لاوروف خبر داد؛

ترامپ و پوتین برسر ایران توافق کردند: جنگ منتفی است

وزیر امور خارجه روسیه اعلام کرد: ترامپ و پوتین درباره حل دیپلماتیک موضوع ایران توافق کردند.

ترامپ و پوتین برسر ایران توافق کردند: جنگ منتفی است

به گزارش خبر فوری و به نقل از اسپوتنیک، سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه امروز جمعه اعلام کرد: رؤسای جمهوری روسیه و آمریکا درباره لزوم حل دیپلماتیک موضوع تنش های درباره ایران توافق کردند.

این در حالی است که نتایج نظرسنجی اخیر در آمریکا که توسط پایگاه "هیل" منتشر شده حاکی است: ۵۸ درصد شرکت کنندگان در نظرسنجی با هرگونه تقابلی با ایران مخالفت هستند.
طبق این مطالعه، کمتر از یک چهارم شرکت کنندگان (۲۴ درصد) با اقدام نظامی محدود یا کامل علیه ایران موافقت کرده اند. افراد باقیمانده نیز نظری در این خصوص نداشته اند.
این نظرسنجی در حالی منتشر شده است که حدود یک ماه قبل، نظرسنجی دانشگاه کوئینیپیاک نشان می داد که ۳۷ درصد از شهروندان آمریکایی با سیاستهای ضد ایرانی دولت ترامپ موافق هستند.
مقایسه دو نظرسنجی صورت گرفته طی یکماه نشان می دهد که میزان مخالفت شهروندان آمریکایی با هر گونه تقابلی با ایران افزایش یافته است.
این نظر سنجی نشان می دهد که تلاش بی وقفه تیم های تبلیغاتی وابسته به لابی آیپک و افرادی مانند جان بولتون و پمپئو (نومحافظه کاران و تی پارتی) جهت اقناع افکار عمومی آمریکا در قبال سیاستهای ضد ایرانی ترامپ نتیجه دلخواه انان را بدنبال نداشته است

منبع: مهر

38

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 26
  • ابراهیم هژبری
    0

    با سلام ببخشید میشه خبررودقیق تر گفت حالا اینها توافق کردن که چی بشه یعنی تحریم ها برداشته میشه

    نظرات شما -
    • امیر
      0

      چقدر ما بدبختیم که ۲ تا کشور دیگه باید در مورد ما تصمیم بگیرن.

    • کاربر ناشناس
      0

      واله راست گفتی

    • کاربر ناشناس
      0

      نه خیرداداش توافق کردندکه کی

    • کاربر ناشناس
      0

      نه بابا ملت رو گذاشتی سر کار دیوانه شدن

    • کاربر ناشناس
      0

      خدااین غرب وشرق لعنت بکنه باز هم قرار گوشت قربانی غرب وشرق بشویم آخه تاکی

    • Poj
      0

      عزیزان دو کشور کجا درمورد ما تصمبم گرفتن؟؟؟ این دو کشور گفتن نمیخوان با ایران وارد جنگ بشن و گفتن میخواهیم با دولت ایران مذاکره کنیم. این کجاش دخالت در امور ایران است؟؟؟

  • arman
    0

    توافقی وجود نداره. اگر ترامپ میتونست یه جنگ تمام عیار راه مینداخت . وقتی نمیتونه بهانه توافق با کشورهای دیگه رو میاره

  • کاربر ناشناس
    0

    احسنت به ودکای روسی!

  • ارین
    0

    والله تحریم هم که برداشته بشه تو کشور ما هیچی تغییر نمیکنه مطمعن باشین قیمت هیچی پایین نمیاد

    نظرات شما -
    • کاربر ناشناس
      0

      بزارهمون تحریم بمونیم ماکه فلک زده هستیم حداقل سرمایه ملی روبه یمنیها وعراقیهانداند

  • وحید
    0

    امیدوارم توافق بر سر فروش نفت ایران توسط روسها نباشه که یک ترکمنچای ثانی میشه

  • کاربر ناشناس
    0

    عجب استقلالی داریم بعد از چهل سال دو کشور در مورد ما توافق کردن سیاست مداران روسیه فاشیست ترین و کثیف ترین سیاست مداران دنیاست

    نظرات شما -
    • Poj
      0

      عزیزان این دو کشور در خصوص مسائل داخلی ایران تصمیم نگرفته اند بلکه از جنگ با ایران ترسیده اند وعلت ان هم شناختن پدافند قوی ساخت ایران است که از هر پدافند روسی هم قوی تر بوده و هر پرنده و موشک امریکایی حتی حمل کننده بمب اتم را منهدم میکند. این دو کشور از ترس این توان نظامی ایران مجبور شده اند چنینسخنانی رو به زبان بیارن.

  • محسن
    0

    ۹۵ درصد کشورهای دنیا نفت ندارند بلکه با هزینه بالامیخرند اما وضعیت توسعه یافتگی شون خیلی بهتر از ماست و کشورهای دیگه براشون تصمیم نمی گیرند. مسئولین لطفا این پرسش بزرگ ملت ایران رو پاسخ بدهند.

    نظرات شما -
    • ملت
      0

      موضوع را باید در رهبری کشور ها جستجو کرد نه مردم...

    • آریو
      0

      خبر بسیار خام و بی ریشه است .بنظرم برداشت یک خبرگزاریست و اساس ندارد .

    • Poj
      0

      تمام کشور های دنیا عملا هیچ توانایی ای در تصمیم گیری ندارند مگر 6کشور: ایران-کره شمالی-امریکا-روسیه-چین-انگلستان-فرانسه بقیه کشور ها اعم از ژاپن،اتحادیه اروپا و.... عملا دست نشانده امریکا و یا روسیه هستند. نمونه اش ژاپن که سالانه نیمی از مالیات هارا به امریکا میدهد برای هزینه سربازان امریکایی و برای حمایت نظامی امریکا از ان. و نیم دیگر از اقتصادش نیز متعلق به سهام داران امریکایی است. مردم ژاپن عملا فقط کارگر هستند. عراق،لبنان و... زیر نظر ایران،امریکا و... و کشورهای اروپایی جز فرانسه و انگلستان زیر فرمان امریکا هستن. لکن ایران وکره شمالی به علت همین استقلال مورد تحریم و تهدید قرار گرفته اند.

  • کاربر ناشناس
    0

    اگر با هم توافق نکند شک میکردید. هیچ کشوری نمیاید به ضرر خود کاری کند.

    نظرات شما -
    • Poj
      0

      هیچ دولتی جز دولت اصلاحطلب و غربگرای حسن روحانی

  • 1
    0

    قابل توجه اونایی که میگن انقلاب و مقاومت استقلال میاره. بازم هم برگشتیم سر نقطه صفر. بازهم مثل 70 سال قبل چرچیل و روزولت و استالین می نشینند و در باره ما به توافق میرسند

    نظرات شما -
    • Poj
      0

      عزیزم توافق اونها ربطی به تصمیمات داخلی ما نداره. اونها دخالتی در امور داخلی ما نکردن بلکه توافق کردن که امریکا به ایران حمله نکند. این دخالت در امور داخلی ایران محسوب نمیشه.

  • علی اکبر بهروزی
    0

    کشور های زور گو ومستکبرجهان در همه این چهل سال بعد از پیروزی انقلاب بارها جلسه برای به شکست کشیدن ما نقشه ریختن ولی برای ما اهمیتی نداره ان حزب الله هموالغا لبون

    نظرات شما -
    • Poj
      0

      دو نفر در طی نظرات (امیر،کاربرناشناس) دائما دارن القا میکنن که ما استقلال نداریم. مطمعن هستم این دونفر از دسته ی منافقین هستن که تلاش دارن با یه مشت مزخرف روحیه ملت رو در فضای مجازی تخریب کنن. به این دوعزیز عرض میکنم که ایران هم چند ماهه پیش به امریکا اعلام کرده جنگ نخواهد شد. ایا این به معنی دخالت در امور امریکاست؟؟؟؟ الان هم امریکا و روسیه متوجه شدن نمیتونن حمله کنن و گفتن بهتره مذاکره کنن. این چه دخالتی در امور ماست؟؟؟ اگر کشور ما الان استقلال نداشت صحبتی از مذاکره و حل و فصل دیپلماتیک نبود بلکه مثل زمان پهلوی کشور را بین خودشان نصف میکردند و به سربازاشون حق کاپیتولاسیون میددند.

  • Poj
    0

    توافق کردند؟؟؟ امریکا همین 4روز پیش میخواست حمله کنه ولی وقتی پدافند قوی ایران رو شناخت و متوجه شد نمیتونه حمله کنه از جنگ دست کشید. مطمعن باشید اگر امریکا و روسیه میدونستن میشه ایران رو نابود کرد هردوشون باهم متحد میشدن. روسیه چند هفته قبل از سرنگونی پهباد جاسوسی امریکا اعلام کرده بود که نمیتونه منجر به عدم جنگ بشه و نمیتونه به ایران کمکی بکنه. ولی وقتی متوجه شد که پدافند ساخت ایران قوی تر از پدافند های خوده روسیه است و وقتی متوجه شد ایران میتواند که با امریکا مقابله کند شروع به طرفداری از ایران کرد. اگر یک لحظه به خودمان متکی نباشیم و ضعیف شویم حتی همین روسیه هم همراه با امریکا به ایران حمله خواهد کرد.

  • موسوی
    0

    افرادی که توافق بین این دو کشور را به معنی ضعف ایران به حساب می آورند یک قیاس کاملا بی ربط می کنند. رهبر عزیز و مقتدر جمهوری اسلامی ایران در کمال اقتدار و قدرت فرمودند نه جنگ میشود و نه مذاکره میکنیم . پیشرفته ترین پهپاد جهان با نزدیک شدن به مرزهای کشور به خاکستر تبدیل شد. پس توافق این دو کشور نه تنها به هیچ وجه به معنای ضعف ما نیست بلکه بر عکس حاکی از استحکام مواضع قاطع کشور است و آمریکا به جهت خارج شدن از زیر بار این شکست مفتضحانه لاجرم ناچار تن به خواسته ایران داد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها