جواب نماینده بستان آباد به قالیباف درباره مجازات دانش آموزان در لایحه حجاب/ عکس سند

نوری قزلجه در واکنش به اظهارات قالیباف که گفته بود هیچ فرد و هیچ خانم زیر ۱۸ سالی حتی احضار نخواهد شد و به کلانتری برده نمی‌شود و اینکه می‌گویید باید آن‌ها را از کلانتری جمع کنید، کاملاً دروغ محض است؛ گفت: طبق آیین نامه داخلی بنده اجازه داشتم که درخواست ماده ۷۵ کرده و نسبت به سخنان ایشان پاسخ بدهم که اجازه پاسخگویی بر اساس ماده ۷۵ نیز به بنده داده نشد.

جواب نماینده بستان آباد به قالیباف درباره مجازات دانش آموزان در لایحه حجاب/ عکس سند

در جلسه علنی صبح امروز مجلس و در جریان بررسی گزارش کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس درخصوص لایحه حجاب و عفاف، غلامرضا نوری قزلجه رئیس فراکسیون مستقلین مجلس در مخالفت با بررسی گزارش براساس اصل هشتاد و پنج به خبرنگار دیده‌بان ایران گفت: در لایحه حجاب و عفاف آمده دانش آموزانی که برخلاف این لایحه‌ اقدام کنند به فراجا معرفی می‌شوند.

در ادامه محمدباقر قالیباف رئیس مجلس واکنش به او عنوان کرد: این اطلاعات دروغ است و چنین چیزی در کمیسیون تصویب نشده است. با این حال نوری نسخه‌ای از گزارش کمیسیون حقوقی و قضایی را ارائه کرد که شرح تبصره‌ ۵ ماده ۴۶ آن به شرح زیر است: تبصره۵- در خصوص محصلین و دانشجویان مراکز آموزشی که در داخل مراکز مرتکب بدپوششی یا کشف حجاب یا عدم رعایت حجاب شرعی شوند برای سه بار تعدد یا تکرار، کمیته انضباطی مرکز آموزشی صالح به رسیدگی بوده و مقررات انضباطی درباره آنها اجرا می شود و بار چهارم توسط کمیته انضباطی یا حراست مرکز آموزشی به فراجا جهت اعمال مقررات این قانون معرفی می گردند.

بیشتر بخوانید: قالیباف: در لایحه حجاب هیچ دختر زیر ۱۸ سالی به کلانتری برده نمی‌شود؛ این دروغ محض است

نوری در گفتگو سایت دیده‌بان ایران گفت: بعد از سخنان آقای قالیباف من با حضور در جایگاه هیئت رئیسه این متن را به ایشان نشان دادم و خواستار فرصت برای پاسخگویی شدم همچنین با توجه به اینکه ایشان مستقیماً نسبت به بنده صحبت کرده و گفته بود اظهارات من دروغ است طبق آیین نامه داخلی بنده اجازه داشتم که درخواست ماده ۷۵ کرده و نسبت به سخنان ایشان پاسخ بدهم که اجازه پاسخگویی بر اساس ماده ۷۵ نیز به بنده داده نشد.

photo_5963303967712722591_y

مخالف هشتاد و پنجی شدن لایحه حجاب

نوری: می‌خواهند لایحه حجاب را در پستو بررسی کنند

رئیس فراکسیون مستقلین ولایی مجلس شورای اسلامی گفت: سوال جامعه این است که چرا عده ای اصرار دارند که لایحه مهم حجاب و عفاف در پستو بررسی شود؟ حداقل این لایحه در صحن مورد رسیدگی قرار گیرد تا مردم در جریان قرار گیرند.

به گزارش ایسنا، غلامرضا نوری قزلچه در جلسه علنی امروز (یکشنبه) مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی تقاضای رسیدگی به لایحه حمایت از فرهنگ عفاف و حجاب (حمایت از سلامت اجتماعی) طبق اصل ۸۵ قانون اساسی(بررسی در کمیسیون به جای صحن) به عنوان مخالف گفت: شکی در این نیست که باید قانونی برای پوشش عفیفانه به منظور زیست عفیفانه وجود داشته و این هم از الزامات است اما باید کم و کیف کار با رعایت قوانین بالادستی باشد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی بیان کرد: در جامعه ای که زیست عفیفانه دچار اختلال شود و اخلاق از بین رود حتما در غیاب اخلاق هر چیزی به جامعه تحمیل خواهد شد پس باید به سمت نظم و انضباط حرکت کرد منتها لایحه عفاف و حجاب با ۹ ماده از سوی قوه قضائیه به دولت داده شد و دولت آن را با ۱۵ ماده به مجلس ارجاع داد اما در کمیسیون حقوقی به ۷۰ ماده رسید.

وی ادامه داد: در ۷۰ ماده گزارش کمیسیون حقوقی و قضایی بیشتر جرم انگاری شده که نشان از شاکله ذهنی و منویات کمیسیون تخصصی در برخورد با این موضوع دارد. پس بررسی لایحه طبق اصل ۸۵ خطراتی دارد.

نوری اضافه کرد: اصل ۸۵ تنها شامل موارد ضروری می شود؛ در زمان بررسی اصلاحات قانون تجارت با چند صد ماده شورای نگهبان بیان داشت که چه ضرورتی برای برررسی آن طبق اصل ۸۵ وجود دارد؟ حال این لایحه با ۷۵ ماده چه ضرورتی دارد که در کمیسیون به جای صحن مورد رسیدگی قرار گیرد؟ آن هم لایحه ای که آحاد جامعه را تحت تاثیر قرار می دهد.

وی با بیان اینکه لایحه فوق همه آحاد جامعه را تحت تاثیر قرار می دهد، تاکید کرد: اینکه دوستان حرف از ۱۵۰۰ پیشنهاد می زنند انگار نمی خواهند پیشنهادات را بررسی کنند؛ سوال آحاد جامعه این است گه چرا ما باید موضوع به این مهمی را در پستو و یا به صورت اصل ۸۵ و در کمیسیون بررسی کنیم که مذاکرات آن پخش نمی شود و مردم هم در جریان قرار نمی گیرند.

نوری گفت: گزارش کمیسیون شاکله و چارچوب ذهنی افرادی که می خواهند آن را طبق اصل ۸۵ بررسی کنند، نشان می دهد حالا قرار است این لایحه در کمیسیون با ۱۱ نفر بررسی و حتی با رای ۸ نفر تبدیل به قانون شود.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به جزییات لایحه گفت: این لایحه اشکال مبنایی زیادی داشته و باید ایرادات فقهی و شرعی آن برطرف شود. همچنین این لایحه در مسائل حقوقی هم دارای ایراد و اشکالات عمده ای است. در آن تعریف درستی از حجاب نشده و در آن عدم تناسب جرم با مجازات و رعایت اصل شخصی بودن جرم با لایحه است.

وی افزود: در لایحه اولا هزینه زیادی به اشخاص و کسب و کار تحمیل می کند که همه باید در محیط های کسب و کار خود دوربین نصب کنند و این برای کسبه هزینه خواهد داشت. حتی باید فیلم دوربین را تا ۲۰ روز نگه دارند تا در صورت درخواست به پلیس بدهند؛ کجا اصل شخصی بودن جرم رعایت شده است؟

نوری گفت: حتی یک دانش آموز ۱۰ ساله ای در مدرسه خلاف این قانون عمل کند، والدین که صبح دانش آموز خود را به مدرسه فرستاده اند باید شب باید او را از کلانتری تحویل بگیرند و این می تواند جامعه را بهم بریزد.

وی‌ افزود: شاکله ۷۰ ماده این گزارش هیچ زیست و پوشش عفیفانه را در جامعه تعقیب نمی کند و باعث‌ حجاب زدایی می شود. این مدل برخوردها با سیره نبوی و ائمه و فرمایشات رهبری و گفتمان شهید سلیمانی درباره جوانان وطن و نظرات مراجع همخوانی ندارد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی در پایان گفت: کمک کنیم حداقل این لایحه در صحن بررسی شده و راجع به کلیات و پیشنهادات بحث کنیم تا مردم در جریان ماده به ماده این لایحه قرار گیرند نه اینکه این طور تلقی شود مجلس می خواهد لایحه را در پستو و پشت صحنه بررسی کند.

منبع: خبر فوری
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها