رئیس اتحادیه مشاوران املاک:

چند خبر خوب برای مستاجران واقعی

رئیس اتحادیه مشاوران املاک تهران گفت: پرداخت تسهیلات به مستاجران قدرت اجاره را بالا می‌برد اما قبل از اجرای این طرح لازم است مستاجران واقعی از طریق کد رهگیری شناخته شوند.

چند خبر خوب برای مستاجران واقعی

به گزارش خبر فوری ، مصطفی قلی خسروی با اشاره به پیشنهاد تشکیل صندوق حمایت از مستأجران گفت: برای اعطای وام باید مستأجران واقعی شناسایی شوند چرا که مواردی وجود دارد که فرد مستأجر صاحبخانه هم است.

وی با بیان اینکه امن‌ترین راه برای شناخت مستأجر واقعی کد رهگیری است، گفت: اگر کد رهگیری داشته باشند به این معنا است که مالیات مالک و مستأجر پرداخت شده است. البته در صورت نداشتن کد رهیگری هم می‌شود از اداره مالیات استعلام کرد که آیا این مالک و مستأجر مالیات بر اجاره را داده است یا خیر؟

رئیس اتحادیه مشاوران املاک تهران گفت: از قدیم گفته شده است صاحبخانه خوب مستأجر را صاحبخانه نمی‌کند. درست مثل بعضی‌ها که خانه‌های سازمانی دارند و بعد از 30 سال سکونت و هنگام خروج از خانه سازمانی خود مستأجر می‌شود.

وی ادامه داد: درست است که نیت دولت توانمند‌سازی مستأجران است اما ما می‌گوئیم این بودجه را در اختیار سازندگان قرار دهید و مستأجر را صاحبخانه کنید حتی اگر آن خانه 50 متر باشد.

قلی خسروی پینشهاد داد: برای کمک به مستأجران پیش قسط یکی از خانه‌هایی که در طرح اقدام ملی ساخته می‌شود در قالب وام پرداخت شود و بعد مستأجران به صورت ماهانه اقساط خانه را پرداخت کنند.

فرهاد دژپسند وزیر اقتصاد هفته گذشته در حاشیه جلسه هیأت وزیران در جمع خبرنگاران به ارائه توضیحاتی درباره فعالیت صندوق حمایت از مستأجران پرداخت و گفت: با توجه به اینکه در فصل جابه‌جایی مستأجران قرار داریم و این اقشار در این ایام فشار مضاعفی را تحمل می‌کنند، به دنبال تعیین رابطه‌ای میان رهن و اجاره هستیم و در این زمینه هدفمان نوعی طرفداری از مستأجران است در این راستا صندوقی را طراحی و به رئیس‌جمهوری پیشنهاد دادیم که در آن با سپرده گذرای و تأمین منابع از روش‌های پیشنهادی، وجهی قرار بگیرد تا وام‌هایی به مستأجران اعطا شود.

وی با بیان اینکه وجه این وام‌ها به موجران پرداخت خواهد شد گفت: در حال طراحی شرایطی هستیم تا براساس آن وام‌های صندوق حمایت از مستأجران با نرخی تسویه حساب شود که این اقشار متحمل فشار زیادتری نشوند.

وزیر اقتصاد با تاکید بر اینکه پرداخت این تسهیلات به دلیل تأمین منابع از درون اقتصاد موجب ایجاد تورم نمی‌شود گفت: پیش‌بینی ما این است که تا 70 درصد از مبلغ رهن خانه از محل اعتبارات این صندوق پرداخت شود با این حال این رقم هنوز قطعی و تصویب نشده و در دست بررسی است؛ در این باره از دستگاه‌های مختلف در حال نظرخواهی هستیم.

منبع: ایرنا

38

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 6
  • مطلب جواندل
    0

    وام مستجری میخوام

  • مهدی انوری سعدی
    0

    باعرض سلام. وخسته نباشید. نیازهای زندگیم باعث شده که شرم وحیا را بزارم کنارم ودرخواست کمک کنم .اینجانب (مهدی انوری سعدی)به شماره شناسنامه (1018)صادره از (تبریز )با کد ملی(1380333547)ساکن کمالشهر کرج وبا شغل کابینت سازی (متولد 1361) نیازمند کمک مالی هستم با بالا رفتن قیمت اجناس و کرایه خانه با حقوق (یک ملییون پانصدهزار تومان)هم چی از توان من خارج شده متاهل هستم ویک دختر 8ساله دارم. مستجر هستم پنج ملیون پول پیش دادم وبا کرایه هفتصد هرزارتومان .الان وقت قرارداد خانه تمام دار ه تمام میشه با این پولی که من دارم خانه ای پیدا نکردم یعنی چند روزه دیگر باید اگه خانه پیدا نکنم اوره کوچه وخیابان میشم .به خاطر این مسله به فکر وام گفتن افتادم هر بانکی مراجعه کردم. دوتا ضامن ویا جواز کسی میخوان یا باید پولی در سپرده بخوابانیم تا بتونم بیست ملیون وام بردارم .ازشما خیرین عزیز یا مسولین کرامی درخواست کمک دارم که کمک کنید تا بتونم وام بردارم ضامن ندارم ولی میتونم سفته یا چگ در گرو بانگ یا خیرین عزیز بزارم تا از دربدری واز شرمنده شدن جلوی دخترم یا همسرم نجات پیدا کنم .هر مدرکی هم بخواین دریغ نمیکنم تا انجای که در توانم باشه .شاید باورتان نشه تو خورد وخوراک زندگی برای خانواده کم اوردم. میترسم دخترم از کمبود ویتامین بدن مریض شه. تا انجای که درتوانم هست تلاش میکنم تا به مشکلات زندگیم غلبه کنم اما این مشکلات قویتر از انی هست که بتونم غلبه کنم بهش ..گذشته از مشکلات میتونم تا یک ملیون قصد بدم. الان درخواست یاری دارم کمکم کنید.09109390833

  • علی قاسمی
    0

    سلام من پنج سال است در تهران مستاجر هستم هیچ وقتی موفق نشدم که از بنگاه دار قولنامه دارای کد رهگیری بگیرم در واقع این بنگاه داراست که به ضرر مستاجر کار میکند

  • رحمان حسین وندی منجی
    0

    من دوتا دختر دارم خودمم دوازده ساله مستاجرم پیش بچه هام و همسرم شرمنده هستم دستمم خیلی خالیه لطفا یاریم کنید 09369961444

  • نیلوفر
    0

    سلام، توضیح بدین کد رهگیری از کجا باید گرفته بشه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

  • پریسا
    0

    ماکه دم ازخدا وپیغمبرمیزنیم چرا به همدیگه رحم نمیکنیم من شوهرم ی کارگره باحقوق دومیلیون به زورحقوق بهش میدن دوماه حقوق نگرفتیم داریم هی قرض میکنیم موندیم صاحب خانه چقدربرمان اضافه میکنه خدا فقط به بچه هامون رحم کنه

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها