ترس آمریکایی ها از انتقام شهادت حاج قاسم/ در منطقه چه خبر است؟

به گفته دو مقام نظامی و همچنین دو مقام دولتی آشنا به منطقه، دولت بایدن و رهبران نظامی ایالات متحده به طور فزاینده‌ای نگران افزایش تنش‌ ها با ایران هستند و به سال جدید به‌عنوان نقطه عطف احتمالی نگاه می‌ کنند. همین مساله بیم درگیری های تازه در منطقه را افزایش داده است.

ترس آمریکایی ها از انتقام شهادت حاج قاسم/ در منطقه چه خبر است؟

به گزارش خبر فوری، مذاکرات وین فعلا متوقف شده و به بعد از تعطیلات کریسمس موکول شده است. با وجود این، روابط ایران و آمریکا در میدان ادامه دارد. بسیاری معتقدند دو طرف در آستانه سال نو میلادی روی یک نوار باریک سرخ حرکت می کنند و اشتباه از جانب یک طرف، باعث افزایش تنش بین ایران و آمریکا می شود.

پایگاه NBC news در گزارشی مفصل به بررسی شرایط میدانی و سوق الجیشی نیروهای آمریکایی و ایران و متحدانش پرداخته است. در زیر بخشی از این گزارش را مرور می کنیم:

 ایران و آمریکا، روی خط باریک سرخ

نویسنده گزارش NBC news می نویسد: به گفته دو مقام نظامی و دو مقام دولتی آشنا به منطقه، دولت بایدن و رهبران نظامی ایالات متحده به طور فزاینده‌ای نگران افزایش تنش‌ ها با ایران هستند و به سال جدید به‌عنوان نقطه عطف احتمالی نگاه می‌ کنند.

تنش‌ها پس از حمله به پایگاه نظامی ایالات متحده معروف به پادگان تنف در جنوب سوریه در 20 اکتبر افزایش یافت، زمانی که پنج هواپیمای بدون سرنشین به این پایگاه حمله کردند. هیچ یک از نیروهای آمریکایی در این حمله کشته نشدند، اما چندین ساختمان به شدت آسیب دید.

سه مقام دفاعی و دو مقام دولت آمریکا مدعی شدند که متحدان ایران پشت این حمله بوده و این حمله به قصد کشتن نیروهای آمریکایی انجام شده است. مقامات آمریکایی مدعی شدند که این حمله به تلافی حمله اسرائیل به سوریه که منجر به کشته و زخمی شدن چندین نظامی شد، انجام شده است.

این شرایط نشان می دهد ایران و آمریکا در میدان دچار اختلافات جدی هستند. این اختلافات از چندی پیش آغاز شده و در این چند ماه مجدداً اوج گرفته است.

 آیا قرار است انتقامی گرفته شود؟

مایکل نایتز (Michael Knights)، تحلیلگر  موسسه واشنگتن و کارشناس مسائل خاورمیانه مدعی است که ممکن است متحدین ایران و جبهه مقاومت در سالگرد درگذشت شهید قاسم سلیمانی بخواهند از آمریکا انتقام بگیرند، به خصوص اینکه این دقیقا زمانی است که نیروهای آمریکایی باید به طور کامل از عراق خارج شوند. با این حال، نایتز تاکید دارد که معلوم نیست این ماجرا تا کجا پیش خواهد رفت و اوضاع چگونه خواهد شد.

نایتز معتقد است که پرواز هواپیمای بدون سرنشین هفته گذشته بر فراز پایگان تنف و پروازهای هواپیماهای بدون سرنشین این ماه در اربیل در شمال عراق، جایی که نیروهای آمریکایی در آن مستقر هستند، نشان می دهد که جبهه مقاومت در حال بررسی وضعیت نیروهای ایالات متحده و پایگاه های نظامی آنها هستند. نایتز مدعی است که حرکات نیروهای مقاومت در سال گذشته نشان می‌ دهد که آنها کاملا محتاط هستند و سعی دارند از کشتن نیروها یا پرسنل آمریکایی اجتناب کنند، زیرا این امر احتمالاً باعث واکنش نظامی ایالات متحده می‌شود.

تنش در سوریه و عراق به وین مرتبط است

برای ایالات متحده و متحدانش، این سوال که چگونه به بهترین نحو به نیروهای مقاومت پاسخ دهند، به تلاش‌ها برای جلوگیری از دستیابی تهران به سلاح هسته‌ ای از طریق دیپلماسی و فشار اقتصادی مرتبط است.

برخی از مقامات فعلی آمریکایی نگران هستند که تقابل نظامی با ایران و حمله به اهداف جبهه مقاومت نتیجه معکوس داشته باشد و مذاکرات بین ایران و قدرت های جهانی برای احیای توافق هسته ای 2015 را از مسیر خود خارج کند. اما دیگران، از جمله قانونگذاران سابق دموکرات و برخی از مقامات برجسته دولت اوباما، استدلال می کنند که تنها فشار  نظامی می تواند موفقیت دیپلماسی را تضمین کند.

وضعیت نیروهای نظامی آمریکا در منطقه چگونه است؟

ایالات متحده هنوز حدود 2500 سرباز در عراق و 900 سرباز در سوریه دارد. مقامات نظامی ایالات متحده گفتند در حالی که برخی تجهیزات و قابلیت ها در هفته های اخیر تغییر کرده است، هیچ برنامه ای برای تغییر موقعیت خود در هیچ یک از این کشورها ندارند. مقامات نظامی تاکید کردند که ایالات متحده هنوز قابلیت های دفاعی در منطقه خاورمیانه دارد.

این گزارش درحالی منتشر شده که پس از ترور سردار سلیمانی، رهبر انقلاب به صراحت تاکید کردند که انتقام ایران از آمریکا، در چارچوب خروج ایالات متحده از منقه رقم خواهد خورد. اتفاقی که در یک سال گذشته زمینه های بروز و ظهور آن، در افغانستان، عراق و سوریه بسیار مشهود بوده است.

گفتنی است؛ ترجمه و انتشار گزارش های رسانه های خارجی، صرفا جهت اطلاع رسانی ترجمه می شوند و لزوما مورد تایید خبر فوری نیست.

 

منبع: خبر فوری
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 64
  • لبخند از ویبره ترس !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    86

    آمریکایی ها نشان دادند که اصلا اهل تعامل نیستند نباید به طمع لغو تحریم ها از انتقام سخت کوتاهی شود ....
    اگر عده ای ترسو که چشم طمع و امیدشان به کاخ سفید در لغو تحریم ها است باعث شوند انتقام حاج قاسم و فخری زاده به تعویق بیفتند ضربات بسیار محکم تری به منافع ملی خواهد رسید چون طرف ما باکو و ترکیه نیست صهیونیست هایی است که رحم ندارند و فقط زبان زور را میفهمند ....
    برعکس کسانیکه ترسشان را با صبر استراتژیک توجیه می کنند بزرگترین مولفه موفقیت و تسلط در تعاملات جهانی و دیپلماسی بین المللی فعال شدن در خط انتقام و سیاست تهاجمی است تا منافع ملی و اقتصادی و امنیتی تامین و تثیت شود
    زورگوها در طول تاریخ ملت ها را از جنگ ترسانیده اند تا کارشان را پیش ببرند

    نظرات شما -
    • مهدی
      17

      لبخند معلومه وضعت خوبه و خوب زیر سایه حرامخوران می چری

    • خنده
      26

      مهدی هههههه

    • محمد
      9

      بیا پایین سرمون درد گرفت

  • م ح
    19

    این حرفهاهمه توهم است ایران حمله ای انجام نمی دهداگردهدیک ماه قبل اطلاع رسانی میکندمگراینکه بخواهدهواپیمای مسافربری رابزندسپاه این توان رادارد

  • خدامراد
    66

    ما اماده ایم تا انتقام را از خوده ترامپ تروریست بگیریم وباید این کار صورت بگیرد ما ملت شهادت هستیم

  • محمد
    13

    دوباره حرفهای دری وری و یکسری عقب مانده ذهنی که باور می کنند

  • ناشناس
    6

    خخخخخخخ......

  • ایرانی
    13

    از سرنشین های بیچاره ی هواپیمای اوکراینی انتقام گرفتن دیگه....دیگه چه انتقامی ؟؟

  • شهرام.ر
    12

    انتقام سخت خیلی وقته که تبدیل شده به نرمش قهرمانانه. آمریکا اگه نیروهای نظامی خودش رو از منطقه خارج کنه این با سیاستهای خارجی کشورش مطابقت کامل دارد و ربطی به ترس از انتقام سخت نداره در ضمن از طریق همان سیاستها به نفوذ و تسلط خود بر ثروتمندترین منطقه جهان ادامه میده وگرنه نمیتونه ابرقدرت نظامی و اقتصادی دنیا باقی بمونه .این داستانها هم واسه من و شماست که بگیم دمتون گرم اگه مردم ما به فلاکت افتادن و فقر و فساد و ... بیداد میکنه ولی, قدرت ما تو منطقه به حدی شده که آمریکا رو فراری داده ایم (کاری که حتی روسیه نتوانسته انجام بده!!!)

    نظرات شما -
    • ناشناس
      24

      سیاست گذاران کاخ سفید برنامه هایشان فقط در توانایی های خودشان و عدم توانایی های کشورهای منطقه طرح ریزی می کنند .......
      شجاعت و تدبیر اگر ببینند عقب نشینی می کنند نبینند به غارتگری چاه های نفتی و و تحریم ها و افسادشان ادامه می دهند ...
      غیر از این است ؟؟؟؟؟
      مشکل ما آمریکا دوستی است نه میهن دوستی .
      دشمن دوستان کشور ما بیش از دشمنان به اقتصاد کشور آسیب زده اند.

  • ترس
    3

    دارد فرار مي كند ،،يكي جلويش را بگيرد مي افتد توي اب وغرق ميشود

  • سید هرندی
    3

    خخخخخخخ

  • ناشناس
    6

    بابا ول کنید تورقرآن شما همین مملکت رو آباد کنید نمیخواد برید کشورهای دیگه رو آباد کنید و شاخ و شونه بکشید مردم تو فقر بدبختی میمیرن

  • 3

    یک ده آباد به از صد شهر ویران است...........
    ایران رو آباد کنید

  • منتقد
    7

    سالها مردم را با این الفاظ و حرفها بازی دهید و سرگرم کنید!!!

  • ازاد
    6

    نه تنها شما بلكه امريكا. اربابهاي شما راهم به جاييش حساب نميكنه،،اين حرفها فقط مصرف داخلي داره

  • شرمنده ملت
    3

    حرف مفت زر زیادی ! لاف وبلوف

  • ناشناس
    5

    زرت

  • کیان
    8

    ترس کجا بوده اگر می‌ترسیدند که شهیدش نکردن ترس رو شما دارین نظامی های بخور رو بخواب که انقدر از خبر فوری ترسیدید که مردم نظرهاشون رو بدون سانسور میزارن که الان من چند وقتی هست فقط با فیلتر شکن میتونم وارد سایت خبر فوری بشم گمونم قالی و دوستان دست نشاندش طرح صیانت رو از سایت خبر فوری شروع کردن

    نظرات شما -
    • اصلاح طلب بی غیرت
      32

      ..... مفت نزن فیلتر شکن
      این سایت چیه که فیلتر شکن لازم داشته باشه

    • ناشناس
      20

      ورود به خبر فوری، فیلترشکن نمی خواد که ، مگه خوابی ؟؟؟؟!!!!!

    • سیاوش سلطان
      27

      گوساله دروغ برای مردم عوام بگو ...
      پروتکل خبر فوری https است با vpn بشه ،نشه ، چرا چرت میگی ؟!!
      گفتم این همه نطر متفی و ناشناس چرا نظر میدن بگو از کمپ آلبانی ایزی لایف پوش ها هستند🤔😅😉😉😉😉

    • ناشناس
      1

      این رو راست گفتی 😆برای ورود به سایت عمو خبری ،ا معذرت خبر فوری باید از هفت خان رستم عبور کنی ،تازش هم وارد میشی کلی ناز و افاده داره خبر فوری میگه با کفش وارد نشو 😁😏🤐😁

    • ناشناس
      1

      تازش هم خبر فوری خیال کرده با عوض کردن مدل سایتش میتونه از کاربرای سمج فرار کنه،خبر فوری یه در و ببندی ده تا دره جایگزین هست از واقعیت که نمیشه فرار کرد.😉😉😉😉😍😉😆😁😁🤔🙃🙃🙃🙃

    • ناشناس
      0

      نکنه امریکا (خبر فوری )رو هم جزو تحریمها قرار داده و ما خبر نداریم؟🤔😮😱😵😬

    • ناشناس
      0

      تازش هم خبر فوری (ما)رو هم تحریم کرده، کی به کیه ،شما هم تحریم کن فدای سرت!!!.🤔🤐🤐🤐🤐😁😀😁😁😁😉😆

  • علی
    15

    ایرانی اینقدر خود کم بین مثل این افکار اصلاح طلبی ندیدم اگر اسمشون رو بتوان ایرانی گذاشت....... حالا به گفته برخی ها ایران توان حمله به آمریکا رو نداره اونا که توان حمله داشتند چرا جرات نکردند......آدم ازاین افکار تعجب می‌کندکه کل دنیا به عربستان برای حمله به یک کشور فقیر مثل یمن سلاح می‌فروشند...اونوقت این بیچاره ها چند تا تیر کلاش هم یه کشور برای دفاع بهشون میده اون کشور رو محکوم می‌کنند.

  • سجاد
    4

    آمریکا ابرقدرت چرا به ایران حمله نمیکنه ....آقایان طرفدار زورگویی بگن چرا ارباب اونا حمله نمیکنه ...مگه نمیگن ایران سلاح هسته ای داره....

    نظرات شما -
    • ایوب گشاورز
      5

      امریکاانسان هست مگه مثل ایران هست که سال98. 1500 نفربی گناه گشت

    • سلام
      1

      ایران با آمریکا گاوبندی کرده ما خوابیم

  • دکتر سید
    2

    هههههههه خخخخخخخخخخخخ

  • ناشناس
    2

    چه ترسی ؟چه کشکی؟
    تواخبارت یه کم استقلال عمل بیشتری داشته باش.
    فلاکت تمام مملکت روبرداشته وباز شما درمورد ترس صحبت میکنی.

  • محمد
    1

    ترس؟؟؟؟؟؟؟
    جک میگید؟؟!!

  • هه
    2

    زررررتینا

  • علی
    14

    پایگاه تنف شده مرکز تروریست پروری اینها را مغزاشون شستشو می دن تا مسلمانان را به جان هم اندازند باید این پایگاه با خاک یکسان شود بویژه اینکه خبلی پول و هواپیما و مهمات اونجاست.

  • شربت زهر
    1

    چرا این سایت رو خراب کردید یه جایی بود که ملت حرف می زدند

  • ناشناس
    1

    مگه میشه مگه داریم.... خخخخخخخ

  • هموطن
    31

    همه ما آماده انتقام از آمریکا جهانخوار مستگبر هستیم و منتظر دستور ولی امر مسلمین هستیم.

  • ادمین
    2

    آره انقد ترسیدن که تمام تحریم ها رو برداشتن.جمع کنید خودتونو.چهل سال پدر مردمو دراوردید.بسه دیگه چرت و پرت گفتن

  • ت
    7

    تنها انتقام ایران این است که بلندپایه ترین مقام نظامی آمریکا را ترور کند ، تنها اینجوری انتقام سردار سلیمانی گرفته میشود

  • اسی
    0

    خبر فوری سلام جون هرکی دوس داری این تبلیغات رو کم کن رو اعصابه و با باز کردن هر خبری عضویت در خبرنامه میاد دیگه داره خسته میکنه
    موفق باشید

  • ممد
    2

    والا جنگ میان آمریکا ایران سال هاست یه وسیله برای برای سرگرمی مردم وگرنه سال هاست که میخان با هم جنگ کنم اگر ایران و آمریکا جرعت جنگ داشت تو موقع شهادت حاج قاسم همه پایگاه میزد تمومش میکرد یا اونا جواب موشکامون میدادن این دو کشور هیچ وقت با هم جنگ نمیکنن فقط وقت تلف کردن که این مطالب تکراری بخونیم

  • محمد
    3

    اونا بیشتر نگرانن شما دوباذه یه هواپیمای مسافربری نزنید. وگرنه از چیزی نیمترسن

  • مات الدبن
    1

    چرا هنگام حمله پهباد های آمریکایی به خودروی حامل سردار سلیمانی ، پدافند هوایی فرودگاه عراق متجاوز خاموش بود و واکنشي نشان نداد. دوم اینکه امريکايي ها چطور به ماموریت سردار سلیمانی پی برده بودند.

  • مات الدبن
    2

    ماموریت سردار سلیمانی را چه کسی از ایران به آمریکایی ها لو داد. دختر سردار سلیمانی در این اوضاع بد اقتصادی کشور از کجا میلیون ها دلار به کشور بیگانه برای ازدواج جوانانش کمک کرد.(البته من کاری با سیاست ندارم).

  • سید
    4

    ماانتقام خواهیم گرفت انتقام سخت مثل زدن عین الاسد . کشته ها را به اردن بردن

  • ناشناس
    0

    اگر فقط یک جلسه دو ساعته برای بازگویی وعده های محقق نشده و بیشمار مسئولین ایرانی کلاس آموزشی بگذارید ، خیالشان راحت میشود

  • ایرانی
    0

    چرا از قاتلان هواپیمای اوکراینی انتقام نمی‌گیرید ۰بی غیرتا. این ها آدم نبودند...

  • دن کیشوت
    1

    کدام آمریکایی ها می‌ترسند؟ همون ۵۰۰۰ الاغ زاده ساکن آمریکا؟

  • شبنم
    0

    مغز نخودی زیاد داریم!!!

  • داوود
    0

    اگه وقت انتقام شدلطفا اطلاع رسانی کنیدتامردم مسافرت نرند باتشکر خطوط هواپیمایی کل کشور....

  • ناشناس
    0

    ای سران مملکت زمانی میتوانید ادعا کنید که از امریکا انتقام بگیرید که یک جوان بیکار و افسرده و مجرد نداشته باشید زمانیکه ملتت ارزوی خرید یک کیلو گوشت نداشته باشد زمانیکه بیماران سرطانی بخاطر گرانی دارو مرگ انها حتمی نباشد پس حرف مفت ممنوع

    نظرات شما -
    • متين
      0

      افرين بر شما

    • متين
      0

      اول شکم گرسنه ملتتون رو سير کنيد بعد بريد امريکا رو با خاک يکسان کنيد !!!!!!

  • سید هرندی
    0

    هرهرهرهرهرهرهههههههه حخخخخخخخ

  • ناشناس
    0

    گرفتید که هواپیما آبان بیشرفی هم حد داره

  • هللل
    0

    مردم ۴۲ سال تاوان حماقت یک عده شکم پر را دارند می دهند

  • قربان حسن پور اسفراین
    5

    باید خیلی فوری آمریکا تحریم های اقتصادی رااز روی شانه های مردم ایران بردارد وگرنه مسوولان جمهوری اسلامی بدونی که فکر کنند غنی سازی اورانیوم را به صددرصد برسانند وآمریکا ها هم جرت نگاه کردند را به ایران ندارند آمریکا ها هیچ وقت نمی توانند به ایران حمله کنند

  • محسن تنهایی
    0

    احسنت بر ترس احسنت . هاهاها ههههههههه خخخخخخ

  • رضا
    0

    بیخیال بابا
    جنگی در کار نیست
    این شعارها برای فروش اسلحه به اعراب و نفوذ اسرائیل در منطقه داده میشود.
    به مشکلات داخل مملکت رسیدگی کنید آنچه خطر هست شورش مردم فلاکت زده هست.

  • عبدالمجیدسجادیان
    0

    نمیدانید بخاطر قدرت ایران امریکایها دارند ناوهواپیمابرشان دارند می برند قطب شمال
    بعدخلبان بی ۵۲هواپیما رها کرده ازتو آسمون چون زیر پاش موشک نقط زن دیده گفته اینا هواپیمای مسافربری زدن منهم میزنند

  • محمد
    2

    دلم آدم میسوزه واقعا چرا نمیفهمید که هواپیمایی اوکراینی غیر عمدی بود آخه کدوم آدم عاقلی سرباز خودشو خورد میکنه اگه وجدان دارین چرا هواپیمایی مسافر بری که آمریکا عمدی زد نمیگین دین که ندارید حداقل آزاد مرد باشید بدی میگین که هست و درسته .خوبی هارو بگین البته میدونم که نمیبینین

  • ناشناس
    0

    امریکایی ها زمانی از شما خواهند ترسید که جوان ایرانی بیکار و افسرده نباشد و امریکایی ها زمانی از شما خواهند ترسید که که اکثریت مردم در فلاکت زندگی نکنند و امریکایی ها زمانی از شما خواهند ترسید که بازنشسته های فرسوده بخاطر شرمنده نشدن در مقابل نوه و نتیجه نگران فردا نباشد و مسافر کشی نکند اگر غیراز این باشد زهی خیال باطل

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها