وقتی صدا و سیما با توجیه امیدآفرینی در پازل دشمن بازی می‌کند!

اقدام عجیب صدا و سیما در یک برنامه صبحگاهی بار دیگر بر این فرضیه صحه گذاشت که گویی هیچ نظارتی بر برنامه های این رسانه به اصلاح ملی وجود ندارد .

وقتی صدا و سیما با توجیه امیدآفرینی در پازل دشمن بازی می‌کند!

اقدام عجیب صدا و سیما در یک برنامه صبحگاهی بار دیگر بر این فرضیه صحه گذاشت که گویی هیچ نظارتی بر برنامه های این رسانه به اصلاح ملی وجود ندارد و یا حداقل عزمی برای حرکت در چهارچوب ها منافع ملی در این دستگاه عریض و طویل وجود ندارد.

صبح روز 11 تیرماه ماه در برنامه صبحگاهی شبکه سه سیما، کشتی سالینا را که در حال دور زدن تحریم نفتی بود نشان داده شد و مجری شبکه سه در این رابطه گفت با همکاری یک تیم خبری یک میلیون بشکه نفت تحویل چینی‌ها شده است.

او در ادامه با نشان دادن تصاویر هوایی از محل خرید نفت و همچنین تصویر یک کشتی به نام سالینا تمام ریز اطلاعات یک معامله نفتی را افشا کرد.

طرح این موضوع در رسانه ملی علاوه بر اینکه این پرسش را به ذهن میرساند که اولا فلسفه وجودی یک برنامه در این اشل چیست که این موضوع را در دستور کار خود قرار میدهد و مهمتر از آن آیا در این شرایط که دشمنان این مرز و بوم کمر همت برای زدن ضربه به ملت بسته اند پخش اینگونه برنامه ها تا چه میزان در جهت حفظ منافع ملی تعریف میشود آن هم دقیقا در روزهایی که اجلاس اپک در حال برگزاری است و مسسولین وزارت نفت در حال چانه زنی با جهان برای حفظ منافع حداکثری کشور هستند .

در پی پخش این برنامه انتقادها از این عملکرد جای خود را باز کرد .

محمد مهاجری فعال رسانه ای اصولگرا این اتفاق را یک گاف رسانه ای توصیف می‌کند و میگوید : احزابی سیاسی از بیرون برای صداوسیما پخت و پز کرده و آنها پخش می کنند و مدیران سازمان بیشتر ناظر کیفی هستند. بدین معنا که تنها نگاه می کنند و کیف می کنند. به نظر می رسد که اصلا نظارتی بر صداوسیما وجود ندارد که بخواهیم نگران باشیم آیا این کار را در ضدیت با دولت انجام می دهد یا خیر؟

وی بیان کرد: در نگاه دوم برای اینکه بفهمیم چرا کسانی که در صداوسیما کار می کنند به وزیر نفت می پردازند؟ نباید این را از نظر دور بداریم که نفت علیرغم بوی بدش پول شیرینی دارد. برداشت من این است که آقای زنگنه در مقابل بسیاری از زیاده خواهی های افراد ایستاده و نمی خواهد بابک زنجانی های دیگری درست شود. ولی بالاخره یک عده نانشان در بابک زنجانی درست کردن است. بیشتر بخوانید

محمود صادقی نماینده مجلس شورای اسلامی در توئیتی از صدا و سیما بابت نمایش مسیر دور زدن تحریم های نفتی به شدت انتقاد میکند وخواستار ورود دادستان به این قضیه می شود .

عبدالکریم حسین‌زاده نماینده مجلس نیز در توییتر خود نوشت: آیا اقدام شبکه سه سیما در نمایش چگونگی دور زدن تحریمهای نفتی، حتی اگر با هدف به رخ دشمن کشیدن هم باشد باز بر خلاف منافع ملی، در ضدیت با آن و خیانت به کشور و ملت نیست؟ حالا که امیدی به هیات نظارت بر صدا و سیما نیست شورای عالی امنیت ملی حتما باید به موضوع ورود و برخورد جدی نماید.

محمود واعظی مسوول دفتر رییس جمهور نیز به موضوع ورود می کند و می گوید : این فیلم انتشار یک مقاله خارجی بود و قرار شد صدا و سیما مراقبت بیشتری کند و نباید اطلاعات خود را در اختیار دشمن دهیم .

البته واعظی میگوید ؛ آقای علی عسکری رییس صداوسیما هم گفتند که هدف از پخش آن نشان دادن قدرت ایران در فروش نفت بوده و اینکه ایران اجازه به صفر رساندن فروش نفت خود را نخواهد داد. ولی اگر می خواهند چنین موضوعی را اعلام کنند به روش دیگری انجام دهند . بیشتر بخوانید

زنگنه وزیر نفت درباره پخش اخبار و تصاویر در مورد نحوه صادرات نفت ایران، اظهار کرد: اگر درست بگویند این یعنی هر چه وزارت نفت رشته کرده است آن‌ها پنبه کرده‌اند.

وی در ادامه در پاسخ به این پرسش که آیا در این زمینه با رئیس صداوسیما صحبت کرده‌اید، بیان کرد: بله، صحبت کرده‌ام؛ ولی گفتند کسان دیگری هم قبل از ما این‌ها را پخش کردند که من هم معتقدم برخی رسانه‌های خارجی دشمن ما هستند؛ بنابراین حتی بازنشر مطالب آن‌ها هم کار خوبی نیست و هیچ کس در کشور نباید در این زمینه کار خلافی کند، البته آنچه رویترز می‌گوید درست نیست و رسانه‌های ما هم باید حواس‌شان جمع باشد و رسانه‌ها اخباری از صادرات نفت منتشر کنند که وزارت نفت آن‌ها را تایید می‌کند.

زنگنه در پاسخ به این پرسش که آیا برخی در داخل کشور به دنبال هدف قرار دادن شما هستند؟ گفت: موضوع بزرگ‌تر از این‌هاست.

وزیر نفت در ادامه در پاسخ به این پرسش که آنچه رسانه‌های خارجی درباره‌ صادرات نفت ایران بیان می‌کنند درست است؟ گفت: آنچه که آنها می‌گویند را من تایید نمی‌کنم، خیلی از اخبار رویترز در این باره دروغ است، اما رسانه‌های ما نباید گول آنها را بخورند، از رسانه‌ها می‌خواهم به عنوان یک وظیفه ملی اخباری در مورد صادرات نفت منتشر کنند که مورد تأیید وزارت نفت باشد.

آنچه بیش از همه این مسایل اهمیت دارد این است که در شرایط خطیر کنونی زمان مناسبی برای تسویه حساب های شخصی و جناحی نیست و در شرایطی که دشمنان ما هر آنچه در چنته داشته اند برای در فشار گذاشتن کشورمان رو کرده اند برای گذر این شرایط حفظ همبستگی ملی فارغ از هر نوع نگاهی ضروری به نظر می رسد.

22

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 2
  • علی
    0

    پس می‌فرمایید برای امید آفرینی بوده!!!!!؟ پس برادران سپاه اردوهای بازدید برای عموم،جهت امید افرینی مردم،از سایت های موشکی را راه اندازی کنند چون امید آفرینی آن بیشتر است!!!!!!!!!؟؟

  • ناشناس
    0

    مملکت خر در چمنه هر کسی بفکر جیبشه امنیت معنی ندارد اسلام حاکمه البته

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها