ماجرای «صدای مرموز انفجار» در واشنگتن چه بود؟

خبرگزاری رویترز به نقل از مقام‌های آمریکایی مدعی شد صدای شنیده‌شده در واشنگتن ناشی از یک رزمایش نظامی بوده که باعث به لرزه درآمدن خانه‌ها و ایجاد هراس شده است. اما واقعیت چیز دیگری است.

ماجرای «صدای مرموز انفجار» در واشنگتن چه بود؟

در بیانیه‌ای از اداره مدیریت امور اضطراری آمده است: «صدای عظیمی که در سراسر منطقه کلان‌شهری واشنگتن شنیده شد به دلیل یک پرواز مجاز وزارت دفاع انجام شد.»

خبرگزاری رویترز گزارش داده این صدا به دلیل «غرش صوتی» ناشی از پرواز این هواپیمای نظامی ایجاد شده است. 

پیش از این برخی رسانه‌های خبری از وقوع صدای مرموز شبیه به انفجار در واشنگتن خبر داده بودند.

منابع خبری با اضافه کردن جزئیات جدید به واقعه‌ای که باعث شنیده شدن صدای مهیب در واشنگتن شد گزارش داده‌اند که پرواز یک هواپیمای کوچک بر فراز منطقه پرواز ممنوع باعث به پرواز درآمدن جنگنده‌ها شده است.

پایگاه BNO گزارش داده یک هواپیمای سبک اقدام به پرواز از منطقه پرواز ممنوع کرده و هم به کاخ سفید و هم به ساختمان کنگره نزدیک شده است. 

رسانه‌های آمریکایی می‌گویند این هواپیما در ایالت ویرجینیا سقوط کرده است.

یک مقام آمریکایی که اشاره‌ای به نام او نشده در گفت‌وگو با رسانه‌های این کشور تأیید کرد شنیده شدن صدای غرش صوتی در واشنگتن به دلیل پرواز جنگنده‌های ارتش در واکنش به نزدیک شدن یک هواپیما به منطقه ممنوعه بوده است. 

همزمان اداره فدرال هوانوردی آمریکا تأیید کرده یک هواپیمای «سسنا سایتیشن» حوالی ساعت ۱۵ به وقت محلی در یک منطقه کوهستانی در جنوب غرب ویرجینیا سقوط کرده است. 

در بیانیه اداره فدرال هوانوردی آمده این هواپیما از فرودگاهی در شهر «الیزابتنون» در تنسی برخاسته و در حال پرواز به سمت فرودگاه لانگ آیلند مک‌آرتور در نیویورک بود. 

این اداره به دلیل سقوط این هواپیما هیچ اشاره‌ای نکرده و تنها گفته به همراه «هیئت ملی ایمنی ترابری» درباره آن تحقیق خواهند کرد. 

برخی رسانه‌ها این دو رویداد را به یکدیگر مرتبط دانسته‌اند و گفته‌اند که برخاستن جت‌های ارتش آمریکا در واکنش به ورود هواپیمای سسنا  سایتیشن صورت گرفته است.

مقام‌های مسئول آمریکایی هنوز به صورت رسمی اظهارنظری درباره این حادثه که هراس عده زیادی از شهروندان واشنگتن را به همراه داشت مطرح نکرده‌اند.

منبع: فارس
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 3
  • ناشناس
    0

    نامردها پیچوندن را از ما یاد گرفته اند

  • ناشناس
    0

    الان یکسری احمق مغز فندقی میگن امریکا نابود شد!!!

  • ناشناس
    0

    اگه الان ایران همین حرفو زده بود....ولی چون سرورمون امریکا گفته حرفش درسته به احترامه امریکا بلند شین وکف بزنین

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها