بانوان کبدی‌کار کمبود سرسرای تمرین دارند

 حدود ۱۰ خانه کبدی در کشور وجود دارد و بانوان کبدی کار با مشکل کمبود سالن تمرین اختصاصی برای تمرین‌ روبه‌رو هستند.

بانوان کبدی‌کار کمبود سرسرای تمرین دارند

نایب رئیس فدراسیون کبدی روز چهارشنبه در حاشیه برگزاری دهمین دوره مسابقات لیگ دسته اول کبدی بانوان کشور در سبزوار گفت: در سراسر کشور احتیاج به خانه‌های کبدی بطور ثابت داریم.
صغرا روح بخش شیوایی افزود: از مشکلات رشته کبدی، نیاز سخت افزاری است که خانه‌های کبدی در مراکز استان‌ها و شهرستانها باید گسترش یابند تا ورزشکاران این رشته دغدغه مکان تمرین نداشته باشند.

وی اظهار داشت: قهرمانی تیم کبدی بانوان ایران در بازی‌های آسیایی سال گذشته سبب رغبت ورزشکاران به این رشته شده که باید سالن‌های تمرین و بدنسازی این رشته افزایش یابد.
وی با اشاره به طرح استعدادیابی این رشته گفت: استعدادیابی پشتوانه‌ای برای انتخاب تیم‌های جوانان و بزرگسالان است و پارسال ۳۰ بانوی ورزشکار در مسابقات قهرمانی کشور و المپیادها شناسایی شدند.

روح بخش شیوایی افزود: سال گذشته فدراسیون کبدی برای نخستین بار کلاس‌های تربیت مدرس، مربیگری و داوری را با حضور مدرسانی از کشور هندوستان برگزار کرد و اکنون داوران ما در مسابقات بین المللی حضور دارند و ۱۰ مربی بانو در سطح ملی فعالیت می‌کنند.

دهمین دوره مسابقات لیگ دسته اول کبدی بانوان کشور با حضور ۱۹ تیم از ۱۲ استان روز گذشته در شهرستان سبزوار آغاز شد.

تیم‌های آداک تهران ، البرز، سیستان و بلوچستان ، ورامین، تهران شریعتی، کرمانشاه، پارس نواب نیشابور، سبزوار، آذربایجان غربی، کرمان، لرستان، خراسان شمالی، شمال شرق تهران، دیاکو، سمنان، سوسنگرد، زنجان، قم و بم در این مسابقات شرکت دارند.

سبزوار در ۲۳۰ کیلومتری غرب مشهد واقع است.

منبع: ایرنا

24

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها