منتقد اصولگرا: ۱۷شبکه تلویزیون را تعطیل کنید

با شروع ماه مبارک رمضان، صدا و سیما پخش سه سریال را در دستور کار خود قرار داده است؛ «از یاد رفته‌ها» از شبکه یک، «دلدار» از شبکه دو و «بردار جان» از شبکه سوم پخش می‌شود.

منتقد اصولگرا: ۱۷شبکه تلویزیون را تعطیل کنید

اما تا امروز چند قسمتی از این سریال‌ها به نمایش گذاشته شده است، جذابیت آن‌چنانی برای مخاطبان خود به‌همراه نداشته و مورد نقد بسیاری از بینندگان نیز قرار گرفته است.

سعید مستغاثی، منتقد سینما و تلویزیون سریال‌های امسال ماه رمضان را کسل‌کننده و تکراری می‌داند و می‌گوید: «بازی‌ها در هر سه سریال ماه رمضانی امسال ضعیف است و داستان‌های آن نیز حوصله مخاطب را سر می‌برد.»

او ادامه می‌دهد: «موضوعات تکراری از بالا کشیدن پول یک نفر تا درگیری‌های خانوادگی هر بار در سریال‌های تلویزیونی دیده می‌شود و هیچ پیام خاصی نیز ندارد. این سریال‌ها با بدترین اجرا به خورد مخاطب می‌روند و هیچ خروجی مثبتی ندارند.»

رضا یزدانی همان خواننده بماند بهتر است

مستغاثی به نقد سریال شبکه یک می‌پردازد و می‌گوید: «بازی‌های پیش‌پا افتاده و نحوه دیالوگ‌گویی رضا یزدانی در سریال از یاد رفته بینندگان را دچار انزجار می‌کند و به نظر می‌رسد که رضا یزدانی همان خواننده بماند بهتر است.»

او اظهار می‌دارد: «گویا مدیران تلویزیون دغدغه‌ای برای جذب مخاطب ندارند و افسار را رها کرده‌اند. به نظر آن‌ها برای مثال ۵ میلیون تومان بودجه برای سریال تعیین می‌کنند و هیچ توجی به خروجی سریال‌ها ندارند. در نتیجه نیز فیلم‌هایی ساخته می‌شود که دردی از مردم دوا نمی‌کند و هیچ پیامدی هم ندارد.»

مخاطب دلش را به کدام برنامه تلویزیونی خوش کند؟
این منتقد سینما به گنگ بودن داستان سریال شبکه دو اشاره می‌کند و می‌گوید: «در فیلم «دلدار» می‌بینید که برخی اصرار می‌کنند که برو ازدواج کن و دختر قبول نمی‌کند و عده‌ای هم می‌گویند نباید ازدواج کنی و در این‌باره بحث و جدل می‌کنند. اصلا مشخص نیست که ماجرا چیست و سریال چه چیزی را می‌خواهد بگوید؟»

مستغاثی با بیان اینکه وقتی تلویزیون به تهیه سریال‌های جذاب اهمیتی نمی‌دهد پس چه توقعی است که مردم سراغ امثال ساسی مانکن نروند، می‌گوید: «با وضعیت فعلی برنامه‌های تلویزیون، مدیران صدا و سیما بیایند و بگویند که مخاطب دلش را به کدام برنامه تلویزیونی خوش کند؟ اصلا این مدیران می‌توانند از عملکرد خود دفاع کنند؟»

شبکه‌های تلویزیون را ببندید و بیشتر از این پول مردم را هدر ندهید
او می‌گوید: «بهتر است به جای اینکه ۲۰ کانال تلویزیونی داشته باشیم، ۱۷ تای آن بسته شود تا پول مردم بیشتر از این حیف و میل نشود. اگر این اتفاق بیفتد تمرکز بیشتری روی کیفیت شبکه‌های تلویزیونی خواهد بود و مخاطبان نیز می‌توانند برنامه‌های مفرح‌تر و جذاب‌تری را مشاهده کنند.»

این منتقد سینما با اشاره به کوتاهی‌های انجام شده از سوی صدا و سیما در چند سال اخیر، تصریح می‌کند: «رسانه ملی سال‌هاست توجهی به دغدغه امروز جامعه نداشته و متاسفانه به جای توجه به هدفمندتر کردن برنامه‌ها و آموزنده بودن آنها، فرهنگ و سبک زندگی غربی را ترویج می‌کند که این مسئله آسیب زیان‌باری را به جامعه وارد کرده است.»

متاسفانه باید گفت که دو سه سالی است که صدا و سیما عملکرد ضعیفی نسبت به ساخت سریال‌های ماه رمضان داشته است و نتوانسته مخاطبان زیادی را به خود جذب کند؛ بنابراین نیاز به تجدیدنظر در روند سفارش و تولید سریال‌ها احساس می‌شود.

منبع: روزنامه جوان

1981

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 68
  • محمد
    0

    من بازنشسته هستم و چند سالی است که فرصت دیدن تلویزیون پیدا کرده ام دو نوه دارم که وقتی به خانه ما می آیند برنامه کودک می بینند و من هم بالاجبار می بینم اوائل چندان علاقه ای به برنامه کودک نداشتم ولی حالا برنامه کودک را با علاقه مندی می بینم اگر فیلمی مهران مدیری غفوریان لولا چی رضویان و مهران رجبی و خانم دهقان و سه چهار نفر دیگر که اسمشان یادم رفته بازی نکنند چنگی به دل نمی زنند

  • سیامک
    0

    تو رو خدا تعطیل کنید. پول بیت‌المال رو هدر ندین. من فقط نود نگاه میکردم که اونم تعطیل شد. بر نامه های مسخره وبی محتوا

  • مهدی تیمور
    0

    دلیل نداره این همه شبکه بی محتوا و سرفا سریالهای سراسر تکرای داشته باشیم همون پنج شبکه تخصصی خبر، سرگرمی،ورزش،قرآن و معارف، علمی کافیه

  • آسمان
    0

    آخه با این همه دروغ آدم حالت تهوع میگیره از دیدن تلویزیون میلی . همیشه تک صدا بوده و فقط نظرات چارتا بسیجی که عقایدشون نزدیک به حکومته رو تریبون میده و اکثریت مردم هیچ صدایی تو این همه پول بیت المال ندارن. شخصا سالهاست فقط ماهواره میبینم. خدا توفیق بده همین راهم ادامه میدم.

  • ابوالفضل بیابانی
    0

    کاملا موافقم این همه شبکه که کلی هم بودجه دریافت می کنه اصلا مورد نیاز نیست و پول مردم و دور ریختنه

  • فرشید بهرامی
    0

    ترجیح میدهم ماهواره نگاه کنم تا با دیدن تلویزیون خودمان غم و قصه مان چند برابر شود

  • شرمنده
    0

    سلام هر چند ایشون شبکه های تخصصی مثل ورزش را لحاظ نکردند ولی در کل درست گفته و کیفیت فیلمها خیلی پایینه باید اصلاحاتی صورت بگیرد

  • حسین اتو
    0

    کلا این بیشتر از 15ساله شبکه های صدا و سیما رو نگاه نمیکنیم رسانه ملی نیست رسانه میلی هست هرکسی هرچی دوست داره میزاره و ملت اینجا هیچ کارن هیچ نشونی از وضعیت جامعه نشون نداده همش دروغ پردازی کلا جمش کنن بهتره

  • علی فولادوندولی
    0

    سلام. محل تامین بودجه صدا و سیما از کجاست؟ آیا فعالیت ها و انجام تبلیغات و... بصورت مکفی و خود کفا تامین و مدیریت می شود یا سندی دال بر بودجه کلان بر آن می باشد؟؟؟ دوم ضعف و لطمه به این نهاد به نفع چه کسانی هست؟ ملت ایران یا دشمنان ایران؟؟ سوم در صورت وجود مشکل در یک ارگان انتقاد و تخریب دو موضع متفاوت از کارن و نتیجه عکس هم میدن.

  • احمد
    0

    فقط برنامه های بی محتوا و میزگرد و چرت و پرت.کسی تمایل و اعصاب نگاه کردن و وقت گذاشتن این شبکه های مزخرف رو نداره همه پناه بردند به شبکه های ماهواره ایی

  • مجید کمالیان
    0

    باسلام واحترام به نظر بنده خانواده صدا وسیما بایک جمعیت بسیار بالایی مدیریت می شود درصورتیکه با یک چهارم همین جمعیت هم می توان برنامه هایی با کیفیت بالا تولید وپخش کرد . تعدد شبکه مهم نیست مهم ارائه برنامه مطلوب با حدعقل نیرو می تواند اقتصادی باشد.

  • افشین بهارلو یی نژاد
    0

    با سلام کاملا با این مطلب موافقم که صدا و سیما اصلا به مردم و علاقه مندی های آنها توجه ندارد و کاملا سلیقه‌ای و دستوری است. مثلا برنامه نود با علاقه مندی میلیونی اصلا برایشان مهم نبود و رییس صدا و سیما به خاطر نیات شخصی این برنامه عالی که تنها نقطه قوت صدا و سیما در جذب مخاطب بود را حذف کرد.

  • سید عباس تدینی
    0

    خدا پدر و مادرتان را بیامرزد اگه تعداد شبکه ها را کم کنید چون تقربا همه آنها شده تبلیغات عالیس و یا .... با این همه پرسنل و هزینه اصلا فایده ای برای مردم ندارند .

  • فائزه دهقان
    0

    تلویزیون همش غم و اندوه و تکرار وبازم تکرار جملات دیگه ازشادی و طنز ک مینشستیم پای فیلمای رضاعطاران وسیروس گرجستانی خبری نیست.تمام تلویزیون رو این مجریای زن با لباسا وچادرای سیاهشون پرکردن.دل مردم پرازغصه س بدترش نکنید.قبلا اینقد سخت گیری نبود

  • محسن ملاير
    0

    تماهمون شبكه ١،٢،٣،٤،٦،ورزش و مستند باشه بقيه رو حذف كنيد چون تمام برنامه هاشون تكراري هستن

  • امیر
    0

    اصلا برنامه های تلویزیون ما کیفیت نداره فقط سرگرمی هست و وقت گذرانی تنها انگشت شمار هستن کانال های مفید او نام از بس برنامه تکراری می زارن آدم خسته میشه به طور مثال شبکه ی نهال که اصلا برنامه ریزی مناسب نداره و مرتب کارتون تکراری

  • ع.خالقی
    0

    با توجه به شرایط بد اقتصادی و بی فایده بودن شبکه های مختلف این پیشنهاد بسیار عالی است .شبکه یک ودو سه کافی است.

  • رضا ز
    0

    هیچ کدام از شبکه ها صداوسیما بجز دوشبکه بدرد نمیخورند,بوجه رو حروم مکنند

  • حسين
    0

    به نظر من تعطيل بشه بهتره چون هيچ برنامه خاصي براي تماشا نداره تنها فوتبالاش خوبه

  • حمید
    0

    صددرصد موافقم همین سه تاشم زیاده بابا کار سختی که نیست شماهم که اهل فکر کردن و برنامه ساختن نیستید برید اقلا ببینید تو دنیا چیکار میکنند از اونا یاد بگیرید به جای اینکه ماه رمضان فیلما و سریال های شاد پخش کنند یه سری سریالهای پراسترس غمگین و ناراحت کننده خورد مردم میدن که یک ریال هم خروجی نداره. مردم به اندازه کافی گرفتار هستند بدترش نکنید.

  • محمدعلی
    0

    با توجه به برنامه های فعلی تلویزیون، من هم موافقم بهتر است تعداد کانال کم شود اما برنامه ها پر محتوی و جذاب تر شود. گویا این روزها کسی نظارت بر تبلیغات و تاثیر آن بر تماشاگران ندارد. این همه تبلیغات تکراری ماع الشعیر در همه کانال ها حوصله آدم را سر می برد گویا فقط فکر درآمد و پول تبلیغات هستند.

  • شهروند جمهوری اسلامی ایران
    0

    با سلام خدمت دوستان اینکه صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران به رسالت خود به عنوان ویترین نظام و کشور عمل نمی کند به جهت نبود قوانین مدون نیست بلکه در این مجموعه هم مثل بسیاری از مسئولیت ها کارهای کوچک را به آدم های بزرگ می دهند و کارهای بزرگ را به آدم های کوچک نتیجه می شود این صدا وسیما که در عهد دقیانوس رضا عطاران و مهران مدیری کی کی کی دوتا سریال ساختند هزاران بار در شبکه های جعبه ای پخش می شود جالب هی دست به دست می شه از آن جالبتر تبلیغ پخش هم میشه خلاصه که بهتر است صدا وسیما تا این بیننده شاید پنج درصدی خودش را از دست نداده و بیشتر از این مردم را بی اعتماد نکرده فکری بحال خودش بکند نمونش برنامه ۹۰ اگر فردوسی پور بخواهد کاندید ریاست جمهوری شود حد اقل ۲۰۰۰۰۰۰۰ را می یاره این آدم که صدا و سیما میلیاردها تومان خرج مادی و معنایش کرد سر یک ندانم کاری مدیر شبکه ببین چه داستانی درست کردند

  • م.چ
    0

    بله حتما باید بیشتر کانالهای تلویزیون جمع بشن..یه مشت مجری بیشعور ...یه مشت فیلمهای تکراری و بیهوده.و...برنامه های بی خاصیت...همش گفتگو با افراد بی فکرو....یه درامدزایی برای یه عده خاص که هیچ عرضه ای ندارن جز وراجی ولوده گری.......اگه با نظرم موافقین رای بدین ممنون

  • محمد
    0

    سلام ما چه نظربدیم چه ندیم حرف ما مهم نیست ولی اگه همه شبکهارو ببندین بهتر هست چون چیزی نداره

  • احسان
    0

    کلا صدا وسیما رو تعطیل کنید من و خانوادم نگاه نمیکنیم چون برای سلامت روان خودمون اهمیت قائلیم فقط و فقط بچه م اونم گاهی اوقات شبکه پوبا نگاه ممیکنه

  • م.ز
    0

    صدا و سیما هم مثل خیلی از سازمانهای دیگر مدیران متخصص ندارد که حال و روزش این شده است.تعصب و نابخردی جای تخصص را گرفته که به راحتی برنامه پر بیننده ای مثل نود را جمع میکنند بدون اینکه به نظر آن همه مخاطب کمترین اهمیتی بدهند.حال و روز سریالهای تلویزیونی هم همین است. وقتی نظرات خاص عده ای غیر متخصص بر نظرات مردم و کارشناسان آن هم در یک رسانه ملی، ارجحیت پیدا میکند همه چیز میلی میشود...

  • شعبانی
    0

    راه واقعا چرا باید 17شبکه داشت،وقتی همه شبکه ها قابل استفاده نیست،

  • صلاح محمودزاده
    0

    باسلام خدمت شما با حذف بعضی از برنامه ها و عملا هیچ برنامه ی خاصی به جز یک عدد نداره که باعث شده به تلویزیون نگاه نکنیم ویه کاری کردن که مردمو از تلویزیون جمهوری اسلامی فراری دادن ومردم هم به جای دیدن شبکه های ایران به شبکه های ماهواره ای نگاه کنند عملا هیچ برنامه ی خاصی ندارند قدیما سریالای ماه رمضان چقد خوب بودن الان چی مردم بهترین قاضی هستن شبکه باید ملی باشه نه میلی

  • سیدعلی حسینی
    0

    باسلام واحترام وادب ضمن قبولى طاعات وعبادات شما عزيزان بانظرمنتقد ارزشمند جناب آقای مستغاثی درخصوص پخش شبکه های موصف (به استثنای شبکه ۸وبرنامه سمت خدا شبکه۳)کاملا موافق هستم. التماس دعا-مخاطب تلویزیون

  • سام
    0

    کلا تعطیلش کنن با این برنامه های تخم مرغی

  • مهدی صدیقی
    0

    بنام خدا. ۵۷ ساله کارشناس مالی بازنشسته تامین اجتماعی به نظر اینجانب کم فروشی و عملکرد ضعیف صدا و سیما در دهه گذشته یکی از عوامل اصلی نا هنجاری های اجتماعی اخلاقی و سیاسی کشور است و میبایست ضمن کنکاش ‌‌وکارشناسی موضوع چاره ای اندیشید. ضعف برنامه‌های خوب و جذاب در سیما باعث هجوم مردم به سمت ماهواره شده است

  • در وطن خویش غریب
    0

    صداوسیما در سال های اخیر تبدیل به یک کانال تبلیغات بیهوده شده که هیچکدام از محصولات آن دردی از مردم را دوا نمی کند. علاوه بر بودجه هنگفتی که از بیت المال دریافت می کند ، مبالغ بسیار زیادی هم از طریق این تبلیغات به جیب میزند که خروجی آن نیز بسیار بی ارزش و بی مقدار است. اکثر برنامه ها تکرار فیلم ها و سریال ها یا برنامه های مستند سال های گذشته است و برنامه های جدید هم چنگی به دل نمی زند. پیشنهاد حذف شبکه های اضافی و موازی بسیار عالی است و موجب تمرکز بر تولید محتوای بهتر می شود . ضمن اینکه می بایست سهم این سازمان از بودجه قطع و هزینه های آن از طریق تبلیغات تامین گردد

  • S.a
    0

    من هم کارتون های خارجی رو به سریال های ایرانی ترجیح میدم...و تلویزیون ما کلا خاموشه..‌شاید ده دقیقه در هفته روشن بشه.

  • سپهر امیری
    0

    با سلام. بنده از برنامه های صدا و سیما کاملا رضایت دارم به هر حال برای نیل به اهداف عالی انقلاب میبایست در چهارچوب مقررات عمل کرد. میبایست پذیرفت که در طی این مسیر رضایت گروهی که سلایق متفاوتی دارند مهیا نشود. من الله توفیق

    نظرات شما -
    • امیر نظری سرشکه
      0

      داداشی مال کدوم ارگانی بگو مام بیام

    • sh
      0

      خوده امام هم راضی نبود انقدر برنامه بی محتوا بدن دسته مردم چرا تا هر چی میشه به انقلاب میبندید و از بر انقلاب میخورید؟ خجالت بکشید بابا این همه نظر مخالفو نمیبینی؟ شما یا تلویزیون نمیبینی یا فاقد قدرت انتخاب و تمیز دادن خوب از بدی یا عقل نداری و من الله توفیق

  • ق سوری
    0

    بعضی شبکه های سیما حتی به اندازه مجریان ودست اندر کارانش مخاطب نداره

  • سید مجید سجادی
    0

    واقعا درست میگه ۱۷ تاش رو تعطیل کنید...

  • مجیداکبری
    0

    به نظر بنده هم بسیاری از شبکه ها متاسفانه خیلی سطحی نگر هستند نسبت به بسیاری از مسایل جامعه.

  • ستار
    0

    با سلام من خودم واقعا خسته شدم هر وقت تلوزییون رو روشن کردم و هر کانالی زدم داره تبلیغ یه مشت کلاه بردارو میکنه. مدرسان شریف .سیدی های اموزشی مدارس .کتابهای تست .بسه دیگه سرمون رفت برا همینه همه میرن سراغ ماهواره

  • بهزاد
    0

    من هم موافقم

  • زهرا
    0

    کاش این صدا و سیما بسته شود که فقط حیف و میل پول است

  • موسوی
    0

    من هم معتقدم این همه شبکه تلویزیونی و رادیویی غیر خصوصی بسیار زیاد است .و هرچه زودتر این شبکه های اضافی باید تعطیل شوند . ... چه بسیار پول هایی از بیت المال که صرف ساخت برنامه هایی میشود که جز بی بندوباری ، دروغگویی ، تحمل گرایی ، سلبریتی پروری و رانت برای عده ای میشود و مردم محکوم به تماشای آنان هستند . این حق مردم است که از نحوه خرج کرد بودجه عظیم صدا و سیما به ریز هر شبکه و هر برنامه مطلع شوند . این حق مردم است .

  • م_ س
    0

    با سلام،بنظر بنده بجای دادن بودجه‌های میلیاردی به صدا و سیما و دیگر ارگانهای ناکارآمد،بیشتربه فکرمعیشت اقشار آسیب‌پذیر و بیکار جامعه بویژه بازنشستگان و کارگران و... باشید،البته اگر صادقانه پیرو عدالت اسلام محمد (ص) و علی(ع) هستید!؟!؟

  • سروش مدنس
    0

    ببینید پر واضح هست که جدیدا مدیران صداوسیما اصلا اهمیتی برای نظرات مخاطبین مثل سابق قائل نیستند.ببینید خارج و داخل نداره درهنه دنیا بخاطر فرد خاصی یا برنانه خاصی مردم میشینند پای تلویزیونهاشون درسته؟ اما اینجا دارن افراد مورد دلخواه اکثریت مردم و برنانه های محبوب رو‌بدون درنظر گرفتن علایق مردم حذف میکنند و بجاش مرتب ستاره و مربع و پیام بازرگانی های فوق العاده سطح پایین میزاره و آدم رو زده میکنن از هرچی تلویزیون دیدن و تهش هم فیلمهایی با متون تکراری و یک مضمون خاص من به نوبه خودم گفته های ادن نماینده اصولگرارو تایید میکنم و میگم شما با عدم مدیریت دقیق و برنامه ریزی دیگه آنچنان مخاطبی ندارید و همکی اینهارو در نهایتا دو ویا سه شبکه میشه جا داد مگر اینکه باز مثل همین چندسال پیش باز بنا به خواست مردم برنامه سازی کنید که شما سازمانی جز یک سازمان مردمی نیستید.

  • حسینی
    0

    به نظرم شبکه های آی فیلم و تماشا و بعضی شبکه ها رو باید حذف کرد که سریال های تکراری پخش نشود .

  • محمد
    0

    من هم موافقم واقعا آدم و روانی میکنن ،همش زندگی های مشکل دار و قرض و قوله و دعواهای خانوادگی

  • محمد
    0

    من هم موافقم واقعا آدم و روانی میکنن ،همش زندگی های مشکل دار و قرض و قوله و دعواهای خانوادگی

  • حسینی
    0

    از این ۱۷ تا شبکه فقط نسیم خوبه با شبکه نمایش و شبکه های قبل و آموزش و شبکه خبر بقیش باید قطع بشه مخصوصا آی فیلم و تماشا همه سریال های تکراری که هزار بار پخش شده .

  • مجید
    0

    سلام اگر بجای 17 کانال تمام صدا و سیما تعطیل بشود بهتر است تو رو بخدا بجز پیام بازرگانی که 24 ساعت پخش مبشود چه برنامه خوبی دارد

  • رضایی
    0

    حیف برق که مصرف تماشای برنامه های بی محتوا و پیام بازرگانی شود فقط یکسره پیام بازرگانی الکی پخش میکنند

  • حمید شرکت معصوم
    0

    بنده سالها است دارم به این مطلب فکر میکنم. از سال ۷۲ که برنامه‌های نوروز با ساعت خوش پر شد این فکر به ذهن من رسید که چرا اجازه میدن چنین برنامه‌هایی تولید و پخش بشه، تا این حد مستهجن و جلف؟! شاید شخصیت خیلی از مخاطبین تلویزیون بهشون اجازهٔ دیدن چنین برنامه‌هایی رو نده، در حالی که از جیب اونها هم برای تهیهٔ چنین برنامه‌هایی هزینه میشه. این عین بیعدالتی است. صدا و سیما زمانی تنها دو شبکه تلویزیونی داشت، زمان محمد هاشمی و ما مونده بودیم کدوم شبکه رو ببینیم و من و خواهرم خیلی وقتها سر اینکه کدوم شبکه رو ببینیم با هم بحث داشتیم. هر دو شبکه خواستنی بودند و برای تهیهٔ برنامه‌ها هزینه‌ای که صورت میگرفت انقدر برنامه‌ها خوب بود که مردم راضی بودند. اما حالا چی؟ من که راضی نیستم و ترجیخ میدم بسیاری از برنامه‌ها برای من پخش نشه و پولش بیاد تو حسابم به جای اینکه خرج تهیهٔ چنین برنامه‌هایی بشه. راه برون رفت از چنین مشکلی هزینه کردن از جیب کسانی است که این برنامه‌ها رو میپسندند. download on demand با افزودن قابلیت انتخاب و پخش و به ازای اون هزینه کردن مخاطبین این مسأله به راحتی قابل حله. پخش برنامه‌ها به صورت فروش CD یا DVD هم میتونه راه حل خوبی باشه. سینمای خانگی قابلیت انتخاب رو برای مخاطبین فراهم میکنه تا هم هزینهٔ برنامه‌هایی که میخوان ببینند رو مجبور باشند از جیب بدند و صنعت تولید کشور رونق بگیره و هم اونهایی که نمیخوان مجبور به هزینه کردن نباشند. اونوقت تولید کنندگان هم با مخاطب مستقیماً درگیر خواهند شد و صدا و سیما واسطه نمیشه تا برنامه‌های مزخرف تولید بشه و خریداری بشه با پول مردم. مجبور خواهند شد کیفیت کار رو بالا ببرند تا مخاطب اقبال کنه. بذار اونی که جلف میپسنده خودش مجبور باشه هزینه‌ش رو بده. بعد بودجهٔ صدا و سیما رو بین تمام مردم بالسویه پخش کنند. این پیشنهاد رو من سالها است دارم روش فکر میکنم و فکر میکنم بهترین پیشنهاده. البته هستند کسانی که «نمیشه» تک مضراب حرفهاشونه هر وقت حرف حقی میشنوند. و بهانه میارند. مسلماً کاسبی یه عده هم قطع خواهد شد با اجرایی شدن این پیشنهاد. پیش قبول نخواهند کرد.

  • ازاد
    0

    بهتره تعطیل کنید این به اصطلاح جعبه جادویی را که فقط هرچی خودتان دوست دارین ازش پخش میکنید به خدا روزی پنج دقیقه نگاه نمی‌کنیم حیف پول واسه صدا و سیما لعنت بر مال مردم خور

  • عباس سعیدی
    0

    سلام علیکم خداییش در این وضعیت اسفناک بودجه کشور ارائه برنامه هایی که اصولا فاقد پیام محتوایی متناسب باانتظار و وضعیت فعلی مردم در سلایق گوناگون و هرگونه فرهنگ سازی لازم برای مخاطبان بی چاره وبی نوا می بلشد کمک است تکرار اسامی کارگردانهایی که پس از انقلاب تلویزیون را به تیول خود دراورده اند مشمئز کننده است

  • محمد نظری
    0

    صدا سیمای میلی این صداسیما باهزینه های سرسام آور فقط وفقط بایک تفکردرون سازمانی برنامه دارد ولا غیر هیچگونه توجهی به نیازهای روزجامعه وبرنامه های دوستدار مردم نیست. برای همین مردم به ماهواره روی آوردن صداسیما نباید سیاسی باشد ووابسته به جناح خاصی باشد. چرا چنین بودجه عظیمی به این سازمان بی توجه به خواسته ملت بدهند.که حیف ومیل بودجه بیت المال کشور میشود.

  • Mahdi zarif
    0

    خدا باعث بانیشو لعنت کنه که فقط اسایش و ارامشو از مردم گرفتن کل صدا سیما شده دروغ فقط شما بزن شبکه های ماهواره ای چهارتا فیلم درست درمون میزارن مخاطب ببینه حال کنه اصن چه دوبله چه زیر نویس فارسی بابا اینا از ریشه مشکل دارن

  • بهرام ب
    0

    من بغیراز کودک شو و برنامه‌های جناب مدیری ورامبد جوان اصلأ دیگه تلویزیون را نگاه نمیکنم .کلا از زمانیکه ریاست سیما عوض شده تمام شبکه‌ها خوب نیستند بخصوص شبکه سه که افتضاح است .

  • محمد محسن پیله سوارچی
    0

    باید رادیو و تلویزیون خصوصی داشته باشیم

  • میلاد
    0

    با سلام.به نظر من صداسیما از چهار پنج سال گذشته کارایی خودش رو از دست داده وهیچ محبوبیتی در بین مردم نداره با برنامه وفیلم های تکراری وکسل کننده.هرجای تلوزیون هرکانال رو میگیری یا دارن صحبتای الکی میکنن یا برنامه های تکراری نشون میده بالاخص ماه رمضون که برنامه هاش باعث میشه وقت دیر بگذره وحوصله ادم سر بره ماه رمضون های قدیم کجا و الان کجا این یه جمله رو میگه که مدیرامون همشون نالایق وبی کفایتن . حالا هی بگید که چرا مردم رو آوردن به ماهواره?

  • امیر نظری سرشکه
    0

    چه قدر ارواح پدرتان به فکر بیت المال و پول مردم هستید که خرج برنامه ها میشود اگر سودی برای شما نداشت که این همه برنامه ساخته نمیشد / شما آیا می خواهید با تعطیلی شبکه ها بازم عده ای را بیکارو بد بخت کنید بذارید شبکه ها تلاششان را برای شادی مردم ادامه دهند اینقدر به مردم سخت نگیرید و عرصه را برایشان تنگ نکنید امید بر آنکه کمی گوش دهید/ صدای مردم را نبندید و سیمای مردم را کور نکنید ما صداوسیما میخواهیم .

  • محمد زمانی
    0

    تو این دوره به ندرت مردم تلوزیون نگاه میکنند. فکر میکنم همون ۵ تا شبکه مهم ترین شبکه ها هستن. بهتره این بودجه تو زمینه های علمی بیشتر استفاده بشه. جوونا خیلی بیکار هستن.من خودم متاهل بودمو ۳ سال بیکار بودم خیلی سخته خیلی ادمایی که پشتوانه خوبی ندارن بسیار متضرر میشن. خیلی از جوونا با بند پ میرن سر کار اونایی که کسیو ندارن مجبور هستند پایین ترین لولای کاری رو در اختیار میگیرن.

  • بنده خدا
    0

    حیف پول بی زبون بیت المال

  • رنجبر
    0

    سلام تقریباً۳۰درصد اوقات آدم شرمش میادبه تلویزیون نگاه کنه بازنهایی که ظاهر میشن عین جن ایقدر گریس وازلین به لبو لوچه شون میمالن ازقیافه انسانی ...۲بخاطرهمینه که نیمی ازواردت کشورما ازجنس ماسمالیهای زنانس که متولیان صداوسیماهم درکنارش لذت مالی و............میبرداین صداسیمانیست که بیشتر دفتر طلاق وازدواجه نمونه شده یه فیلمی سریالی بسازه که۴تامترسک انچنانی توش نباشه؟ منهای خانمها ی مهجبه.

  • م.چ
    0

    چرا نظر من رو نگذاشتین؟؟؟

  • م.چ
    0

    بله حتما باید تعداد کانالها محدود بشه...بیشتر برنامه ها بی محتوا..‌...یه مشت مجری بیسواد ولوس..تکرار مکررات ...تبلیغات بیهوده....فقط شده محل درامد یه سری افراد که با مسخرگی ولودگی. وقت مردم رو میگیرن وبیت المال رو حروم میکنن..‌

  • سیدطیب
    0

    موافق هستم باتعطیلی برخی از شبکه ها که هیچ توجه ای به مشگلات مردم ندارند.

  • نازی دزیانی
    0

    باسلام لطفا هفده کانال رافطع وسه کانال هم زیادهست مردم نیاز اولیه شان تامین نیست مردم گرفتارن ندارن به دادشان برسید باتشکر

  • عظیم میرزایی
    0

    با سلام کاهش فقط 20 شبکه داشته باشیم.الان بیش از 60 شیکه ایرانی و استانی و خارجی با پول بیت مال فعایت دارند در حالی کمتر ببینده ای دارند و کاری کردن مردم به اجبار رو به ماهواره بیارن طوری که در روستاها هم ماهواره بیشتر شده که خیانت لاریجانی و ضرغامی بود. نبایستی تمام صدا و سیما زیر نظر وزارت ارشاد قرتر بگیرد و به قیر چند کانال سراسری بقیه به بخش خصوصی و یا شهرداریهای استان واگذار گردد و اجازه پخش از ماهواره نیز داشته باشند در این صورت نه تنها نیاز به هزینه نیست منبع درآمد نیز خواهد شد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها