پهپاد گلوبال هاوک کجا سرنگون شد؟

ظریف: آمریکا دروغ می گوید

محمدجواد ظریف به اظهارات مقامات آمریکایی درباره انهدام پهپاد گلوبال هاوک واکنش نشان داد.

ظریف: آمریکا دروغ می گوید

وزیر امور خارجه کشورمان در توییتر خود نوشته است که ایالات متحده علیه ایران جنگ اقتصادی به راه می‌اندازد، اقدامات مخفیانه علیه ما انجام داده و حالا به اراضی ما تجاوز می‌کند.

او در توییت خود تاکید کرده است که ما به دنبال جنگ نیستیم، اما مجدانه از آسمان، زمین و آب‌هایمان دفاع می‌کنیم.

محمد جواد ظریف در واکنش به ادعای آمریکا درباره اینکه پهپاد جاسوسی این کشور وارد آسمان ایران نشده بود، در توییتر خود نوشت: ما این تجاوز تازه را به سازمان ملل می‌بریم و نشان می‌دهیم که ایالات متحده دارد درباره آب‌های بین‌المللی دروغ می‌گوید.

همزمان با این توییت ظریف، مکان دقیق پهپاد جاسوسی آمریکا اعلام شد. براساس اخبار منتشر شده، کوه مبارک محل دقیق شلیک به پهپاد آمریکایی است که یکی از دو پهپاد قدرتمند جاسوسی ایالات متحده بوده است.

کوه مبارک یکی از شهر‌های استان هرمزگان در جنوب ایران و شرق استان هرمزگان است. این شهر در بخش بیابانی شهرستان جاسک و در کرانۀ دریای عمان واقع شده است. از طریق راه اصلی در ۱۵۵ کیلومتری میناب و ۶۵ کیلومتری جاسک قرار دارد. کوه مبارک در دهانه ورودی دریای عمان به تنگه راهبردی هرمز واقع شده است و هر شناوری که بخواهد وارد تنگه هرمز و خلیج فارس شود باید از مقابل این منطقه عبور کند که همین امر بر اهمیت راهبردی کوه مبارک می‌افزاید.

17

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 2
  • Poj
    0

    من که به ظریف و دیپلماسیش اعتمادی ندارم. دوما اقای ظریف همه میدانن که سازمان ملل محلیست برای دفاع از امریکا نه حمایت از عدالت و حقوق کشورها لکن انگار شما هنوز متوجه نشده اید. سوما اصلا به فرض که امریکارا محکوم کردید. چه میشود؟؟؟ ایا امریکا زمانی که از برجام خارج شد مورد سرزنش قرار نگرفت؟؟ ایا موقع حمله به ژاپن و هیروشیما مورد سرزنش قرار نگرفت؟؟ اگر امریکا کشور قانون مندی بود که پول نفت ایران و ونزوئلا را بطور یکطرفه بلوکه نمیکرد. کی و کجا میخواهید بفهمید که دیپلماسی روشی است که هیچ سودی برای ما ندارد؟؟؟ بعد از شش سال شکست و پسرفت هنوز متوجه نشده اید؟؟ شما همان شخصی هستید که خواستید با تصویبCftوFATFسپاه را تحریم کنید و موشکی را تمام کنید.ان هم برای اینکه بهانه هارا از امریکا و اروپا بگیرید. چرا نمیفهمید؟؟؟

  • مریم
    0

    خنده هات کو؟!!!!!!

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها