ایکس باکس بدون دیسک درایو گران‌تر از ایکس باکس معمولی

طبق قیمت گذاری وب سایت Walmart، قیمت نسخه بدون دیسک درایو ایکس باکس بالاتر از نسخه معمولی این کنسول است.

ایکس باکس بدون دیسک درایو گران‌تر از ایکس باکس معمولی

کنسول ایکس باکس وان جدیدترین کنسول عرضه و ساخته شده توسط شرکت مایکروسافت است که در سال ۲۰۱۴ روانه بازار شد. این کنسول رقیب اصلی کنسول شرکت سونی یعنی پلی استیشن به حساب می‌آید، اما به دلیل وجود عناوین انحصاری متعدد برای کنوسل پلی استیشن، در این رقابت شکست خورد. شرکت مایکروسافت نسخه‌های مختلفی از این کنسول را به بازار عرضه کرده که جدیدترین نسخه آن بدون دیسک درایو طراحی شده است.

کنسول The Xbox One S با ۱ ترابایت حافظه داخلی و دارای دیسک درایو در وب سایت Walmart تقریبا ۲۰۸ دلار قیمت گذاری شده است. این کنسول ۵۰ دلار قیمت پایین تری نسبت به کنسول جدید این شرکت یعنی The Xbox One S بدون دیسک درایو دارد که واقعا تعجب بر انگیز است چرا که هدف شرکت مایکروسافت از ساخت این کنسول، عرضه کنسولی اقتصادی‌تر بود، اما انگار قیمت این کنسول طبق برنامه‌های شرکت مایکروسافت جلو نرفته است.

به دلیل نبود دیسک درایو در این کنسول، هیچ عنوانی به همراه آن به خریدار تحویل نمی‌شود و کاربر در صورت تمایل به نصب عناوین بازی باید وارد فروشگاه این کنسول یعنی Xbox Game Pass شوند و جدا از پرداخت هزینه هر بازی، هر سه ماه مبلغ یک دلار را به حساب مایکروسافت واریز کنند. در حال حاضر در فروشگاه Xbox Game Pass عناوین پرطرفداری مانند Monster Hunter: World، Forza Horizon 4، Rocket League و Shadow of the Tomb Raider وجود دارند.

از طرفی هم حساب کاربری گیمر‌های این کنسول از این پس بیشتر در معرض هک شدن قرار خواهد گرفت چرا که عناوین خریداری شده روی حساب کاربری ذخیره می‌شوند و کاربران باید از رمز‌های عبور قدرتمند برای حساب خود استفاده کنند. از دیگر معایب حذف دیسک درایو در کنسول ایکس باکس می‌توان به محدود شدن تخفیفات فقط در فروشگاه ایکس باکس اشاره کرد و گیمر‌ها برای خرید عناوین مورد نظر خود نمی‌توانند از فروشگاه‌های خرده فروشی تخفیف بگیرند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

763

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها