بزرگترین مانع احیای برجام؛ آیا دیوانگان قصد به راه انداختن جنگ دارند؟

ژاکوبین مگ نوشت: اکنون اسرائیل بزرگترین مانع احیای برجام است و مقامات آمریکایی بین برجام و رضایت اسرائیل دچار یک دوراهی شده اند.

بزرگترین مانع احیای برجام؛ آیا دیوانگان قصد به راه انداختن جنگ دارند؟

به گزارش خبر فوری، در حالیکه مذاکرات هسته ای در وین اتریش ادامه دارد، در آن سوی عالم یعنی در واشنگتن ولوله ای است. آنطور که نیویورک تایمز گزارش داده، مقامات اسرائیلی به صورت مداوم به واشنگتن سفر کرده و سخت به دنبال این هستند که آمریکا را از بازگشت به برجام منصرف کنند. بر اساس گزارش نیویورک تایمز، گویا این تلاش تا کنون موفق نبوده و دو طرف کارشان در مورد مساله هسته ای ایران بالا گرفته است.

براساس این گزارش وزیر جنگ اسرائیل و رییس موساد، این هفته هنگام ترک واشنگتن با این نگرانی به اسرائیل بازگشته‌اند که اشتیاق آمریکا به احیای برجام، به توافقی با ایران منجر شود که فعالیت‌های هسته‌ای ایران را سرعت بیشتری ببخشد.

همچنین، بنی گانتز وزیر جنگ اسرائیل که روز چهارشنبه راهی واشنگتن شده بود، در پایتخت آمریکا با وزرای دفاع و خارجه این کشور ملاقات کرد.

گانتز امیدوار بود با گفتگو درباره مانور مشترک نظامی دو کشور، رویکرد سختگیرانه ‌تری را نسبت به عواقب شکست مذاکرات بازگشت به برجام ترسیم کند اما در نهایت آنچه از مقامات آمریکایی به صورت علنی شنیده شد پایبندی به دیپلماسی بود.

اسرائیل؛ بزرگترین مانع احیای برجام

حالا پایگاه خبری ژاکوبین مگ که یک رسانه سوسیالیست آمریکایی است در تحلیلی به این موضوع پرداخته است. نویسنده گزارش این پایگاه معتقد است اکنون اسرائیل بزرگترین مانع احیای برجام است و مقامات آمریکایی بین برجام و رضایت اسرائیل دچار یک دوراهی شده اند.

نویسنده گزارش در این رابطه می نویسد: " {در میان تمام مشکلات موجود بین ایران و غرب}  دولت دیگری وجود دارد (دولتی که حتی یکی از طرفین توافق هسته ای نیست) که موضع تندروانه آن موانعی را در راه احیای برجام ایجاد کرده است: اسرائیل".

نویسنده به مواضع تند نخست وزیر اسرائیل در چند وقت اخیر اشاره دارد و می نویسد: نفتالی بنت، نخست وزیر اسرائیل، روز یکشنبه، در بحبوحه گزارش‌ها مبنی بر شکست مذاکرات، از کشورهایی که در وین شرکت می ‌کنند، خواست تا «یک سیاست و خط و مشی سختگیرانه» علیه ایران اتخاذ کنند. بر اساس اخبار کانال 12 اسرائیل، مقامات اسرائیلی از ایالات متحده خواسته اند تا با حمله مستقیم به ایران یا حمله به پایگاه ایران در یمن یک رویکرد نظامی در پیش بگیرد."

نویسنده سپس تاکید دارد که اقدامات اسرائیل علیه برنامه هسته ای ایران فقط کلامی نبوده و این رژیم تا کنون اقدامات مختلفی را برای متوقف ساختن فعالیت هسته ای ایران انجام داده است: "بین سال‌های 2010 تا 2012، چهار دانشمند هسته ‌ای ایرانی توسط اسرائیل ترور شدند. در ژوئیه 2020، اقدام خرابکارانه اسرائیل خسارت هایی را به سایت هسته ای نطنز ایران وارد کرد. در نوامبر 2020، اندکی پس از پیروزی جو بایدن در انتخابات ریاست جمهوری، عوامل اسرائیلی از سلاح های کنترل از راه دور برای ترور دانشمند ارشد هسته ای ایران {شهید فخری زاده} استفاده کردند. ایران  می توانست تلافی کند اما این کار را نکرد چرا که ممکن بود ایالات متحده از اسرائیل حمایت کرده و آینده مذاکرات هسته ای به خطر بیفتد."

ژاکوبین مگ سپس می افزاید: "پس از هر یک از اقدامات خرابکارانه اسرائیل، ایرانی ها به سرعت تاسیسات خود را به روز کرده و حتی ماشین های جدیدتری را برای غنی سازی سریعتر اورانیوم به کار گرفتند. در نتیجه، مقامات آمریکایی اخیرا به همتایان اسرائیلی خود هشدار دادند که حملات به تاسیسات هسته ای ایران نتیجه معکوس دارد و بهتر است اسرائیلی ها دست از این کار بردارند."

تحلیلگر پایگاه خبری آمریکایی در ادامه می نویسد: "با این حال، با نزدیک شدن به زمان احیای برجام، اسرائیل مقامات ارشد خود را به کشورهای خارجی می فرستد تا مانع از توافق غرب با ایران شود. این سفرها چنان وسعت داشت که حتی یائیر لاپید، وزیر خارجه اسرائیل هفته گذشته به لندن و پاریس رفت و از مقامات انگلیس و فرانسه خواست که از قصد ایالات متحده برای بازگشت به توافق هسته ای حمایت نکنند."

نویسنده مدعی است که اسرائیل در کنار درخواست های شفاهی و اقدامات دیپلماتیک علیه ایران، در حال آماده سازی نظامی هم است و آنها 1.5 میلیارد دلار برای درگیری نظامی احتمالی با ایران اختصاص داده اند.

دیوانه ای که یک سنگ را به چاه انداخت

تحلیلگر رسانه سوسیالیستی آمریکا سپس به بررسی علل کشیده شدن اوضاع به این حالت می پردازد و تاکید دارد که خروج غیر قانونی دونالد ترامپ از برجام همه چیز را به هم ریخت و به جز اینکه اعتبار برجام را از بین برد، با تحریم های ناجوانمردانه اش باعث آسیب دیدن مردم ایران شد.

نویسنده تاکید دارد که این تحریم ها چنان گسترده و غیر انسانی بودند که حتی قبل از شیوع کرونا هم شامل برخی داروهای سرطان می شد و بسیاری از شهروندان ایرانی را تحت تاثیر قرار می داد. بعد از کرونا هم این تحریم ها رنگ جدیدی به خود گرفت و باعث افزایش مرگ و میر ایرانی ها بر اثر ویروس کووید 19 شد.

منبع: خبر فوری
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 25
  • احیای توان داخلی سادیسم نمی آورد .
    31

    یک سوال مهم ؟؟؟؟؟ زدانشمند مجلس باز پرس ....

    ایا ما در این 10 سال اخیر توانستیم از مذاکرات نتیجه بگیریم ؟؟؟؟؟ دیپلمات هایی که ادعا می کردند زبان دنیا را بلد هستند و اهل خواندن انشا هم نیستند با تضمین امضا جناب کری منافع ملی را قربانی کردند و سرداران نظامی و علمی همچون حاج قاسم و فخری زاده را از دست دادیم باز هم درس نگرفته ایم که این برجام در مسیر ضررسانی کار می کند ؟؟؟؟؟/ کی خواهیم فهمید ؟؟؟؟

    نظرات شما -
    • ....
      3

      توافق برجام احیا می شود ، بخشی از تحریم ها برداشته می شود .

    • ناشناس
      1

      با اسرائیلیها هم نظری !!!!

  • خروج از فرجام خروج از فرسایش است .
    7

    عین ساده انگاری و سفاهت است اگر بپنداریم کاخ سفید سر دوراهی قرار گرفته که یا ایران را انتخاب کند یا اسراییل را ...... امریکا و امریکایی با اسراییل هم پوست و هم گوشت و هم خون هستند ............. در حال حاضر آنچیزی که نیاید از چشم مسولین نظام و نخبگان نظام دور بماند فیلمی است که امریکا با برجام بازی می کند تا توان ایرانی ها را بفرساید .

  • ناشناس
    47

    اسرائیل این غده سرطانی بایدازصفحه روزگارمحوشودامام خمینی اگرخدابخواهداسرائیل محومیشود

    نظرات شما -
    • .
      6

      ماهرگزبه دوست خودمون اسیب نمیزنم.شیرفهم شدی؟

    • .
      3

      دوست تو که آخرش محو می شود و دیر یا زود دارد و سوخت و سوز ندارد

    • 2

      دوست عزیز این نابودی به چه قیمتی هست به قیمتی که هموطنت داره استخوان هاش خرد میشه تو فقر و بدبختی آخرش هم گیریم فلسطین آزاد شد آخر مثل کشور های عربی به ما پشت میکنن و خود فلسطین بین عربستان و ایران عربستان را انتخاب خواهد کرد شک نکن بزار به اون روز برسه متوجه میشی پس انقدر زور نزن

  • ناشناس
    7

    اعتماد: اگر برجام با گام‌های دیگر تکمیل نشود، بعید به نظر می‌رسد که به‌طور کامل قابل اجرا باشد و آینده‌ای داشته باشد. آیا فهم و درک این گزاره ساده اما مهم و سرنوشت ساز در دو بردار متفاوت برای تصمیم سازان سیاست خارجی حکومت نظام جمهوری اسلامی غامض است یا نه عزمی برای تغییر و اصلاح وضع موجود نیست و همچنان حضرات می خواهند بر طبل تنش و تقابل با آمریکا بکوبند و تازه تضمین هم می خواهند.

    نظرات شما -
    • !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
      19

      آن کسی که سراسر تنش و تقابل و نفوذ و خیانت است خود آمریکاست با پشت پرده گری اسراییل .... امیدوارم مسئولین امر مثل ناشناس ما آدرس را اشتباهی تشخیص ندهند که خسارتش را همه مردم متحمل می شوند ......... هیمنه آمریکا نباید موجب تعطیلی عقل ما شود .

    • 0

      عجیبه که یه عده تحریم رو دوست دارن کاملا مشخصه موج سواری میکنند و سود اقتصادی بالایی از این تحریمها به جیب میزنند

  • سیاوش سلطان
    16

    ادمین ، گزینه امتیازدهی افتضاح است
    اگر دینامیک است و بر اساس الگوریتم به نفع خبر بزن که هیچ
    اگر نه
    تست کنید و ببینید چرا؟
    مثبت را نسبت به خبر منفی می کند!!!!
    یا امتیاز مثبت را نمی زند!
    یا مثبت میزنی یک مثبت و دو منفی اضافه می شود!!!
    اسرائیل دارد قبر خودش را می کَند ، البته بازی رسانه ای و اغتشاشات داخلی بی تاثیر نیست برای کمک به اسراییل و این بدترین شکل ممکن است
    تحریم خلاف قوانبن بین المللی است و یک جنگ کشنده طولانی مدت پنهان
    پس گزیته نظامی بهترین راه است تا این جوجه صهیونیست های داخل ایرانم به فنا بروند

    نظرات شما -
    • 1

      مردم به تنگ اومدن جوجه صهیونیست یعنی چه خوب یاد گرفتید به مخالفان نظام انگ خرابکار بچسبونید غیر از اینکه کل شماها هفده هجده میلیون نفر هم نمی شوید بس کنید مزدوران نظام که فقط فکر به جیب زدن پولهای هنگفت از این مزدوریتون هستید

  • ریتا
    13

    پیش بینی پیامبر این هست که ایران در دو مرحله حق خودش را از دشمنان طلب می کند ولی موفق نمی شود. به نظر می رسد همین ۲ مرحله برجام هست. جنگ ایران و بنی اسرائیل را هم پیش بینی فرمودند. اما چه زمانی هست؟

  • ناشناس
    10

    دیوانگان جنگ افروز را نیک بشناسید
    ---
    دیوانگان جنگ افروز ؛ سران استعمار گر فرتوت زور گوی خود بزرگ بین ضد بشر و همیشه عهد شکن آمریکا وغرب و نوکران سر سپرده ی آنان هستند.
    ایران اسلامی خدا پرست هرگز جنگ طلب نبوده و نیست ؛ ولی اگر دیوانگان که خرافات تلمودی ساخته و پرداخته ی ذهن کاهنان منحرف شیاد خرافه گستر صهیونیست را می پرستند قصد دارند در دفاع از ناز دور دونه ی نامشروع سر راهی خود ؛ رژیم غاصب قدس جنگ را شروع کنند ؛ با خواست خداوند قهار تا همه ی منافع منطقه ای جنگ افروزان نابود نشوند این جنگ خانمان بر افکن دامن جنگ افروزان دیوانه ی آمریکایی و غربی و دامن همه نوکران سر سپرده ی آنان را بنا به وعده ی راستین و بحق خداوند خواهد گرفت و تا نابودی ابدی ؛ دامن این جنگ افروزان را رها نخواهد کرد.

    نظرات شما -
    • .
      2

      بایدمنافع اسراییل تامین شه.ماهم به دوست خودمون هیچوقت اسیب نمیزنیم

  • پامنقلی
    3

    تا کی قرارفریب غرب شرق رابخوریم این برجام فقط بهانه ای شده برای سفرهای سیاحتی جمعی مفت خور هیئت 40نفره غرب وشرق همانطورکه مطهری گفت تیغه دوقیچی هستنددلشون برای ایران وایرانی نسوخته فقط وفقط فکرمنافع ملت خودشونندتراخدایکباربرای همیشه طوماراین برجام را به هم بپیچیدواین قیچی راتادسته فروکنیدتوخاک

  • ناشناس
    2

    اکنون زمان بسیار مناسبی برای یک جنگ کارشناسی در مورد مقایسه برآورد خسارت به طرفین است. مسلما ایران از تحریم خسارت‌های فراوان دید شاید در این سه سال بیش از 150 میلیارد دلار، تورم، نارضایتی عمومی.. ولی دستاوردهایی هم داشت وآن ایستادگی وخود اتکایی وجدیدا در دولت کنونی هموار کردن راههای خنثی سازی تحریم. ازطرف دیگر غرب چه زیان‌های از تحریم برد؟ . مسلما عدم انتفاع غرب از ایران به عنوان یک قطب مطرح انرژی ومعدنی وسعت سرزمینی وموقعیت منحصر به فرد میانبر در ترانزیت کالا، ثبات نظامی وامنیتی می‌تواند مانع میلیاردها دلار تبادل اقتصادی برای غرب به دنبال داشته باشد واز طرف دیگر که خیلی برای غرب زجر آور است سهولت انتفاع اقتصادی ونزدیک شدن شرق بخصوص چین به ایران ازتمام جنبه های نظامی، اقتصادی، همکاری‌های فرهنگی وغیره است که دشمن شماره یک نظامی ورقیب اصلی اقتصادی آمریکا به شمار می‌روند. پس اگر خوب دقت کنید آمریکا بیش از ایران متضرر شده وهمه این خسارت‌ها به دلیل پیروی از لابی صهیونیست بوده است. برای همین است که آمریکا تمایل به بازگشت دارد ولی فشار لابی صهیونیست مانع آن میشود. لذا این زمان یک موقعیت طلایی وحساس برای کارشناسان علوم سیاسی واقتصادی بخصوص وزارت خارجه است تا یک برآورد دقیق وعلمی از زیان‌های وارده به غرب تهیه کرده تا متوجه رفتار غلط خود باایران واز طرفی زمینه سازی پیشرفت شرق توسط این رفتار بشوندتا متوجه اشتباه خود از پیروی لابی صهیونیست بشوند. به عبارتی اگر ما مرتبا از زیان‌های تحریم سخن بگوییم وبنالیم در اصل آنهارا تشویق به ادامه تحریم میکنیم ولی اگر زیان‌های آنها را احصا وتبلیغ کنیم آنوقت غرب دچار تردید خواهد شد.

  • ...
    1

    بزار اسراییل بیاد،بجنگه،ما کشته بشیم،شاید نسلهای بعدی زندگیشون خوب بشه،چون هیچ بخاری از برجام برنمیاد

  • کریمی قدوسی
    1

    از خواسته های جنگ سالاران و کاسبان تحریم جنگ است که باعث انحراف افکار عمومی از فساد و اختلاس و تباهی حاکم در حکومت خواهد شد. التماس اندکی تفکر

  • ناشناس
    1

    دارن توافق میکنند حتی تندروترین سیاست مدارهای مخالف ظریف و روحانی الان طرفدار پروپا قرص برجام شدن

  • رضا
    1

    جالبه‌که دنبال برجام‌‌و توافقند . اصلاح طلب و اصول گرا. البته به نفع مردمه و به زیان اسراییل و روسیه . اسراییل میترسه ایران از انزوا در بیاد و پولدار بشه و به مقاومت کمک مالی کنه روسیه هم دوست داره ایران در تنش باشه تا خط لوله گاز ایران به اروپا نرسه و گاز رو انحصاری بفروشه

  • احمدفسا
    1

    نفس اسرایلیها رومیگیریم انتقام سختی ازشون میگیریم ازاین حرامزادگان

  • فرزند جانباز
    0

    امیدوارم ب نتیجه نرسد جنگی هم بشود که نمی شود تا همگی با هم نابود بشیم از این مملکت و آقایانش راحت بشیم

  • ناشناس
    0

    شما که از جنگ نمیترسید و همش رو در و دیوار نوشتید اسراییل باید نابود بشه پس چرا از جنگ میترسید نکنه جنگ رو تو کشورهای همسایه دوست دارین پس کاری که کل فکر وذکرتون توش هست رو انجام بدین خلاص کنید مردم رو ولا ما که خسته شدیم یا این ور بوم یا اون ور بوم

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها