یمن: فرودگاه های متجاوزان را هدف قرار خواهیم داد

سخنگوی جنبش انصارالله یمن تهدید کرد که اگر کشورهای متجاوز فرودگاه بین المللی صنعا را باز نکنند، فرودگاه های آنها هدف قرار خواهد گرفت.

یمن: فرودگاه های متجاوزان را هدف قرار خواهیم داد

به گزارش یکشنبه شب شبکه خبری المسیره، محمد عبدالسلام با بیان اینکه سکوت برابر بسته ماندن فرودگاه صنعا نمی‌تواند تا ابد ادامه یابد، گفت: راه مقابله با این موضوع هدف قراردادن فرودگاه‌های متجاوازن است.

وی افزود: بسته ماندن فرودگاه بین المللی صنعا یک جنایت است و سازمان ملل نیز در این باره کاری انجام نمی‌دهد و از این رو باید به کشورهای متجاوز فهماند که فرودگاه‌های آنها در تیررس خواهد بود.

سخنگوی جنبش انصارالله باز شدن فرودگاه صنعا برای انتقال بیماران به خارج از کشور را ضروری خواند.

وی همچنین گفت: محمد الرباعی دبیرکل اتحادیه نیروهای مردمی یمن به دلیل ممنوعیت سفر به خارج جان باخت خود. ما بارها درباره وضعیت پزشکی الرباعی با سازمان ملل گفت وگو کردیم اما این سازمان به دلیل همراهی با خواسته های متجاوزان, هیچ اقدامی برای نجات جان او انجام نداد.

عربستان و امارات از ششم فروردین سال ۹۴ در قالب ائتلافی از چند کشور عربی و با کمک آمریکا، حملات گسترده‌ای را علیه یمن فقیرترین کشور عربی آغاز کردند تا به بهانه بازگرداندن «عبدربه منصور هادی» رئیس جمهوری مستعفی و فراری این کشور به قدرت به اهداف سیاسی خود جامه عمل بپوشانند.

در اثر این تجاوز تاکنون بیش از ۱۰۰ هزار یمنی از جمله ۸۵ هزار کودک جان خود را از دست داده اند که بیشتر این کودکان براثر گرسنگی و قحطی ناشی از این جنگ تحمیلی از سوی ائتلاف جان باخته اند.

جنگ علیه یمن همچنین میلیون‌ها یمنی را با بحران شدید گرسنگی و قحطی روبه رو کرده است، به گونه‌ای که سازمان ملل متحد در گزارشی، قحطی در این کشور را بزرگ‌ترین فاجعه انسانی نامید.

منبع: ایرنا

22

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها