بررسی ماجرای تنش آبی با یونان و احتمالاتی که وجود دارد

ایران وارد دوره جدیدی از تنش دریایی-نفتی با غرب می شود؟/ ارتباط توقیف کشتی یونانی با برجام

مساله تنش دریایی و نفتی اخیر به مذاکرات هسته ای و برجام ارتباط دارد. این مساله ای است که رویترز نیز در گزارشی بر آن تاکید کرده است.

ایران وارد دوره جدیدی از تنش دریایی-نفتی با غرب می شود؟/ ارتباط توقیف کشتی یونانی با برجام

به گزارش خبر فوری، روز گذشته شبکه خبری المیادین گزارش داد که دو فروند نفتکش یونانی در آب های خلیج فارس توسط گارد ساحلی ایران توقیف شد. این گزارش چند ساعت بعد توسط مقامات یونانی و نیز مقامات سپاه پاسداران تایید گشت. طبق اعلام سپاه پاسداران، نیروی دریایی سپاه روز جمعه 2 فروند نفتکش یونانی را به دلیل تخلفات انجام گرفته در آبهای نیلگون خلیج همیشه فارس توقیف کرد.

بر اساس ادعای تسنیم، هنوز 17 فروند کشتی یونانی دیگر‌ در خلیج فارس حضور دارند که در صورت ادامه شیطنت ‌ها توسط یونان احتمال توقیف آنها توسط سپاه وجود خواهد داشت.

بازگشت به دوران تنش دریایی؟

وزارت خارجه یونان در واکنش به توقیف نفت‌کش‌های خود، خواستار رفع توقیف آن‌ها شد و این اقدام ایران را «دزدی» خواند! بر اساس اعلام وزارت امور خارجه یونان، دو خدمه از یکی از نفتکش ‌ها یونانی بوده و هفت خدمه از نفتکش دوم تابعیت یونانی داشته‌ اند.  آتن در حالی ایران را متهم به دزدی دریایی می کند که خود یک ماه پیش بنا به دیکته واشنگتن، نفتکش ایران را در سواحل خود توقیف کرد و نفت آن را تحویل آمریکا داد.

در واقع، علت اصلی ماجراهای پیش آمده اقدام یک ماه پیش یونان مبنی بر توقیف نفتکش ایرانی بوده است. یونان در یک حرکت غیرقانونی نفتکش ایرانی را توقیف و نفت آن را به آمریکا داد. بر اساس ادعای برخی خبرگزاری ها این نفتکش حامل برخی خدمه روسی بوده و با روسیه ارتباط داشته است. طبق گزارش رویترز، هنوز مشخص نیست اقدام یونان به علت تحریم های نفتی خود ایران بوده یا به تحریم های اخیر روسیه ارتباط داشته است.

آنچه مشخص است این است که شرایط دریایی ایران در حال بازگشت به دوره ترامپ است. در سال 2018  الی 2020 دولت دونالد ترامپ تحت عنوان کمپین «فشار حداکثری» بیشترین تحریم های نفتی و غیرنفتی را علیه ایران اعمال کرد. این اقدام با واکنش مقامات وقت ایران روبه‌رو شد و آنها تهدید به بستن «تنگه هرمز» کردند. از آن سو، کشورهای غربی و آسیایی شروع به توقیف برخی کشتی های ایران نمودند که این اقدام با واکنش سخت ایران روبه‌رو شد و ایران هم نفتکش های برخی از این کشورها را به عنوان تلافی در آبهای جنوبی توقیف کرد. همچنین، فشار تحریم ها باعث شد ایران دست به یک ائتلاف دریایی نو با ونزوئلا بزند. این ائتلاف به خصوص برای آمریکا بسیار سخت آمد و تمام تلاشش را کرد تا جلوی این ائتلاف را بگیرد.

فراز و فرود دولت بایدن و کاهش و افزایش تنش دریایی

 دوره تنش دریای بین ایران و غرب پس از پایان دوره ترامپ تمام شد. با پیروزی جو بایدن در انتخابات آمریکا و ورود به کاخ سفید و ایضا احیای مذاکرات هسته ای بسیاری از کشورها تا حدی امیدوار شدند مساله تحریم های نفتی ایران حل شود اما این اتفاق نیفتاد و بعد از گذشت چند سال از مذاکرات، همچنان این مساله دردسرساز است.

با به بن رسیدن مذاکرات هسته ای به خصوص بعد از مطرح شدن موضوع حذف نام سپاه پاسداران از لیست گروه های تروریستی دوباره تنش بین ایران و غرب زیاد شد. مساله تحریم های نفتی ایران مدتی بود مطرح نمی شد اما با به هم خوردن برجام بار دیگر این مساله پررنگ شد و دو طرف وارد تنش نفتی شدند. در این میان، تحریم سنگین روسیه و نوسانات بازار طلای سیاه نیز مزید بر علت شده و ایران و غرب را وارد چالشی بزرگتر کرده و می کند. مساله تنش با اوکراین اولین نشانه از تنشی بزرگتر است که ممکن است در ماه های آینده بین ایران و برخی کشورهای دیگر غربی رخ دهد.

همه چیز به برجام بستگی دارد

به هر حال، پر واضح است که مساله تنش دریایی و نفتی اخیر به مذاکرات هسته ای و برجام ارتباط دارد. این مساله ای است که رویترز نیز در گزارشی بر آن تاکید کرده است. بر اساس گزارش رویترز، با کاهش احتمال توافق ایران و غرب و دور شدن هیات مذاکره کنندگان از وین، تنش های غیرمستقیم  و مستقیم ایران و آمریکا در دریا نیز بیشتر شده است. این اتفاق می تواند شدت گرفته و تحولات عمیق تری را در منطقه و دنیا ایجاد کند. باید صبر کرد و دید در آینده چه اتفاقی می افتد.

منبع: خبر فوری
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 78
  • بهزادی
    12

    جواب قلدر را با قلدری باید جواب داد ، احسنت به سپاه پاسداران .

    نظرات شما -
    • ناشناس
      8

      اتفاقا این اقدام به شدت تنش زدا هست. ایران در حال ایجاد توازن وحشت است و تهدیدی بشدت معتبر را مخابره می کند. برجام نباید مانع ارسال چنین پیامهایی باشد. یونان نباید با طناب پوسیده آمریکا وارد چاه می شد و توقیف کشتی انگلیسی ایمپرو را به یاد می آورد و علاوه بر آن کشتی که دچار مخاطرات دریایی است و به ساحل کشوری پناه آورده توقیف نماید.
      این اقدام قایل تحسین ایران که با بازوی پرتوان سپاه انجام شد آینده امنیتی کشور را تضمین خواهد کرد و تردد آزاد کشتی ها ایرانی را تضمین خواهد کرد. دولتها باید یاد بگیرند نمی توانند با قوانین داخلی خود، نطام بین الملل را تحت تاثیر قرار دهند. آمریکا در ادبیات تخصصی روابط بین الملل کشوری است که به شدت دکترین استثناگرایی را پی می گیرد و حق ندارد با تحریم و قوانین داخلی خود کشورهای دیگر را آزار دهد. ایران کشور مستقلی هست و سیاستهای خود را مستقل تعیین می کند.

    • ناشناس
      5

      اقدام یونان، اقدامی هماهنگ شده با آمریکا بود. آمریکاییها می خواستند به ایران پیام بدهند که اگر برجام را با همین وضع احیا نکنند گزینه هایی دارند ، پیام ایران ، این اشتباه مخاسباتی آمریکا را اصلاخ خواهد کرد .

  • ایرانی با غیرت
    19

    باید گفت دوران بزن در رو تمام شد باعث افتخار است که امروز به این قدرت رسیدیم که اگر دشمن یک حرکتی انجام میدهد جوانان ما سریع نشان میدهند اینجا ایران است .وجوانان ما بدانند در روزگار نه چند دور ما به سگ آمریکایی هم نمیتوانستیم دست بزنیم الان رو درو جلوی ناو آمریکایی می ایستیم و آن را به انتقام توقیف میکنیم وجرات نفس کشیدن ندارند .جوانان ما بدانند فربب افراد خائن را نخورند.همه بدانند روزی حهان در مقابل ما تعظیم میکند و میفهمد قدرت جوانان مارا.آمریکا هیچ عددی نیست نه تنها کدخدا نیست بلکه او مانند بادکنک شده هر روز در مدارس و خیابانهایش قتل عامهای وحشتناکی رخ میدهند آمریکا داخل کشورش را نمیتواند درست کند بعد دنبال امنیت جهانی است .آمریکا کشوری دزد و غارت گر بوده وهست ودوران خاری او سر رسیده و بداند باید نوکری جوانان ایرانی را بکند .بنازید به این‌ قدرت امروزیمان و نگذارید خائنین جولان بدهند.ایران سرزمین شیر مردان وشیر زنان است.نام ایران که میاد سربازان آمریکایی از ترس خودشان را خیس میکنند و از جرات نمیکنند رودرو با جوانان ما بجنگند .

    نظرات شما -
    • ایرانی
      36

      برو از متخصصان نفت و گاز بپرس تجربه کاری از کی آموختید ؟متخصصان آمریکایی آنقدر اخلاق مدار بودند که از تواناییهای کاری خود در انتقال به کارمندان جز هم کوتاهی نمیکردند.به جهت باد نگاه نکن .دیروزم آرزوست.

    • رم
      5

      نادان دیروز که گذشت فردایم بااقتدار وکاخ سفید راحسینیه کردن ارزوست بز دل اسم ارانی راپاک کن شما مثل ترامپ بابات معلوم نیست کیست

  • ناشناس
    27

    راه زنی به روش گرو گیری برجام خدااخرشو به خیرختم کنه که مثل اوکراین ومردمش نشیم !!!!!!!!!!!!!!!!

    نظرات شما -
    • ایمان
      12

      نترس
      دوتا خبر تهدید امیز غربی ها تنت رو‌نلرزونه
      امریکا دیگه چیزی برای عرض اندام نداره

    • ...........
      12

      در تعجبم از انسانهای بی مایه ای که خودشان را ایرانی می نامند و مرعوب غرب و مطیع آنانند اینان مغضوبین مردم ایران اسلامی هستند

    • سینا
      1

      جزیره بگیره ها
      رو نظر ایشون نظر ندن

    • ن
      3

      چند نقطه ،، مثلا تو که ایرانی هستی چه کار برای کشور کردی؟!

    • 3

      در جریان توقیف کشتی انگلیسی، بریتانیای کبیر گفته بود عدم رها سازی کشتی عواقب جدی برای ایران خواهد داشت. اما دیدیم چگونه ذلیلانه کشتی ایرانی را آزاد کردند. مثل اکراین نمی شویم اگر وابستگان غرب و امیدان نتانیاهو در ایران بر روی کار نیایند.

  • هموطن
    20

    وارد بشید ، همه کشورهای همسایه رو تهدید کنید شاید که اونا شما رو راهی بهشت کنند

  • ساسان
    9

    چقدر پرو هستن کشتی مارو گرفتن واسه خوش خدمتی دو دستی دادن به امریکا بعد انتظار دارن ایران ساکت بشینه کاری نکنه بهترین کارو کرد ایران

    یونان هم دیگه برای ما دم دراورده من با تنش موافق نیستم ولی اینجا بحث سر زورگوییه نباید در مقابل زورگویی سر خم کرد

  • ناشناس
    11

    ایران تمایل به احیای برجام دارد ولی برجامی که خواسته های حداکثری او را بر آورده کند.

  • ناشناس
    31

    ایران نمی تانه برای بلند مدت این بازی رو ادامه بده...روابط ایران با تقریبن همه کشورها سرد هست...اینطوری دشمنی علنی و اجماع جهانی علیه ایران ایجاد میشه متاسفانه

  • ناشناس
    40

    تمام شد دیگر حنای ایران پیش غرب و مردم رنگی ندارد . نگاه عوض کنیم قبل از اینکه از این بیشتر ضعیف و فقیر نشدیم / تنها را دور از سیاست کره شمالی و بازگشت بر مدار عقلانیت 98درصد کشورهای جهان ما رفیق روسی بودیم الان روسی ها هم تنها شدن ایران در دنیا یک دوست که دستش به دهانش برسد ندارد روسیه تحریم شد فروش نفت ما رسید به نزدیک صفر / روسیه با سیاست تخفیفی و فروش ویژه اش اجازه نمی دهد ما نفت بفروشیم جنگ روسیه با اوکراین باعث نابودی ایران شد / دیگر دور زدن تحریم و شل گرفتن تحریم از سوی امریکا کافی نیست چون چین هم دیگه رفت سمت روس ها و از ایران نفت نمی خرد از پوتین کثافت نفت می خرند فولاد می خرند باید برجام احیا و جنگ نیابتی پایان یابد این دو شرط غرب برای رونق اقتصاد ایران است / تفکرات روسیه را کنار بگذاریم بر منطق و تدبیر مدارا از موقعیت طلایی تحریم روسیه و بهای نفت خزانه را لبریز از یورو و دلار سبز کنیم ما مثل کشورای عربیمنطقه می توانیم اگر منطق میان را پیش بگیریم همین /فقط باید برجام احیا و اتم بمبی کنار و فروش نفت بالا / 10 سال دیگر عراق مثل دبی کم کم می شود عروس که دیدیم انگشت بردهان کنیم از این همه پیشرفت صبر کنید ببینید عراق چ زیبا می شود

    نظرات شما -
    • ..
      4

      یعنی میگی هر کی رسید بزنه تو گوش ما بعد ما بگیم دستت درد نکنه که زدی اونورم بزن تو دیگه جقدر بی غیرتی بابا

    • علی
      5

      به امثال ادمای تو باشه کشور رو باید دو دستی تقدیم امریکا کرد اونا هم هر بلایی خاستن سر مال ناموس مردم بیارن چرا که فقط اونا اجازه بدن ما زندگی با خفت کنیم اون کشورایی که اسم میبری عروس شدن بدون اجازه امریکا اب نمیخورن نوکر حلقه به گوش امریکان اگه امریکا نباشه دوروز هم دوام نمیارن یکم به خودت بیا عقب افتادگی رو بزار کنار ما که دنبال تنش نسیتیم اونا دارن به زور تنش ایجاد میکن میخان با قلدری حرفشون به کرسی بشونن یکم ترسو بزدل نباشیم خوبه

  • مهدی
    5

    یک بازی جدید سیاسی

    نظرات شما -
    • ناشناس
      6

      اخرش با التماس کشتیها رو ازاد می کنند

  • ناشناس
    28

    احسنت بر شما کلا تنش ایجاد کنید ملت همیشه در صحنه و ولایت مدار ایران لیاقت زندگی در آرامش را نداشت.
    خلایق هرچه لایق

    نظرات شما -
    • عماد
      5

      اونا بیان داخل ایران قشنگگگگ به ارامش می‌رسی فکرکنم نه؟

  • علی
    5

    گرسنه هستم از بی پولی اما درود بر سربازان ایرانی

  • شیبانی
    5

    خدا قوت بده سپاه قهرمان .....ای ولا

  • دوستی
    4

    کشورهای اروپایی انگلیس خبیس کانادا استرالیا کره ژاپن همشون حرمسرای نظامیان آمریکایی هستند

  • ناشناس
    9

    تعظیم وجود ندارد / ما هر اقدامی خارج از احیای برجام کنیم بازم بازنده ایم / امریکا خودش نفت و گاز دارد پس افزایش درآمد خواهد داشت کشورهای منطقه هم انقدر قوی شدن چند سال نفت و گاز نفروشند تاثیری در اقتصادشان نکند / یه زخم در خلیج فارس بزنیم زخمی کاری دریافت می کنیم چون دیدیم دنیا چه بلایی سر روسیه آورد دیدیم دیگر هیتلری زاده نمی شود دیدیم روسیه سنگ خودشو ب سینه زد و باعث افت فروش نفت ما بیش از یک میلیون بشکه در روز شد دیدیم همین الان 40میلیون بشکه نفت ما در سنگاپور مشتری ندارد چرا جواب در روسیه است که مشترهای ما را در فولاد و نفت دزدید / ما هم باید ایران و ملت ایران برایمان مهم باشند / ما هر کاری کنیم بازنده این توفق نفت کش ها بازم ایران است چون درد در دنیا پخش می شود و از سوی درد ما در ما جمع می شود ما 200 نفش بزنیم سهم هر کشور یک نفت کش می شود ولی اگر غرب بزند سهم ما تمام دارایی ما می شود/ تنها مدارا با جهان و دوری از انزوا و فقر / یادمان باشد روسیه حمله کرد تا پوتین رئیس جمهور مادام العمر شود نه چیز دیگری / روسیه منزوی شد و فقیر فقیر تر و تنها و تنها تر خواهد شد / دنیا شورای اداره می شود تجمع قدرت و ثروت باعث زمین گیری روسیه شد ما که یک هزارم روسیه قدرتمند نیستیم / باید سلاح شجاعت و مدارا گرفت و سلاح تک روی و تندروی انداخت زمین باید موانع تند داخلی مخالف احیای اقتصاد توسط نعمت خدادادی نفت بر طرف کرد خداوند نفت و گاز و فولا... داده الان ما باید با هنر و فرهنگ مدارا جهانی کلید بازگشت به رشد پایدار کشور بگیریم دیگر تمام شد مهم بودن خلیج فارس مثل 40 سال قبل الان راههای نفتی زیاد هست / هر اقدامی ایران فقیر تر کند گناه کبیر است

    نظرات شما -
    • 1

      حرف مفت سیری چند!!!؟

  • محمود
    7

    من اگه از صدتا کار سپاه انتقاد داشته باشم از این کارش واقعا خوشم اومد. خدا رو شکر سپاه لااقل دو تا وجه مثبت هم داره.

  • خون جیگر
    5

    کاسبان تحریم ، خدایا اینها را از روی زمین بردار

  • اله قلی خان
    5

    تنها راه حل رفع مشکل بستن تنگه هرمز است.ما که ترکیه زپرتی و اوکراین درپیتی نیستیم شاه راه دریایی جهان و انتقال انرژی شرق و غرب ،در کنترل ماست عراق و امارات و عرعرستان و بحرین برای نان شب و شرق و غرب برای تامین انرژی محتاج ما هستند

    نظرات شما -
    • ممد
      5

      ترکیه زپرتی خدایا با کیا شدیم هفتاد میلیون!!!

  • علیرضا
    14

    متاسفانه سپاه هرکاری میکنه که برجام به نتیجه نرسه چون تمام کاسبی و بقول خودش اقتدارش تو به ثمر نرسیدن برجامه
    اینکه هرزمان قراره اتفاقی توی مذاکرات بیفته و سپاه شروع به موشک پراکنی و دزدی دریایی بکنه چیز جدیدی نیست
    دقیقا زمان توافق شهرک موشکی نشون دادن و ووووو

    نظرات شما -
    • 2

      میخوام بدونم چرا کینه سپاه بعضی را کر و کور میکنه لطفا" یک پزشک بگه چرا این اقا دزدیده شدن کشتی ایران توسط یونان را نمیبینه و نمیشنوه وصرفا" داره یا یاوه گفتن اظهار روشنفکری میکنه !!! من موندم تو با اینهمه دانایی چرا خرگوش نشدی ؟؟؟؟

    • محمد
      0

      چرا میخواست خرگوش بشه گو ش ش افتاد

    • علیرضا
      0

      جناب شاکی
      دزدیده شدن کشتی بر اساس یه قانونی بوده که کشور دزد و کشور صادر کننده قانون باهم متفقا اجراش کردن پس از نظر خودشون هیچ اشکالی تو این قضیه نیست
      ولی از نظر ما که خسران دیده این قانون هستیم اسمش دزدیه
      ولی شما بگو بر اساس چه قانونی ( حتی قانون نانوشته ایرانی ) سپاه مجازه که بره تو وسط خلیج فارس کشتی اون یارو رو بدزده و برداره بیاره
      آیا اسمش دزدی نیست و یا صرف اینکه ما و نیروی تنش آمیزمون انجامش دادیم درسته ؟
      این هم دقیقاهمون کاریه که یونان کرد
      پس نیاز به پزشک رو امثال شمادارن که خطای دیگران رو دلیل انجام همون خطا توسط خودشون میدونن و اسمش رو گذاشتن
      عوض گله نداره

  • علیرضا
    5

    احمق اون کسی هست که فکر میکنه با مماشات و سازش و گفتگو این مسائل دزدی های دریایی غرب حل میشه...فارغ از اینکه چه حکومتی داره به این ممکلت حکمرانی میکنه اگر حکومت یا نظام وقت نتواند قدرت منطقه ای و حضور واقعی خودش رو در منطقه اثبات کند محکوم به فناست... چه طرف خوشش بیاد چه نیاد از قدیم و به روایت تاریخ کهن این سرزمین ، نگاه غرب به ایرانیها همیشه زوایه دار و بدور از حسن نیت بوده و نمونه اش جنگ های ایران و روم که خود گواه این موضوع هست... حداقل یه نگاه به تخت جمشید بیندازید خوب بهش فکر کنید که چرا این سازه باشکوه که نمادی از تمدن و فرهنگ ایرانی ست اینگونه ویران شد!؟قطعا اگر کوچکترین ضعفی هم از ایران ببینند همانند حیوان درنده چند قدم هم بهت نزدیکتر خواهند شد تا جایی که دندانشون به گلوی این ملت برسه بعد باید منتظر یه سری حوادث هولناک و باورنکردنی باشیم! شایدم اولین اثرش تجزیه این کشور جهت تضعیف و رفع نگرانی های غرب باشه و بعد تسلط و ...
    در هر صورت این مسائل فارغ از تسویه حساب های سیاسی و جار و جنانجال گروه های سیاسی و یا تمایلات برخی افراد برای رسیدن به قدرت یا سبک فکری خودشون هست و بایستی با دیدی عمیق و آینده نگرانه بهش نگاه کرد

  • ناشناس
    8

    متاسفانه آمریکا و برده هاش زبان منطق نمی فهمند فقط باید با قدرت و اقتدار با این وحشی های شیک پوش رفتار کرد.

    نظرات شما -
    • ممد
      15

      چرت نگو

  • ناشناس
    3

    درود بر سپاه

  • محمد
    2

    یک عمر به سر سینه زدیم و یاحسین ع گفتیم و آرزو میکردیم در کربلا بودیم و از امام حسین ع دفاع می کردیم
    وای بر ما که به هیچ می بازیم و گول تبلیغات الکی دشمن رو می خوریم یزید صفتان در روز عاشورا اگر باختند زرها و سکه ها گرفتند ولی میدانستند آخرت را می فروشند ... دوستان برای ایران برای اسلام پشت رهبر عزیز را خالی نکنیم من فارغ التحصیل ارشد علوم سیاسی هستم گرم و سرد دیده و چشیده ام نه صاحب پستم و نه دنبال مقام و ثروت و عزیزان این را بدانید که اگر پیر فرزانه انقلاب نبود چیزی از ایران هم نبود و مثل گوشت قربانی تکه پاره می شد
    نگذارید دیر شود با هم در کنار هم هر انتقادی داریم دست به دست هم دهیم میهن را بسازیم.........و مفسدان را معرفی کنیم انشاءالله خداوند متعال هم یاریمان خواهد کرد . احساسی برخورد نکنیم هر مطلبی میشنویم صحت و سقمش را تحقیق کنیم .
    درود بر هموطن

  • برجام اجرا نمی‌شود؛ سپاه بهانه است/ از ابتدا موضوع مذاکره 100 درصد فقط صلح آمیز هسته ای بوده است، نه سپاه
    1

    برجام اجرا نمی‌شود؛ سپاه بهانه است/ از ابتدا موضوع مذاکره 100 درصد فقط صلح آمیز هسته ای بوده است، نه سپاه

  • 1

    امریکا و اروپا و صهیونیست‌ها در آینده می‌توانند هر کسی را به سپاه وصل کنند و گزارش بدهند. مسئله تنها لجاجت نیست وقتی نیرویی نظامی را تحت تحریم قرار دادیم و به لیست سیاه گروه‌های تروریستی وارد کردیم چون سپاه در ایران است تمام روابط تجاری را می‌توان به این گروه تحریم شده وصل کرد. پس عملا تحریم خواهیم کرد یعنی برجام امضا می‌شود و این بار به بهانه سپاه اجرا نمی‌شود.

  • 0

    برجام یا همان معاهده پردردسر هسته ای که گاهی کاغذ پاره و گاهی ناجی منافع ملت ایران خوانده می شود، امروز در شرایطی قرار دارد که عده ای هر طرف آن را می کشند تا هرکس بلایی بر سر آن بیاورد، برخی می خواهند سر به تن این قرارداد سیاسی اقتصادی نباشد ، برخی دیگر هم تمنا دارند تا با احیای آن سفره مردم کمی بازتر شود. حال آنکه کدام یک از این دو گروه موفق می شود حرف خود را به کرسی بنشاند مشخص نیست.

  • ناشناس
    2

    اگر امریکایی‌ها بخواهند به برجام برگردند از نظر عملیاتی کار برای آنها هزینه بر نیست و تنها با یک دستور العمل بر می‌گردند. ولی وقتی ایران می‌خواهد برگردد باید هزینه زیادی پرداخت کند. جمع کردن بستر برخی از آزمایشگاه‌ها و بتن ریزی به سانتریفیوژ‌ها و... که همه هزینه بر است. بنابراین برگشتن به برجام برای امریکا راحت است ولی ایران تا مدت‌ها باید هزینه بدهد.

  • 0

    یونان خواستار آزادی کِشتی‌های توقیف شده خود از سوی ایران شد
    توقیف ۲ نفتکش یونانی نشانه چیست ؟
    یونان که عضو سازمان آتلانتیک شمالی (ناتو) است چند روز پیش یک فروند نفتکش تحت پرچم ایران که حامل نفت این کشور بود را توقیف و با حکم دادگاه آن را مصادره و تحویل آمریکا کرد.

  • 2

    سلام علیکم/ درود و خدا قوت به برادران سپاه، این اقدام لازم بود و ضروری، و ضروری تر از آن مقابله به مثل با تحریم های ثانویه آمریکا است. یونان، کره و سایر کشورها زیردست آمریکا هستند ولی خود را هماورد ایران می دانند، به همین دلیل بود که کره جنوبی پس از توقیف کشتی اش در خلیج فارس، یه ناو فرستاد و البته پشیمان شد. لذا این توقیف، لج کشورک هایی مثل یونان را در می اورد و عزم نداشته آن ها را در دشمنی با ما بیشتر جزم می کند در حالی که ذاتا دشمن ما نیستند.
    لذا ضروری است مقابله به این کشورها را کنار بگذاریم و سر افعی را بزنیم، همان طور که امریکا ما را در تحریمی داخلی، تحریم نموده است، مجلس نیز آمریکا را در تحریمی داخلی، تحریم کند و هر کشتی از خلیج فارس به مقصد آمریکا توقیف نماید تا آمریکا دست از توقیف کشتی های ایران در آبهای سایر کشور ها بردارد.

  • 2

    شاید بعد از ظهور حضرت صاحب علیه السلام معنای این سخن امام خمینی (ره) که فرمودند اگر سپاه نبود کشور هم نبود مشخص شود .
    بر قلب سلیم و شجاع تمام نظامیان چه سپاهی و چه ارتشی صدها سلام و درود و صلوات و عرض ارداتی خالصانه بر همه آنانی که برای مملکت اسلامی در تلاشند .
    بهترین دفاع بیرون آمدن از لایه دفاع و حرکت به سمت تهاجم است که دیگر دوره بزن در رو تمام شده و اگر یکی بزنند ده تا ده تا خواهند خورد .
    ایکاش دیار جومنگ با افسانه های صهیونیستی اش هم طمع تلخ پاسخ سرقت وبلوکه نمودن پولهای ملت ایران بچشنند .
    به امید روزی که برای هر ورود و هر خروج به تنگ هرمز و خلیج همیشه فارس دوستان رایگان و دشمنان بالاترین هزینه را پرداخت کنند .

    به امید نابودی همه سازشکاران منفعل و لایه نفوذشان ، از اصلاح طلبان خبیث گرفته تا آنوسیان یهود و بهایی

  • ناشناس
    2

    درود بر قهرمانان نیروی دریایی سپاه وارتش جمهوری اسلامی
    زنده باد رزمندگان غیور سپاه

  • 2

    آقای بایدن مانند ترامپ بی ادب! با دم شیر بازی نکنید
    با دم شیر بازی نکن، پشیمان‌کننده است/ تنگه‌های زیادی داریم
    برای آمریکا و متحدانش در خلیج فارس و منطقه خاورمیانه گران تمام می شود.

  • ناشناس
    2

    توقیف ۲ فروند نفتکش توسط ایران کار بسیار عالی بوده است
    توقیف 2 فروندنفتکش یونانی در آبهای خلیج فارس توسط نیروی دریایی سپاه خدمت به مردم و کشور بوده است.

  • 1

    واکنش آمریکا به توقیف دو نفتکش یونایی توسط ایران
    هم آمریکا غلط می کند هم یونان!
    به آمریکا و هم به یونان هشدار داده بودم
    برای آمریکا و یونان گران تمام می شود.

  • ناشناس
    2

    یونان، ایران را دزد خواند! و این در حالی است که یونان جنایتکار شریک جرم جنایت های آمریکا جنایتکار در منطقه خاورمیانه و جهان بوده است.

  • 1

    ایران و جامعه جهانی قربانی سیاست‌ها و منازعات داخلی آمریکا هستند

  • 2

    یونان سگ دست نشانده آمریکا در جهان است.
    یونان با آمریکا همکاری کرده است و باید مجازات شود.
    یونان شریک جنایات آمریکا است.

  • ناشناس
    1

    کشتی ایرانی که به مدیترانه رفته بود، هیچ قانون بین‌المللی را نقض نکرده بود

  • 1

    در جریان توقیف کشتی ایرانی قطعا دست آمریکا و اسرائیل در کار است
    اینکه رژیم صهیونیستی با تنش‌های دریایی و شهری قصد دارد تا فضای مذاکرات را متشنج کند و مانع توافق اتحادیه اروپا برای به ثمر رسیدن برجام کند، بیان کرد: یونان روابط بسیار خوبی با اسرائیل دارد.

  • 1

    جمهوری اسلامی با توقیف دو کشتی جواب درخوری به آمریکا و اسرائیل داده است. احتمال توقیف ۱۷ کشتی یونانی دیگر در خلیج فارس توسط ایران وجود دارد.

  • ناشناس
    1

    ایران باید کشتی های کره جنوبی را در تنگه هرمز مصادره کند



  • ناشناس
    1

    بعداز مذاکره، توافق هسته ای، برجام و مذاکرات وین جنایت های آمریکا و متحدانش در ایران و منطقه بیشتر شده است.

  • ناشناس
    0


    خدمه نفتکش های یونانی بازداشت نشده و در سلامت کامل هستند

  • ناشناس
    1

    جواب اقای ایرانی ساعت ۱۱و۲۲دقیقه
    باور کن که تو امریکایی هستی فقط اون بال نوشتی ایرانی که مثل همیشه پدرسوخته بازی کنی و ساده ها را فریب بدی ،ولی خودتی !!! وقتی که تجربیات امریکایی را در اختیارمان میگذاشتن تو اونجا بودی ؟ یا نکنه خودت بودی که اینهمه لطف کردی و ما قدر دان نیستیم در نتیجه معلومه که امریکایی هستی! خلاصه اینکه صد گرم باش ولی مرد باش!!!!!

  • 1

    ایران مخالف هرگونه اقدام نظامی درخاک دیگر کشورها است

  • ناشناس
    2

    نیروی زمینی به سلاح‌های دورزن، دقیق‌زن و هوشمند مجهز شده است

  • رضا
    0

    یونان و یونانیان تاریخ را فراموش کرده اند که عندلزم ایران و ایرانی میتواندبندر پیروس آتن را همانند لشکر کشی ایران به یونان آکروپلیس را به آتش بکشد شما یونانیان غلط کردید با آمریکا دسیسه چینی کردید بر علیه ایران چرا تحمل جواب دسیسه چینی خودتان را ندارید ؟

  • ناشناس
    0

    ترور شهید صیاد خدایی توسط مزدوران صهیونیسم نشانه کینه از داغ سنگینی است که مدافعان حرم و یاران شهید سلیمانی بر دل دشمنان اسلام و صهیونیست‌ها گذاشته‌اند.

  • 0

    نطفه نامشروع رژیم صهیونیستی با ترور و جنایت بسته شده و در طول چهل سال و‌ اندی که از انقلاب اسلامی می‌گذرد در مقابل ایران راهی جز جنایت کور نداشته است. ولی این خون‌های پاک که در اثر جنایت صهیونیست‌ها به زمین ریخته می‌شود به زودی‌گریبان این جنایتکاران را خواهد گرفت.

  • 0

    شهید عزیز صیاد خدایی و همه شهیدان جبهه مقاومت مصداق کلام نورانی امام راحل‌اند که فرمود: باید جوانان بدانند تا معنویت و عقیده به توحید و معاد در کسی نباشد، محال است از خود بگذرد و در فکر امت باشد. شهیدان ما این‌گونه بودند و از جان خود برای آسایش و آرامش امت اسلام و حتی غیراسلامی در مقابله با تکفیری‌های خبیث و وحشی گذشتند. خداوند بر درجات شهدایمان بیفزاید و ما را رهرو راه پرافتخارشان قرار دهد.

  • 0

    دولت فردا را در کشور عزای عمومی اعلام کرد

  • 0

    مامور پلیس دلگان در حمله اشرار مسلح به شهادت رسید
    شنبه ۷ خرداد ۱۴۰۱
    فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان گفت: در پی حمله ناجوانمردانه اشرار مسلح به خودروی شخصی یکی از مأموران انتظامی شهرستان دلگان، این مأمور ‌استان به شهادت رسید‏‎.
    ‎‏‌سردار ‌احمد طاهری‌در بیان جزئیات این خبر اظهار داشت: پریشب خودروی شخصی سرگرد «عباس راه‌انجام»، از مأموران جان‌برکف پلیس پیشگیری شهرستان دلگان که به‌همراه خانواده، در حال طی مسیر در محور ایرانشهر ـ دلگان بود، مورد شناسایی اشرار مسلح قرار گرفت و اشرار کوردل به‌صورتی ناجوانمردانه با سلاح کلاش به‌سمت خودروی این مأمور جان‌برکف پلیس استان شلیک کردند و از صحنه گریختند، که بر اثر این تیراندازی متاسفانه سرگرد راه‌انجام به درجه رفیع شهادت نائل آمد و همسر او هم مجروح و با حضور نیروهای امدادی به بیمارستان منتقل شد‏‎.

    ‎طاهری با تبریک و تسلیت شهادت این مأمور جان‌برکف انتظامی استان، گفت: تحقیقات تخصصی پلیس برای شناسایی و دستگیری عاملان فراری این جنایت آغاز شده است که نتیجه آن متعاقباً اعلام خواهد شد‏‎.

  • محمود
    1

    خاک تو سراونایی که ترسو و بزدلن من هم گشنه ام ولی شرفم و عزتم را با هیچ چیزی عوض نمی کنم درود بر سپاه

    نظرات شما -
    • 0

      لشکر سایبری فعال شد

  • کیوان
    1

    تماما بازی است فقط برای اسکل کردن ما

  • بختیــــــــــاری
    0

    زنده باد ایران و ایرانی

  • ناشناس
    0

    هر جوری شده اوناییکه مملکت را منحصرا ملک طلق پدرشون تصور کرده اند نخواهند گذاشت دنیا روی خوش به مردم نشان دهد .

  • محمد
    0

    خدا قوت حزب‌الله

  • ایرانی
    0

    ای کاش آمریکا تصمیم به جنگ با ایران می شد تا قدرت پوشالی آن را برملا می کردیم برای همین است که تا حالا جرات نکرده به ایران حمله نظامی کند.البته آن روز دیر نیست.

  • علی مغانلو
    0

    چرا کشتی امریکا رو نمیگیرید و نفتشو خالی نمی کنید تا روش کم شه چرا میترسید از چی میترسید باید جلوی این کشور حرام زاد ایستاد نفتش رو گرفت نیروهاش رو کشت خیلی کشور پروییه مرگ بر امریکا براش کمه هر چی بهش رو بدی پروتر میشه الان اسراییل اون میاد داخل کشور میکشه چند ساله ماهمش محکوم میکنیم لابد اون عرضش بیشتره

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها