مویتای قهرمانی جهان؛ دو فینالیست و ۶ برنز سهم ایران
مرحله نیمهنهایی مسابقات جهانی مویتای ۲۰۲۶ با صعود دو ورزشکار به دیدار نهایی و کسب ۶ مدال برنز نمایندگان ایران همراه شد.
مرحله نیمهنهایی مسابقات جهانی مویتای ۲۰۲۶ به میزبانی مالزی پیگیری شد.
بر این اساس، ستاره مرشدی در وزن ۵۴- کیلوگرم بانوان، با نتیجه ۲۹ بر ۲۸ مقابل «سوفیا شارویکو» از اوکراین پیروز شد و به فینال صعود کرد.
در ادامه، مهدی عبدی در وزن ۸۶- کیلوگرم با نتیجه ۳۰ بر ۲۷ «مصطفی ساپارمرادوف» از ترکمنستان را شکست داد تا او نیز راهی مرحله نهایی شود.

در سایر رقابتهای این مرحله، ۶ ملیپوش ایران به مدال برنز رسیدند:
فاطمه ممانی در وزن ۵۱- کیلوگرم در برابر «فاطما چکن» از ترکیه (قهرمان جهان ۲۰۲۵ و اروپا) به میدان رفت و مدال برنز گرفت.
فرشته حسنزاده در وزن ۴۵- کیلوگرم، مقابل «هوین ها هو هیو» از ویتنام (قهرمان جهان ۲۰۲۴ و ۲۰۲۵) با نتیجه ۳۰ بر ۲۶ متوقف شد.
فاطمه حسینی در وزن ۶۷- کیلوگرم، برابر «والریا آلبول» قهرمان جهان از روسیه با نتیجه ۳۰ بر ۲۷ به مقام سوم رسید.
سیاوش امیریدوماکانی در مصاف با «چوساک تیدجادی» از تایلند با نتیجه ۱۰ بر ۹ شکست خورد و مدال برنز کسب کرد.
مهسا محمودپور در وزن ۵۷- کیلوگرم، با نتیجه ۳۰ بر ۲۷ مقابل «آنا لیا مورتی» از ایتالیا مغلوب شد و به مدال برنز بسنده کرد.
نرگس سلیمانی نیز در رقابت با «هاتیسه اوکسوز» از ترکیه با نتیجه ۳۰ بر ۲۷ به مقام سوم مشترک دست یافت.
دو نماینده ایران در وزنهای ۵۴- کیلوگرم بانوان و ۸۶- کیلوگرم آقایان، فردا (پنجشنبه) برای کسب مدال طلا به روی رینگ خواهند رفت.
