آمریکا در حال غارت دارایی‌های ونزوئلا است/ ترامپ با عوام فریبی قصد دارد «مادورو» را ناکارآمد نشان دهد

سفیر ونزوئلا گفت: آمریکا در حال غارت دارایی‌ها و شرکت‌های ونزوئلا است.

آمریکا در حال غارت دارایی‌های ونزوئلا است/ ترامپ با عوام فریبی قصد دارد «مادورو» را ناکارآمد نشان دهد

آمریکا در حال غارت دارایی‌های ونزوئلا است/ ترامپ قصد دارد با عوام فریبی دولت مادورو را نا کارآمد نشان دهد سفیر ونزوئلا در ایران با اشاره به راه اندازی کمپین ترامپ از تحریم‌ها ونزوئلا دست بردار، گفت: دولت "نیکلاس مادورو" رئیس جمهور این کشور کنترل امور را در دست دارد و مردم ونزوئلا با ایستادگی به موفقیت و پیروزی می‌رسند.

خسوس گریگوری گونزالس سفیر ونزوئلا در تهران در نشست خبری خود با ارائه تاریخچه نا آرامی‌ها در ونزوئلا افزود: آمریکا برخی مقامات و موسسات مالی این کشور را در لیست تحریم‌ها قرار داده است.

وی در ادامه افزود: دولت آمریکا در اقدامی دیگر برخی مقامات ونزوئلا همچون مادورو، همسر وی و و وزیر امورخارجه را در لیست تحریم‌های خود قرار داد و همچنین یک قاضی ونزوئلایی نیز که اخیرا محدودیت‌هایی برای اطرافیان 'خوان گوایدو' اعمال کرده از سوی دولت آمریکا تحریم شده است.

سفیر ونزوئلا در تهران با بیان اینکه مخالفان دولت مادرو به دنبال اهداف استراتژیک در ونزوئلا هستندافزود: هدف اصلی تخریب ریس جمهور فعلی و حتی ریس جمهور قبلی است تا کنترل اصلی را بدست بگیرند و بدنبال این هستند ۱۸۰درجه سیاست‌های اقتصادی ما را نغییر دهند و به نفع خودشان برگردانند.

وی با بیان اینکه هدف دیگران‌ها تسلط بر منابع نفتی طلا و الومینوم کشور است، اما تا الان نتوانستند به خواسته خود برسند افزود: تا الان اوضاع تحت کنترل رئیس جمهور قانونی ونزوئلا است.

سفیر ونزوئلا گفت: تاکنون با تمام اقدامات مداخله جویانه کاخ سفید و پنتاگون مقابله کرده ایم و جلو آن ایستاده ایم.

وی در ادامه اظهار کرد: در ایستادگی و مقاومت دوستانی همچون ایران، روسیه، چین و کشور‌های عدم تعهد مارا کمک و حمایت کردند.

گونزالس افزود: ترامپ بدنبال تشدید فشار‌ها علیه ونزوئلا است و با عوام‌فریبی می‌خواهد دولت مادرو را ناکارامد نشان داده و اقتصاد کشور راتحت تاثیر قرار دهد.

وی با تاکید براینکه دولت امریکا در حال غارت و دزدی دارایی‌ها و شرکت‌های ونزوئلا است، افزود: ان‌ها بر اساس اسناد یک میلیارد و ۳۰۰میلیون دلار اموال ما را که برای تامین مواد غذایی و دارویی بود غارت کردند.

خسوس گریگوری گونزالس با بیان اینکه کشور ما در محاصره اقتصادی و تحریم ایالات متحده امریکا قرارگرفته است افزود: براورد شده این اقدامات امریکا ۱۳۰میلیارد دلار خسارت به اقتصاد ونزوئلا وارد کرده است.

وی با اشاره به درخواست پمپئو وزیر خارجه امریکا که از روسیه خواسته از حمایت ونزوئلا کناره گیری کنند گفت::مطمنیم مردم ونزوئلا به مقاومت خود علیه امپر یالیسم ادامه میدهند.

وی در پاسخ به سوال خبرنگاران درباره احتمال حمله نظامی به ونزوئلا افزود:ارتش کشور ما کاملا انقلابی و اماده است، زیرا ازبطن خود مردم ونزوئلا هستند.

خسوس گریگوری گونزالس گفت:همانطور که هوگو چاوز اتحاد نظامی را بنیانگذاری کرد مادوو ریس جمهور ما بر ان پایبند است.

سفیر جمهوری ونزوئلا در تهران از تمامی رسانه‌ها و حامیان این کشور خواست برای حمایت از کشورش به کمپین ترامپ «دست از تحریم‌های ونزوئلا بردار» بپیوندند.

خسوس گریگوری گونزالس در جمع خبرنگاران درباره اینکه آخرین اقدامات ونزوئلا در برابر ایالت متحده آمریکا چیست؟ گفت: اقدامات ترامپ علیه ونزوئلا از ابتدای بحران این کشور آغاز شده و به دنبال تشدید فشار‌ها علیه این کشوراست، اما اقدامات ما از زمان آغاز بحران همواره براساس حقوق بین المللی و مذاکرات صلح بوده است.

وی افزود: در برابر اقدامات ترامپ علیه کشورمان ما نیز پاسخ قاطع خواهیم داد و از ملت خود دفاع خواهیم کرد.

سفیر ونزوئلا در تهران همچنین در پاسخ به پرسش دیگری درباره بازپس گیری پول‌های بلوکه شده این کشور ازامریکا گفت: از ۱۸ دسامبر سال گذشته که کنگره با تصویب اعمال فشار‌ها بر ونزوئلا به ترامپ چراغ سبز نشان داد همواره شاهد اقدامات مختلف از جمله اعمال تحریم‌ها علیه این کشور هستیم.

سفیر ونزوئلا در تهران یادآور شد: آمریکا با بهره برداری و کنترلی که بر دلار دارد از این طریق بر غارت و دزدی خودش (بلوکه کردن پول‌های ونزوئلا) در هر جای دنیا که بخواهد عمل می‌کند.

گونزالس تصریح کرد: آمریکایی‌ها با دسترسی که به بانک‌های بین المللی دارند با بلوکه شدن پول هایمان اجازه خریداری مواد غذایی و دارویی را به ما نداده اند، اما دولت جمهوری ونزوئلا از طریق وزارت خارجه اش با همکاری تمام سازمان‌ها و نهاد‌های بین المللی اقدامات خودش را انجام داده تا بتواند این مشکلات را حل کند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها