتصاد مقاومتی و شورای برنامه ریزی ایلام که با حضور مدیران ارشد اقتصادی کشور برگزار شد گفت:

بر اساس آخرین گزارشان دیوان محاسبات کشور، از ۱۶ پروژه ایلام تنها ۲ مورد با پیشرفت ۶۰ درصدی انجام شده و این موضوع نیز بی عدالتی دیگر در حق ایلام است.

وی افزود: اگر قرار است در بحث هزینه‌های کشور صرفه جویی شود، استان‌های کمتر توسعه یافته از جمله ایلام از این موضوع مستثنی شود.

رئیس دیوان محاسبات کشور اضافه کرد: حضور تیم اقتصادی قوی در استان، باعث تصمیم گیری‌های کلیدی در حوزه‌های اقتصادی و عمرانی این استان خواهد شد و در راستای توسعه همه جانبه بسیار تاثیر گذار است.

وی با بیان اینکه هندسه اقتصاد کشور برپایه اقتصاد مقاومتی است، افزود: در اقتصاد مقاومتی هر کدام از مناطق جغرافیایی کشور و استان‌ها استعدادهای ویژه‌ای برای تحقق این هندسه و معماری دارند و ایلام هم در این بین نقش اساسی ایفا می‌کند.

رئیس دیوان محاسبات کشور گفت: ایلام استانی فوق العاده و مستعد برای تحقق شعار اقتصاد مقاومتی و رونق تولید است.

آذر بیان داشت: خط مقدم توسعه استان‌ها مدیران هستند و‌ نگاه توسعه گرا در پیشرفت اقتصادی مهم و تاثیرگذار است.

وی تصریح کرد: تعامل با دیوان محاسبات و دستگاه‌های بازرسی حائز اهمیت است چرا که خروجی خوبی برای استان به همراه دارد.

این مقام مسوول ادامه داد: یکی از المان‌های اقتصاد مقاومتی عدالت محوری است، ایلام در این چهل سال به عدالت رفتار نشده است، سرمایه‌گذاری‌های دولتی و خصوصی در ایلام انجام نشده و این بی عدالتی در حق ایلام است.

روزانه 5/1 میلیارد دلار صادرات از مرز مهران انجام می شود

قاسم سلیمانی دشتکی، استاندار ایلام نیز در این نشست گفت: با وجود اینکه در طول 8 سال دفاع مقدس هیچ کار کارهای عمرانی در استان شکل نگرفت، مردم مهاجرت نکرده و رتبه اول ایثارگری کشور را به خود اختصاص دادند.

وی افزود: ایلام نقش ملی موثری در کشور دارد، از پایانه مرزی مهران روزانه 600 کامیون صادر و روزانه 5/1 میلیارد دلار صادرات دارد.

وی افزود: سیمان دهلران از دولت و بیش از 180 میلیارد تومان از وزارت راه طلب دارد.

استاندار ایلام گفت: تقویت زیرساخت‌های شهرک‌ها وظیفه دولت است، جهت تأمین برق شهرک صنعتی ایوان 60 میلیارد تومان هزینه دارد، پتروشیمی ایلام برای استفاده از نیروگاه برق دارد که برق تولیدی خود را به وزارت نیرو فروخته است، گازی که استفاده می‌شود به نرخ آزاد محاسبه شده است، انتظار می‌رود گاز این شرکت به نرخ تعادلی محاسبه و بدهی‌های آنها رفع شود.

وی ادامه داد: پرداخت مطالبات پیمانکاران روند پیشرفت پروژه‌های را سریعتر پیش خواهد برد.

قاسم سلیمانی دشتکی تصریح کرد: پذیرش تسهیلات ارزی، پرداخت، کمک به سد مخزنی میمه 300 میلیارد تومان و سد گلال نیز 70 میلیادر تومان اعتبار نیازمند است که انتظار می‌رود از محل صندوق توسعه‌ی ملی سهم مشخصی برای استان‌های کمتر برخوردار کمک شود.

وی بیان داشت: تمام مجوزهای تأسیس بانک ملی در کوت استان واسط عراق آماده شده و نیاز به موافقت بانک دارد که امیدواریم این مشکل نیز مرتفع شود.

لازم به ذکر است، پورمحمدی معاون هماهنگی امور اقتصادی برنامه و بودجه سازمان برنامه و بودجه کشور، عادل آذر رئیس دیوان محاسبات کشور، شهید زاده مدیرعامل صندوق توسعه ملی کشور، حسین زاده مدیر عامل بانک ملی و رئیس کمیسیون هماهنگی بانک‌های کشور، پرویزیان مدیر عامل بانک پارسیان و رئیس شورای بانک‌های خصوصی استان و هیأت همراه روز گذشته به منظور شرکت در جلسه مشترک اقتصاد مقاومتی و شورای برنامه ریزی و توسعه استان به ایلام سفر کرده‌اند.

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها