برگزاری بزرگترین و گران‌ترین انتخابات جهان در هند + فیلم

بزرگترین و پرهزینه‌ترین انتخابات جهان این روز‌ها در هند در حال برگزاری است.

برگزاری بزرگترین و گران‌ترین انتخابات جهان در هند + فیلم

فرایند رای گیری در هفدهمین دوره انتخابات پارلمان هند از ۲۲ فروردین (۱۱ آوریل) آغاز شده است و تا هفته آینده یعنی ۲۹ اردیبهشت (۱۹ می) ادامه دارد.

وسعت سرزمینی، جمعیت بسیار فراوان و از همه مهمتر، تامین امنیت انتخابات، موجب شده تا این انتخابات در هفت مرحله برگزار شود. در هر مرحله مردم ساکن در ایالت‌ها به ترتیب پای صندوق‌های رای می‌آیند.

هند ۲۹ ایالت اصلی دارد و حدود ۹۰۰ میلیون نفر واجد شرایط رای دادن است.

سه میلیون و ۷۰۰ هزار نفر مجری برگزاری انتخابات هستند.

مردم با حضور در یک میلیون و ۶۴۱ هزار شعبه اخذ رای از بین هشت هزار و ۲۵۱ نامزد، ۵۴۳ نفر را به عنوان نماینده پارلمان این کشور انتخاب می‌کنند.

در انتخابات هند احزاب نقش مهمی دارند و مردم به برنامه‌ها و نامزد‌های آن‌ها رای می‌دهند. دو هزار و ۲۹۲ حزب در هند فعال هستند.

هر حزبی که بتواند دست کم ۲۷۲ صندلی پارلمان را از آن خود کنند طبق قانون مجاز به تعیین نخست وزیر آینده است. در صورت به دست نیامدن این حد نصاب بین احزاب ائتلاف صورت می‌گیرد.

بر اساس اظهارات مسئولان کمیسیون انتخابات هند برای برگزاری هفدهمین دوره انتخابات پارلمان این کشور بیش از هفت میلیاردلار هزینه شده است. ۵۰۰ میلیون دلار بیشتر از آخرین انتخابات ریاست جمهوری آمریکا. میزان مشارکت هندی‌ها در انتخابات پارلمانی گذشته در سال ۲۰۱۴ بیش از ۶۶ درصد بود.

منبع: باشگاه خبرنگاران

1980

حجم ویدیو: 6.63M | مدت زمان ویدیو: 00:01:58 | دانلود ویدیو
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها