افزایش ۱۰۰ درصدی اجاره بها در برخی مناطق مشهد

رئیس اتحادیه مشاوران املاک مشهد مقدس گفت: هم اکنون با توجه به محلات و خواست مالکان واحدها اجاره مسکن در شهر مشهد بین ۱۰ تا ۱۰۰ درصد افزایش داشته است.

افزایش ۱۰۰ درصدی اجاره بها در برخی مناطق مشهد

به گزارش مشهد علی اصغر مرادزاده اظهار داشت: یکی از موضوعاتی که در شهرها ما با آن روبه‌رو هستیم احتکار خانه است به این معنی که تعداد زیادی از خانه‌ها خالی و بدون ساکن باقی مانده‌اند و این در حالی است که عده زیادی به دنبال اجاره کردن مسکن هستند اما نمی‌توانند موارد دلخواه خود را پیدا کنند.

وی با اشاره به بالا رفتن قیمت تمام شده ساخت و ساز مسکن، تأکید کرد: این مسئله سبب شده که عرضه و تقاضا با هم هماهنگی نداشته باشند و در نتیجه قیمت اجاره آپارتمان‌ها و منازل ویلایی افزایش یابد.

رئیس اتحادیه مشاوران املاک مشهد مقدس با تأکید بر اینکه هیچ قانون واضحی برای تعیین اجاره بها وجود ندارد، خاطرنشان کرد: هم اکنون قیمت اجاره بر اساس خواسته مالک تعیین می‌شود برخی از مالک‌ها ادعا می‌کنند که چند سال است اجاره واحد خود را بالا نبرده‌اند به همین علت حالا یکباره این کار را انجام می‌دهند.

مرادزاده ادامه داد: برای ساماندهی به این وضعیت نیاز است تعزیرات به مسئله اجاره خانه نیز ورود داشته باشد و قانونی را برای تعیین کند تا حقوق مستأجر در این بین حفظ شود و مشکلی برای آنها به وجود نیاید.

رئیس اتحادیه مشاوران املاک مشهد مقدس ادامه داد: هم اکنون در مناطق مختلف مشهد میزان افزایش اجاره بها از 10 تا 100 درصد متغیر است و مبنای اصلی آن هم خواست مالک واحدها است.

وی با بیان اینکه هم اکنون تعداد زیادی از مالکان و مستأجران بدون مراجعه به بنگاه معاملات املاک تفاهم نامه خود را منعقد می‌کنند، خاطرنشان کرد: این مسئله سبب شده که تعداد زیادی از واحدهای صنفی مشاوران املاک بدون کار بمانند و در نتیجه تقاضای لغو پروانه داشته باشند.

منبع: تسنیم

2222

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها