حسن روحانی:

در حوزه دریا و توسعه بنادر؛ ظرفیت ها و اقدامات خوبی صورت گرفته است/ توسعه مسیرهای ترانزیتی بندر چابهار به معنای تعامل سازنده با جهان است

رییس جمهور با اشاره به اینکه که هدف بدخواهان این است که بگویند توسعه ایران متوقف شده است، اعلام کرد: خوشبختانه طی چند سال گذشته در حوزه دریایی و توسعه بنادر اقدامات خوبی صورت گرفته است.

در حوزه دریا و توسعه بنادر؛ ظرفیت ها و اقدامات خوبی صورت گرفته است/ توسعه مسیرهای ترانزیتی بندر چابهار به معنای تعامل سازنده با جهان است

حجت‌الاسلام و المسلمین حسن روحانی صبح امروز (سه شنبه) در آیین گشایش ترمینال گالری سلام در فرودگاه امام خمینی (ره) با اشاره به اینکه در حوزه دریایی و توسعه بنادر طی چند سال گذشته اقدامات خوبی صورت گرفته است، اظهارکرد: در این حوزه با اقدامات انجام گرفته، ظرفیت های خوبی ایجاد شده است که می تواند کشورمان را به سایر کشورها متصل کند.

وی تاکید کرد: گفت: در شرایط حساسی که بدخواهان می‌خواهند بگویند توسعه ایران متوقف شده و مردم نسبت به آینده کشور ناامید شده‌اند اما هر روز شاهد تحرک و حرکت بزرگ اجتماعی و توسعه‌ای در کشورمان بوده و خواهیم بود.

رئیس جمهور با بیان اینکه توانمندی اقتصادی بخشی از اقتدار ملی است، گفت: در مسیر توانمندی اقتصادی، توانمندی ترانزیتی نیز اهمیت دارد تا بدینوسیله بتوانیم میلیون ها تن کالا را از مسیرهای ترانزیتی کشور عبور دهیم و این ارتباط و اتصالی است که هیچکس نمی تواند با آن مبارزه کند.

روحانی ادامه داد: امروزه توسعه مسیرهای ترانزیتی کشورمان بویژه بندر چابهار و صنعت هوانوردی، به معنای تعامل سازنده با جهان است و این موضوع که مسیر هوایی ایران یکی از کریدورهای امن جهانی به شمار می رود بسیار حائز اهمیت بوده و به معنای قدرت ترانزیتی کشورمان به شمار می رود.

رئیس جمهور همچنین ترانزیت و گردشگری را دو امتیاز مهم جغرافیای ایران برشمرد و عنوان کرد: کشورمان از جنوب به آب های بین المللی متصل است و از دو هزار کیلومتر ساحل برخوردار هستیم و در شمال نیز به آب های منطقه ای متصل هستیم و جایگاه جغرافیایی کشورمان برای عبور فیبرنوری، ریل ، جاده و مسیر هوایی می تواند نقش برجسته ای در منطقه داشته باشد و باید از این موقعیت جغرافیایی و جایگاه خود به خوبی و در راستای منافع مردم استفاده کنیم.

18

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • م.ز
    0

    دقیقا منظور رئیس جمهور از توانمندی اقتصادی چیست؟همون اقتصاد توانمندی که بازوهای پرقدرتش ملت رو له و لورده کرده؟!! حتما منظورشون از امتیاز مهم ترانزیت هم سیل کالاهای بنجول و آشغال چین هست که بدون هیچ‌مشکلی به داخل کشور ترانزیت میشه! درد بزرگتر اینجاست که تاااازه ایشون نقل میکنن که باید از موقعیت جغرافیایی کم نظیر در راستای منافع مردم استفاده کنیم!آیا نباااااید اینکار سالها پیش صورت میگرفت؟! خدایا این بایدها کی و چه وقت عملی میشود؟سالهاست گوش ما باید میشنود و دلمان به این بایدها الکی خوووووووش....

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها