رئیس‌جمهور: اصل مسئله بهداشت و درمان یک موضوع حاکمیتی است

حسن روحانی با اشاره به لزوم لغو هزینه های غیر ضرور در حوزه بهداشت و درمان کشور گفت: اصل مسئله بهداشت و درمان یک موضوع حاکمیتی است.

رئیس‌جمهور: اصل مسئله بهداشت و درمان یک موضوع حاکمیتی است

حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور صبح امروز در دیدار با مدیران ارشد نظام سلامت کشور در وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی ضمن تاکید بر جلوگیری از فساد گفت: هزینه های غیر ضرور برداشته شود و سلامت مردم بهتر تامین می شود همه این بخش هایی که در پزشکی برای آگاهی از وضعیت بیمار به کار می‌بریم کمابیش یک آثار سوء دارد و با زمانی که بوعلی سینا با نبض مشکل بیمار را تشخیص می داد فرق می‌کند.

وی ادامه داد: سیستم های تشخیصی ما یک اثر سوء بر سلامت فرد می‌گذارد که ممکن است مرتفع شود و ممکن است بخشی از آن باقی بماند؛ وقتی ما یک موردی را در سیستم تشخیص بدون ضرورت تکرار می کنیم یعنی در واقع سلامت طرف را در معرض خطر قرار می‌دهیم.

روحانی اظهار داشت: ممکن است یک پزشک به دقت یک آزمایشگاه و یا یک دستگاهی که در جایی است بیشتر اعتماد داشته باشد اما گاهی ضرورت ندارد.

وی با طرح این سوال که دولت تا چه اندازه و بیمه تا کجا موظف است [خدمات بپردازد]؟ گفت: آنجایی که ضروری است دولت و بیمه باید [هزینه‌ها را] پرداخت کنند اما آنجایی که بر اساس سلیقه خود بیمار یا پزشک است و ما از لحاظ علمی آن را ضروری نمی دانیم پول آن را خود بیمار باید پرداخت کند و دولت نباید در اینجا مکلف باشد. اصل مسئله بهداشت و درمان یک موضوع حاکمیتی است.


15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها